Et liv uden sex. Kunne du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2016

Anonym

Nej jeg ville ikke kunne, men nu er en meget stor del af vores forhold også baseret på sex. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2016

Anonym

Jeg tror det ville komme meget an på hvad problemstillingen var. Hvis min mand var aseksuel ville det ligesom være en ting (og acceptabel for mig), men hvis det var et traume, eller han havde et problem med det, og vi måske i virkeligheden begge havde lyst men at det ikke fungerede.. så ville jeg undersøge mulighederne for hjælp.

Anmeld Citér

7. august 2016

Mrsopsand

Jeg ville godt kunne. Min mand og jeg havde ikke haft sex før vi blev gift selvom vi kom sammen i 2 år. Jeg har været udsat for seksuelt misbrug igennem 10 år af min barndom og jeg kunne ikke love min mand at vi kunne ha sex da jeg ikke vidste om jeg ville kunne klare det psykisk og aldrig havde prøvet det. Min mand havde haft sex med ekskærester men sagde ja til at han ville giftes med mig uanset om vi kunne ha sex eller ej. I dag har vi så sex da jeg gennem terapi har arbejdet med det, men vores forhold er så meget mere end sex og det er jeg simpelthen så glad for når jeg somme tider har det svært med det i perioder.

Anmeld Citér

7. august 2016

Zelinasmor

Ville gå til sexolog. Og ellers ville jeg tilbyde ham at hjælpe mig på andre måder. Legetøj osv så du stadig har nærværet fra ham. Og ellers måske have sex med andre (åbent forhold) hvis han ikke vil acceptere det men du skal bare acceptere at han aldrig vil, ja så ville jeg forlade ham. Intimitet er så stor og vigtig en del af et parforhold at det kunne jeg ikke leve uden.

Anmeld Citér

7. august 2016

Lunae

Anonym skriver:

Min mand og jeg har været sammen i 6 år. Alle de 6 år har vores sexliv været noget rod. Min mand har et meget akavet forhold til sex og har haft det sådan med sex i alle sine tidligere forhold. Jeg derimod har et åben forhold til sex og elsker det.
Nu er sagen at vi efter 3 år med sex kun 2 gange, Har aftalt at vi skal leve i et forhold uden sex. Denne aftale er lavet for at undgå evige konflikter omring sex. Min lyst til sex med min mand er forsvundet pga alle de konflikter og min mands manglende lyst. Min lyst til sex er ikke forsvundet, men lysten til min mand er Væk, hvilket er svært for ham at vide. 
Ville i forlade jeres elskede og familie pga sex? Eller ville i blive i et forhold velvidende at i nok aldrig ville have sex igen. Vi er 33 og 34 år og har et fantastisk forhold udover sex, samt er gode forældre til vores børn sammen. 

der kan svares anonymt. 

Jeg tænker ikke at sex er afgørende for et forhold, men hvis du stadig har lyst og din mand ikke kan indfri dine lyster og forventninger, så ville jeg bede om at være i et åbent forhold. Så kan dine fysiske lyster dækkes og I kan leve sammen uden presset. Ellers ville jeg foreslå noget parterapi, hvor I får undersøgt hvad der ligger til grund for din mands manglende sexlydt. Hvis dette ikke er en mulighed, ville jeg føle mig nødsaget til at forlade min mand.

Anmeld Citér

7. august 2016

modesty

Anonym skriver:

Min mand og jeg har været sammen i 6 år. Alle de 6 år har vores sexliv været noget rod. Min mand har et meget akavet forhold til sex og har haft det sådan med sex i alle sine tidligere forhold. Jeg derimod har et åben forhold til sex og elsker det.
Nu er sagen at vi efter 3 år med sex kun 2 gange, Har aftalt at vi skal leve i et forhold uden sex. Denne aftale er lavet for at undgå evige konflikter omring sex. Min lyst til sex med min mand er forsvundet pga alle de konflikter og min mands manglende lyst. Min lyst til sex er ikke forsvundet, men lysten til min mand er Væk, hvilket er svært for ham at vide. 
Ville i forlade jeres elskede og familie pga sex? Eller ville i blive i et forhold velvidende at i nok aldrig ville have sex igen. Vi er 33 og 34 år og har et fantastisk forhold udover sex, samt er gode forældre til vores børn sammen. 

der kan svares anonymt. 

Nej, det ville jeg ikke kunne leve med. Hvis jeg måtte have længerevarende seksuelle relationer ved siden af, ja. Men ellers ikke.

Anmeld Citér

7. august 2016

Bshizzle

NEJ! Jeg ville ikke kunne leve i et forhold uden sex! 

