Må andre tage billeder af jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Bshizzle skriver:

Jeg er sku ik så sippet.. Folk må gerne ta billeder af mine børn bare de har tøj på !! 

Nu kan jeg ik lade vær med at tænke.. 

Hva nu hvis man er til en koncert/marked/bio mm hvor der er mange mennesker, hvor nogle vælger at ta billeder omkring sig.. 

Skal man skynde sig og smide en sæk over barnet, så man undgår de billeder når ud på nettet..? 

Det er da absolut ikke det samme. Som forældre viser man lige respekt for hinandens ønsker og spørge først. 

Selvom det måske er en tand overdrevet når nu barnets ansigt ikke er på billederne 

men når det er så simpelt som at spørge, ville jeg til enhver tid gør det. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2016

MysteriousAngel

Her må der gerne tages billeder af ungerne og lægges på de sociale medier så længe det er med tøj på. Dog en undtagelse.. den store er efterhånden så stor, at hun selv gerne vil styre hvad der kommer op og det respekterer vi alle selvfølgelig. Men ellers er hun tit kommet på facebook af venindernes forældre 

Anmeld Citér

20. august 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hey alle!

Jeg har været på legeplads med min yngste datter og hendes ven i dag. Vi kalder vennen C. Jeg tog nogle billeder af dem. Da jeg jo ikke ved om C´s forældre er okay med at han er på min telefon, tog jeg billederne når han stod med ryggen til mig sådan så hans ansigt ikke var med på billedet. Og så tog jeg også nogle andre billeder hvor han var med på nogle andre måder, hans ansigt var bare ikke med.

Jeg har tænkt på at lægge em på instagram el. facebook da jeg synes, at det er nogle rigtig fine billeder. Jeg kan bare ikke finde ud af om jeg kan tillade mig at lægge et billede op af C og min datter. Hans ansigt er jo ikke med, så jeg ved egentlig ikke hvorfor jeg er i tvivl.

Ville I have noget imod at andre ægger et billede op på de sociale medier af jeres dejlige børn, men hvor man ikke kan se deres ansigter? Og Kunne I selv finde på at lægge et billede op af andres børn?

Jeg ville blive stjerne tosset, hvis nogle lagde billeder på nettet af mine børn, uden at have spurgt først. 

Ligegyldigt om det var med ansigtet foran eller bagved. 

Det er respektløs at man bare ligger billeder ud, uden at have spurgt først.

jeg har aldrig nogensinde forstået, at man skal ligge billeder på nettet af børn.

Så mit svar ville være, spørg forældrene først

Anmeld Citér

20. august 2016

Paddehatten

Helt enig med flertallet her. Har selv oplevet at få lagt billeder af vores børn på Facebook uden at vi blev spurgt og jeg synes både det er tankeløst og respektløst! 

Anmeld Citér

20. august 2016

Rauw

Mine børn må gerne være med på billeder af andre børn. Jeg er ik så blank at jeg tror det kan undgås. Feks i Tivoli osv der kan man jo ikk ta et billede af sit barn uden der står syv andre og vinker til deres forældre, der også står med kameraet fremme og dem kender man jo ikke så derfor blir det lidt svært at spørge om lov  

Anmeld Citér

20. august 2016

Aristocats

Rauw skriver:

Mine børn må gerne være med på billeder af andre børn. Jeg er ik så blank at jeg tror det kan undgås. Feks i Tivoli osv der kan man jo ikk ta et billede af sit barn uden der står syv andre og vinker til deres forældre, der også står med kameraet fremme og dem kender man jo ikke så derfor blir det lidt svært at spørge om lov  

Selvfølgelig kan det ikke 100 % undgås. Men hvis chances er der, så er det da ren pli lige at spørge først. 

Anmeld Citér

20. august 2016

Paddehatten

Rauw skriver:

Nu er der jo ret stor forskel på at være ude i offentligheden, og tro at man kan skærme sine børn for andres kameraer og så at være i et forholdsvist privat miljø, hvor en veninde tager billeder specifikt af ens barn og lægger dem på IG eller FB  

Det har i min optik ikke noget at gøre med at være "blank", snarere tværtimod, så er man reflekteret! Noget ufatteligt mange mennesker på Facebook desværre ikke er. 

Anmeld Citér

20. august 2016

Anonym

Rauw skriver:

Der er os forskel på Tivoli og så bekendte der kender til ens barn. 

Så man er blank hvis man ikke lige læser hvad folk mener er respektløs

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.