Må andre tage billeder af jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. august 2016

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg tager billeder af mine børn og ligger på FB, Instragram mv. De veninder/venner mine børn har ved jeg ikke har noget imod, at jeg lagde deres børn op (også med ansigt).

Nej, jeg ville ikke spørge og slet ikke, hvis ansigtet ikke var med.

Der er en enkelt i min datters klasse (1) som har meldt ud, at de ikke vil have billeder af deres børn på nettet og det respektere jeg selvfølgelig. Vi har en hemmelig gruppe for klasse på FB og der har forældrene tilkendegivet, at det er ok, at der kommer billeder op.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hey alle!

Jeg har været på legeplads med min yngste datter og hendes ven i dag. Vi kalder vennen C. Jeg tog nogle billeder af dem. Da jeg jo ikke ved om C´s forældre er okay med at han er på min telefon, tog jeg billederne når han stod med ryggen til mig sådan så hans ansigt ikke var med på billedet. Og så tog jeg også nogle andre billeder hvor han var med på nogle andre måder, hans ansigt var bare ikke med.

Jeg har tænkt på at lægge em på instagram el. facebook da jeg synes, at det er nogle rigtig fine billeder. Jeg kan bare ikke finde ud af om jeg kan tillade mig at lægge et billede op af C og min datter. Hans ansigt er jo ikke med, så jeg ved egentlig ikke hvorfor jeg er i tvivl.

Ville I have noget imod at andre ægger et billede op på de sociale medier af jeres dejlige børn, men hvor man ikke kan se deres ansigter? Og Kunne I selv finde på at lægge et billede op af andres børn?

Selvfølgelig skal du spørge om lov.

Alle er/bliver informeret om, at vi ikke ønsker billeder af vores børn (vi har 5) på de sociale medier, hvis der tages billeder af vores børn til familiebegivenheder, er det helt ok, bare ikke på FB med videre.

Anmeld Citér

10. august 2016

(august)

Herhjemme er det os som lægger de billeder op af vores børn som skal på sociale medier. 

Vores venner har haft lagt billeder op uden at tjekke og vi har bedt dem fjerne dem igen. 

Vi vil ikke have at der bliver lagt billeder op hverken familie eller venner. Til privat og på deres mobiler helt fint men sociale medier er et no go for os

Anmeld Citér

10. august 2016

Mo9ca

Anonym skriver:

Hey alle!

Jeg har været på legeplads med min yngste datter og hendes ven i dag. Vi kalder vennen C. Jeg tog nogle billeder af dem. Da jeg jo ikke ved om C´s forældre er okay med at han er på min telefon, tog jeg billederne når han stod med ryggen til mig sådan så hans ansigt ikke var med på billedet. Og så tog jeg også nogle andre billeder hvor han var med på nogle andre måder, hans ansigt var bare ikke med.

Jeg har tænkt på at lægge em på instagram el. facebook da jeg synes, at det er nogle rigtig fine billeder. Jeg kan bare ikke finde ud af om jeg kan tillade mig at lægge et billede op af C og min datter. Hans ansigt er jo ikke med, så jeg ved egentlig ikke hvorfor jeg er i tvivl.

Ville I have noget imod at andre ægger et billede op på de sociale medier af jeres dejlige børn, men hvor man ikke kan se deres ansigter? Og Kunne I selv finde på at lægge et billede op af andres børn?

Nej, jeg ville ikke være med til at andre lægger billeder ud på de sociale medier af mine unger. Deres privat indstillinger kan gøre at billederne kan deles så det til sidst er ude af min kontrol. Derfor siger jeg nej til, at andre må lægge billeder op af mine unger.

Mvh. M

Anmeld Citér

10. august 2016

Mortilah

Jeg er enig med de andre. Mine veninder maa  gerne tage billeder men ikke poste dem uden tilladelse. 

Anmeld Citér

10. august 2016

Soonmom

Jeg har intet imod at venners forældre, venner og vores familie osv. tager billeder af min søn, men jeg vil gerne have at de lige spørger inden de ligger billederne online. - Så spørg da

Anmeld Citér

10. august 2016

modesty

Anonym skriver:

Hey alle!

Hvis man ikke kan se ansigtet og barnet derfor ikke kan identificeres, må jeg indrømme at jeg synes det er en anelse hysterisk hvis man som forælder forventer at blive bedt om tilladelse.

Anmeld Citér

10. august 2016

Bshizzle

Jeg er sku ik så sippet.. Folk må gerne ta billeder af mine børn bare de har tøj på !! 

Nu kan jeg ik lade vær med at tænke.. 

Hva nu hvis man er til en koncert/marked/bio mm hvor der er mange mennesker, hvor nogle vælger at ta billeder omkring sig.. 

Skal man skynde sig og smide en sæk over barnet, så man undgår de billeder når ud på nettet..? 

Anmeld Citér

10. august 2016

GrønStjerne

Enig med de fleste andre.

En ting er billeder til familiealbummet derhjemme. Det er noget helt andet at lægge dem på Instagram eller FB. Det spørger man lige om.

Ellers kan du jo redigere vennen ud af billedet, eller tage et af de billeder der kun er af din datter..

Anmeld Citér

19. august 2016

Anonym

Hey alle!

Hvis ansigtet var skjult, ville jeg ikke have et problem med det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.