Anonym skriver:
Krammer, putter og holder i hånd. Tante kys ja. Intime kys nej. (Det forbindes nemlig med noget seksuelt og kan frembringe en lyst som han ikke kam håndere) så nej. Men ja vi ligger ofte og putter, og krammer enormt meget. Men at være tæt tæt. Ligge helt tæt. Der stopper jeg, fordi jeg tænker at han synes jeg er frastødende, fordi han ikke vil have sex med mig. Så derfor bryder jeg mig ikke om at han putter om mig.
Jeg har været meget åben omkring emnet "åbent forhold". Men den er svær for os begge.
Ja forstår godt at det er svært med åbent forhold. Der er jo så meget andet i det end bare sex.
I øvrigt kom jeg til at tænke på noget andet. Er din mand aseksuel eller har han et kompliceret forhold til sex? For hvis han f.eks. har nogle traumatiske ting i baggagen eller andre problemer, men dybest set har en lyst til sex, kunne det jo være, at han skulle se en sexolog/psykolog - enten alene eller sammen med dig. Altså ligesom, at nogle kvinder, der har været udsat for voldtægt har en masse blokeringer. Men de er jo ikke aseksuelle. Har også hørt om mænd, der har mistet lyst til sex, hvis de f.eks. er blevet grint ad under en tidligere oplevelse.
Men hvis han er aseksuel (som jo ikke er et problem, der skal "løses"), så tror jeg, at jeg ville arbejde hen imod noget med et åbent forhold - men nu er jeg heller ikke i grundtanken helt afvisende for, at det kan være smart. For hvis det virkelig frastøder den ene part, så er det jo ikke noget, man bare kan arbejde mod.
Hvis det ikke duede, kunne jeg godt finde på at gå - nok ikke mens børnene var små, hvis jeg elskede min mand og jeg fik alle andre fysiske kramme-behov tilfredsstillet. Så ville jeg nok klare mig med onani i et pænt stykke tid. For til gengæld at se mine børn hver dag og give dem muligheden for at se mor og far hver dag - men det kommer jo alt sammen an på hvor meget sex betyder for ens lykke. For børn skal jo heller ikke have ulykkelige forældre.
Anmeld
Citér