Abort og ingen ved eller beholde???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Soonmom skriver:

Øh nej? 

Abort er ikke bare noget man gør,  hvis man ikke ønsker barn,  så skal man da forhelved beskytte sig 

Så et barn bliver mere elsket og ønsket, hvis forældrene har glemt at beskytte sig, end hvis det skyldes præventionssvigt? Et barn får en skøn opvækst, hvis det er kommet til, fordi forældrene "forhelved" ikke beskyttede sig - også selvom de ikke ønsker eller magter det? 

Dine moralske udbrud er irrelevante, når en graviditet er et faktum. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg har brugt p-piller. Bare til info. 

Jeg har ikke haft en eneste mens siden fødslen men har nu fået en tid til scanning den 16. og så tar jeg den derfra. 

Jeg er bare i vildrede. Ved hverken ind eller ud. Jeg kan mærke mit tøj stramme og jeg har heller ikke den samme kvalme mere som jeg har haft de sidste stykke tid..... Jeg tror selv jeg er 8-10 uger henne ud fra tidligere erfaring men altså jeg ved ikke noget. 

Jeg har 5+ børn og jeg tror ikke jeg vil fortryde en abort. Tværtimod. Min sidste var en hovsa og derfor beholdt jeg da det var min egen fejl som jeg tog konsekvensen af og jeg elsker min lille baby. Jeg fortryder ikke mit valg. Hvordan kan man fortryde et barn når først det er der? 

Jeg ved bare at jeg er træt af at ha små børn. Mit liv har været på stand-by i mange år fordi jeg har ofret mig for familien. Et valg jeg har hvilet i men det er som om jeg føler en ensomhed. Jeg har mistet mange venner med tiden fordi alle har karrierer og børn hvor jeg bare har gået hjemme og passet børn. Jeg er kørt træt i det hele og min sp har mistænkt en fødselsdepression. Jeg fik en tid hos en psykolog men måtte aflyse og så skete der ikke mere. Jeg har brug for en ændring for jeg er kørt fast. Føler mig utilstrækkelig. 

For mig lyder det ikke som om, der er noget at være i tvivl om. For din egen skyld, men også for dine mange børns skyld, lyder det klogest at få en abort. Dine børn skal have en mor med overskud og livsglæde, og det risikerer du at sætte (endnu mere) på spil, hvis du får et barn mere nu. 

Det er du nødt til at gøre din mand klart - det er jo heller ikke i hans interesse, at hans elskede og moren til hans børn knækker helt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.