Jeg kan udemærket forstå dig.
Jeg blev gravid på p-piller og jeg vidste min mand ikke ønskede det barn. Jeg vidste også at jeg et hemmeligt sted ønskede barnet men også at det var umuligt.
Jeg sad jo så helt modsat dig, og alligevel tænkte jeg kort på bare at få en abort og ikke sige noget. Det er som nogen skriver er kæmpe tillidsbrud, og jeg gjorde det heller ikke, men jeg nåede at tænke tanken. Jeg vidste den graviditet uafhæbgigt af barn eller abort ville ændre vores forhold, så lod jeg være at sige det og klare det selv så kunne forholdet forblive uændret. Jeg valgte at sige det, jeg valgte også at fortælle jeg havde overvejet at klare det selv for at passe på os.
Det ændrede vores forhold, det ændrede mig, det ændrede ham. Men det ville det også have gjort hvis jeg havde klaret det selv, måske havde det endda ændret forholdet så vi ikke havde overlevet det sammen.
du skal tale med din mand, hvis fortroligheden forsvinder, hvad er der så tilbage? Det vil ændre jeres forhold ligegyldigt hvad valget bliver og også selvom du ikke fortæller noget.
Anmeld
Citér