Anonym skriver:
Må man irrettesætte/opdrage på andres børn? Hvad er jeres holdning til det. Jeg tænker både fremmedes børn, familiens og venindernes/vennernes børn. Det er jo ret ømtåeligt. Selv vil jeg gerne have folk de siger noget til mit barn, hvis det ikke opfører sig ordentligt / slår eller sådan noget og vi forældre ikke selv ser det.
Men nu havde jeg en episode sidste uge, hvor jeg irrettesatte en vens barn da barnet slog et andet barn med en lille skovl og forældrene så det ikke. Men har en fornemmelse af nu at vennen er lidt sur på mig over det. Jeg sagde noget i retningen af "nej *** det må du altså ikke" og det samme gjorde min mand. Det var ren refleks nu vi så det. Er det forkert?
Jeg irettesætter andres børn, hvis der foregår noget omkring mog, som jeg ikke bryder mig om.
Jeg er rimelig large, men når så grænsen er nået, så siger jeg fra. Uanset om det er mine, venners eller fremmede børn i brugsen. Jeg kan simpekthen ikke lade være. Som regel bliver det ikke taget så tungt, men der er da episoder hvor forældrene bliver mopsede. Men når de har fået chancen for at irettesætte deres afkom, uden reaktion, så gør jeg det hvis det generer mig. 
Hjemme i privaten hos os, der ved alle børn hvilke regler der er, og forældrene er lykkelige for at de ikke skal rende i r**** på deres unger for at tjekke om de laver "ulykker" - for alle opdrager hinandens børn hvis vi ser en handling der ikke er ok.
Anmeld
Citér