Men der har da været en periode hvor min mand ikke lige havde den store lyst pga stress, for meget arbejde samt havde svært ved sin egen krop (han havde taget et par kg på.. Dog ingen betydning ) 

Men vi har altid kunne snakke om det og redde det ud til at havde lidt intime stunder til så at ha optimal sex igen. 

Men jeg vil nok sige at.. Hvis det endte en dag med at min mand sagde stop til sex, så ville jeg forslå sexolog og redde det den vej. 

Men ja.. Tror ik det ender den vej, da vi begge har god lyst/behov 

Anmeld Citér

7. august 2016

Anonym

Anonym skriver:

der kan svares anonymt. 

Jeg ville godt kunne blive i forholdet, hvis alt andet var godt. Sex er ikke alt og synes efter noget tid uden så vænner man sig til det. 

Anmeld Citér

7. august 2016

Anonym

Jeg vælger lige at fortælle om vores liv herhjemme.

Jeg har altid holdt på jeg ville vente til jeg blev gift. og med de kærester jeg havde gennem teenage alderen gik fra mig pga de prøvet at presse mig. jeg mødte så min nuværende elsket kæreste for 7 år siden. jeg havde stadigvæk den holdning. jeg fandt en mand som aldrig havde haft en kæreste. aldrig kysset holdt i hånd ja så heller ingen sex. vi begge var jomfruer. men det holdt ikke længe vores hormoner og kærlighed fik mig til at glemme hvad jeg altid havde sagt.

vi prøvet men måtte opgive. jeg var lukket downstairs 

han prøvet med en finger men gjorde ondt.. vi troede det var fordi hinden skulle sprænges.. men blev ikke bedre virkelig akavet at vi ikke engang kunne gennemføre det.. efter noget tid skulle jeg så til læge og have lavet en gyn for første gang i mit liv og fortalt lægen om mit problem.. det var umuligt for ham at komme til med instrumenter osv han fik en finger ind og mærke men vred mig af smerte det føles som om der var ild dernede... han henvist mig til gyn afd som fandt ud af jeg led af vaganisme. 

vi begyndt til sexolog som 18 årige  og gik ved lægen  og fik udspændt underlivet. men sexologen kunne ikke hjælpe.. gik forsat ved lægen og blev lidt bedre vi fik da så meget hjælp at vi fik gennemført samenleje men dog meget smertefuldt men kunne bare ikke holde mig fra min kæreste ville jo gerne tilfredsstille ham også

men idag har vi været sammen i 7 år og vi har måske sex 1 gang om året max. vi har brændene ønske om børn men jeg kan ikke gennemføre sex og manden har svært ved sex fordi han ved det gør ondt. jeg er så ked af at jeg har en ødelagt del som gør det umuligt.. men vi elsker hinanden og nus og putte arm i arm er heldigvis rart... men ville for alt i verden ønske jeg kunne for lysten var der engang men den er væk nu fordi jeg ved hvilken smerte det medføre.. og er evig og altid bange for min kæreste finder ud af at der er meget mere kvinde derude i landet og han forlader mig ... jeg elsker ham over alt på denne jord. og han siger han elsker mig men han er da ked af vi ikke kan men at ville ønske. men ikke livsnødvendig... så jeg er åndsvag bange for han får nok en dag og på en måde forstår jeg ham godt.. men heldigvis siger han nu at sex er ikke alt og man sagtens kan elske mig alligevel blev lidt langt men livet med kronisk vaganisme kræver lidt skrift

.... men tænker vis du elsker ham virkelig højt

ønsker du så sex mere ind du ønsker manden du elsker ? kan du leve med at han ikke tilfredsstiller dit behov som du ønsker? for vis du bliver trist og får dårlig selvværd så det jo ikke godt for nogen af jer. det en svær situation at stå i. men der kun en der ved hvordan du føler for sex og for din kære mand... håber du får fundet ud af hvad hjertet siger og får taget et valg... held og lykke med det hele  

Anmeld Citér

8. august 2016

Anonym

Det ville jeg ikke. Ville komme til og være utro på et eller andet tidspunkt som er direkte tarveligt . Men sex er bare et stort del i det og være "sammen" for os. 

Men ville foreslå min mand og have en "elsker" som kun var for at forkæle mln underliv og intet andet . 

Selvom jeg dog ved fra begge sidder af vi ikke kunne acceptere det . Men vi ville blive ved og kæmpe og duede det ikke tror jeg ærligt jeg ville stoppe vores ægteskab 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.