Må andre tage billeder af jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.761 visninger
27 svar
41 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. august 2016

Anonym trådstarter

Hey alle!

Jeg har været på legeplads med min yngste datter og hendes ven i dag. Vi kalder vennen C. Jeg tog nogle billeder af dem. Da jeg jo ikke ved om C´s forældre er okay med at han er på min telefon, tog jeg billederne når han stod med ryggen til mig sådan så hans ansigt ikke var med på billedet. Og så tog jeg også nogle andre billeder hvor han var med på nogle andre måder, hans ansigt var bare ikke med.

Jeg har tænkt på at lægge em på instagram el. facebook da jeg synes, at det er nogle rigtig fine billeder. Jeg kan bare ikke finde ud af om jeg kan tillade mig at lægge et billede op af C og min datter. Hans ansigt er jo ikke med, så jeg ved egentlig ikke hvorfor jeg er i tvivl.

Ville I have noget imod at andre ægger et billede op på de sociale medier af jeres dejlige børn, men hvor man ikke kan se deres ansigter? Og Kunne I selv finde på at lægge et billede op af andres børn?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2016

JeanMckinley

Spørg hans forældre om det er ok. Kun de kan svare på det, da det er deres barn. 

Jeg ville aldrig poste billede af andres børn uden tilladelse. Også selvom det var uden ansigt. 

Anmeld Citér

9. august 2016

nielsen80

Andre må tage billeder alt det de vil, men må indrømme jeg gerne vil spørges først inden de kommer på Facebook/Instagram.

Anmeld Citér

9. august 2016

Diosa85

Jeg ville ikke blive gal eller sådan noget hvis der var en der lagde billede op af min søn. Men ville nok lige påtale det overfor forældreren at jeg fremover gerne lige ved have at man spørger mig om det er ok inden 

Anmeld Citér

9. august 2016

Anonym

Jeg vil på ingen måde have at andre lægger billeder op af mine børn på de sociale medier. Jeg mener det er dybt respektløst overfor forældrene såvel som barnets privatliv på sigt hvis ikke man har fået lov.

Du bliver simpelthen nødt til at spørge om lov, den er ikke længere i min verden. Når først de er uploadede kan de florere for evigt online hvor som helst når som helst.

Anmeld Citér

10. august 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Hey alle!

Jeg har været på legeplads med min yngste datter og hendes ven i dag. Vi kalder vennen C. Jeg tog nogle billeder af dem. Da jeg jo ikke ved om C´s forældre er okay med at han er på min telefon, tog jeg billederne når han stod med ryggen til mig sådan så hans ansigt ikke var med på billedet. Og så tog jeg også nogle andre billeder hvor han var med på nogle andre måder, hans ansigt var bare ikke med.

Jeg har tænkt på at lægge em på instagram el. facebook da jeg synes, at det er nogle rigtig fine billeder. Jeg kan bare ikke finde ud af om jeg kan tillade mig at lægge et billede op af C og min datter. Hans ansigt er jo ikke med, så jeg ved egentlig ikke hvorfor jeg er i tvivl.

Ville I have noget imod at andre ægger et billede op på de sociale medier af jeres dejlige børn, men hvor man ikke kan se deres ansigter? Og Kunne I selv finde på at lægge et billede op af andres børn?

Jeg synes der er meget stor forskel på at tage billeder og til at poste dem på sociale medier.

jeg har absolut intet imod at andre tager billeder af min datter fx i sådan en situation du beskriver. Jeg sætter også stor pris på at modtage nogle af dem.

Men jeg vil ikke have at de lander på FB, IG, andet. Slet ikke uden jeg/far er blevet spurgt. 

Anmeld Citér

10. august 2016

TNBC

Anonym skriver:

Hey alle!

Jeg spørg altid forældrene først. 

Så spørg hans forældre

Anmeld Citér

10. august 2016

Sprit25

Jeg har intet imod folk tager billeder af mit barn. Min bedste veninde har en million på sin telefon og har også et i ramme<3 

men ingen smider noget på Facebook uden at tjekke med mig. 

Anmeld Citér

10. august 2016

ErDuHerIkkeSnart

Jeg stemmer i med de andre. Du måtte gerne tage billeder af mine børn, men jeg ville ikke kunne lide at du lagde dem ud på nettet. Mine børn er bevidst ikke på de sociale medier og jeg ville blive ret gal i skralden hvis nogen ændrede dette. Uanset om du vurderer at han ikke kan genkendes.

Anmeld Citér

10. august 2016

Leneur

Jeg tager mange billeder af min datter men hvis andre børn er på, spørger jeg altid om det er ok at lægge et billede op på fb. Nu er datteren også blevet så stor at hun vil spørges og se billedet inden det kommer på. Nogen gange siger hun ja, andre gange nej og det respekterer jeg, lige så vel som andre siger nej. Det har jeg så ikke oplevet endnu at nogen har gjort 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.