Et liv uden sex. Kunne du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Ville du blive?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.827 visninger
20 svar
13 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. august 2016

Anonym trådstarter

Min mand og jeg har været sammen i 6 år. Alle de 6 år har vores sexliv været noget rod. Min mand har et meget akavet forhold til sex og har haft det sådan med sex i alle sine tidligere forhold. Jeg derimod har et åben forhold til sex og elsker det.
Nu er sagen at vi efter 3 år med sex kun 2 gange, Har aftalt at vi skal leve i et forhold uden sex. Denne aftale er lavet for at undgå evige konflikter omring sex. Min lyst til sex med min mand er forsvundet pga alle de konflikter og min mands manglende lyst. Min lyst til sex er ikke forsvundet, men lysten til min mand er Væk, hvilket er svært for ham at vide. 
Ville i forlade jeres elskede og familie pga sex? Eller ville i blive i et forhold velvidende at i nok aldrig ville have sex igen. Vi er 33 og 34 år og har et fantastisk forhold udover sex, samt er gode forældre til vores børn sammen. 

der kan svares anonymt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2016

Anonym

Anonym skriver:

Min mand og jeg har været sammen i 6 år. Alle de 6 år har vores sexliv været noget rod. Min mand har et meget akavet forhold til sex og har haft det sådan med sex i alle sine tidligere forhold. Jeg derimod har et åben forhold til sex og elsker det.
Nu er sagen at vi efter 3 år med sex kun 2 gange, Har aftalt at vi skal leve i et forhold uden sex. Denne aftale er lavet for at undgå evige konflikter omring sex. Min lyst til sex med min mand er forsvundet pga alle de konflikter og min mands manglende lyst. Min lyst til sex er ikke forsvundet, men lysten til min mand er Væk, hvilket er svært for ham at vide. 
Ville i forlade jeres elskede og familie pga sex? Eller ville i blive i et forhold velvidende at i nok aldrig ville have sex igen. Vi er 33 og 34 år og har et fantastisk forhold udover sex, samt er gode forældre til vores børn sammen. 

der kan svares anonymt. 

Kunne han og du acceptere, at du har en elsker/har one nighters med andre? Ved godt det ikke er optimalt, men det kunne måske tilfredsstille nogle fysiske behov hos dig. 

Jeg ville nok have svært ved det, men ville også have svært ved at gå fra en jeg elsker på grund af sex. Er I udover manglen på sex intime sammen? Altså kysser, krammer, nusser, ligger i ske osv. For hvis det "bare" var penetration, der manglede, ville det nok være anderledes end hvis alt manglede og vi var fuldstændig som venner. 

Anmeld Citér

6. august 2016

Anonym

Anonym skriver:

der kan svares anonymt. 

Hvorfor i stedet for at tænke på at smutte,  så tænke på at få det til at fungere.  Jeg kunne ikke selv leve uden sex,  men ville kæmpe for mit forhold istedet for at opgive.  Man kan jo få hjælp til at både pifte sexlivet op,  men også til at tackle det sammen hvis det er akavet eller svært. 

Anmeld Citér

6. august 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Kunne han og du acceptere, at du har en elsker/har one nighters med andre? Ved godt det ikke er optimalt, men det kunne måske tilfredsstille nogle fysiske behov hos dig. 

Jeg ville nok have svært ved det, men ville også have svært ved at gå fra en jeg elsker på grund af sex. Er I udover manglen på sex intime sammen? Altså kysser, krammer, nusser, ligger i ske osv. For hvis det "bare" var penetration, der manglede, ville det nok være anderledes end hvis alt manglede og vi var fuldstændig som venner. 

Krammer, putter og holder i hånd. Tante kys ja. Intime kys nej. (Det forbindes nemlig med noget seksuelt og kan frembringe en lyst som han ikke kam håndere) så nej. Men ja vi ligger ofte og putter, og krammer enormt meget. Men at være tæt tæt. Ligge helt tæt. Der stopper jeg, fordi jeg tænker at han synes jeg er frastødende, fordi han ikke vil have sex med mig. Så derfor bryder jeg mig ikke om at han putter om mig. 

Jeg har været meget åben omkring emnet "åbent forhold". Men den er svær for os begge. 

Anmeld Citér

6. august 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvorfor i stedet for at tænke på at smutte,  så tænke på at få det til at fungere.  Jeg kunne ikke selv leve uden sex,  men ville kæmpe for mit forhold istedet for at opgive.  Man kan jo få hjælp til at både pifte sexlivet op,  men også til at tackle det sammen hvis det er akavet eller svært. 

