Jeg tænker, at det er en sag om personlige grænser. Hvis et barn, en andens barn, taler grimt til mig (mit barn), slår, bider, ødelægger ting eller noget i den stil, så har man al mulig ret til at sige fra, markere sine grænser, som man jo også vil gøre hvis en anden voksen forsøger at overtale en til noget, siger ting, der virker sårerende eller, hvordan en voksen nu kan gå over ens grænser.
Handler det om specifik opdragelse, at man feks. tænker, det er forkert, at venindens barn leger med maden, sidder med tabletten hele tiden, svarer sin far igen what ever, så synes jeg, at man skal blande sig uden om.
Så kort sagt marker dine egne eller dit barns grænser eller som i gjorde slå ned på adfærd, der er generel uacceptabelt i samfundet (som vold/ overskridelse af fysiske grænser), men ellers må det være folks egen sag, hvordan de vil opdrage deres børn.
Så tænker jeg i øvrigt i den konkrete situation har din ven måske fået det sådan, at han/hun blev lidt overrasket, befippet over at se andre irettesætte sit barn og hæfter sig ved, at en anden person lige var opdragende, og ikke så meget tænker over selve barnets handling.
Anmeld
Citér