Det har vi prøvet alle 6 år. Jeg har kort sagt, droppet at få det til at fungere.. Han er ikke til at arbejde med på det punkt. Men samtidigt er han skide ked af, at det ikke fungere. Ret bøvlet 

Anmeld Citér

6. august 2016

Abracadabra

Hvad med en sexolog?

Jeg ville virkelig savne sex, og jeg tror ikke, at jeg ville blive i et sexløst forhold. Men jeg ville undersøge mulighederne først.

Anmeld Citér

7. august 2016

Anonym

Anonym skriver:

Krammer, putter og holder i hånd. Tante kys ja. Intime kys nej. (Det forbindes nemlig med noget seksuelt og kan frembringe en lyst som han ikke kam håndere) så nej. Men ja vi ligger ofte og putter, og krammer enormt meget. Men at være tæt tæt. Ligge helt tæt. Der stopper jeg, fordi jeg tænker at han synes jeg er frastødende, fordi han ikke vil have sex med mig. Så derfor bryder jeg mig ikke om at han putter om mig. 

Jeg har været meget åben omkring emnet "åbent forhold". Men den er svær for os begge. 

Ja forstår godt at det er svært med åbent forhold. Der er jo så meget andet i det end bare sex. 

I øvrigt kom jeg til at tænke på noget andet. Er din mand aseksuel eller har han et kompliceret forhold til sex? For hvis han f.eks. har nogle traumatiske ting i baggagen eller andre problemer, men dybest set har en lyst til sex, kunne det jo være, at han skulle se en sexolog/psykolog - enten alene eller sammen med dig. Altså ligesom, at nogle kvinder, der har været udsat for voldtægt har en masse blokeringer. Men de er jo ikke aseksuelle. Har også hørt om mænd, der har mistet lyst til sex, hvis de f.eks. er blevet grint ad under en tidligere oplevelse. 

Men hvis han er aseksuel (som jo ikke er et problem, der skal "løses"), så tror jeg, at jeg ville arbejde hen imod noget med et åbent forhold - men nu er jeg heller ikke i grundtanken helt afvisende for, at det kan være smart. For hvis det virkelig frastøder den ene part, så er det jo ikke noget, man bare kan arbejde mod. 

Hvis det ikke duede, kunne jeg godt finde på at gå - nok ikke mens børnene var små, hvis jeg elskede min mand og jeg fik alle andre fysiske kramme-behov tilfredsstillet. Så ville jeg nok klare mig med onani i et pænt stykke tid. For til gengæld at se mine børn hver dag og give dem muligheden for at se mor og far hver dag - men det kommer jo alt sammen an på hvor meget sex betyder for ens lykke. For børn skal jo heller ikke have ulykkelige forældre. 

Anmeld Citér

7. august 2016

Tobis

Profilbillede for Tobis

Nej, jeg kunne ikke leve i et forhold uden sex. Men jeg ville heller ikke bare pakke mine ting. 

Jeg ville helt klart forsøge sexolog eller terapeut og ville min mand ikke dette, så ville jeg ikke kunne leve med ham. 

Anmeld Citér

7. august 2016

Anonymor

Abracadabra skriver:

Hvad med en sexolog?

Jeg ville virkelig savne sex, og jeg tror ikke, at jeg ville blive i et sexløst forhold. Men jeg ville undersøge mulighederne først.

Jeg er enig her. Hvis jeg  vidste, at det aldrig ville kunne ændres, så ville jeg gå. Sex betyder utrolig meget for mig, vi har herhjemme en underforstået regel om MAX 3 dage uden for at det ikke går tabt i hverdagen med børn. Den specielle intimitet man dele med sin partner under sex kunne jeg ikke være, og slet ikke hvis jeg heller aldrig ville få intime kys. Jeg tror helt ærligt jeg ville "visne" følelsesmæssigt.

Men jeg ville også afsøge alle muligheder først. Psykolog, sexolog, alt afhængig af hvad det bundede i...

Anmeld Citér

7. august 2016

Anonym

Anonym skriver:

der kan svares anonymt. 

Min kæreste har nogle perioder med at det gør fysisk ondt at blive rørt overhovedet...

han har også perioder hvor han bare mentalt er for træt til at have lyst...

og så har jeg perioder hvor jeg bare er stresset og uden overskud til noget...

så vi har nogle gange perioder på op til 3-4 måneder i træk uden sex...

så tror godt jeg ville kunne acceptere at det helt holdt op hvis det var en fælles aftale...

min kæreste accepterer jo også at jeg har hyggetid for mig selv så ville sagtens kunne overleve med det :)

elsker ham jo og ved at det ikke er pga mig lysten ikke er der men det bare er sådan det er :)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.