Abort og ingen ved eller beholde???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2016

Hck

Profilbillede for Hck
sandramor skriver:

Nu ville det jo ikke være første gang i historien at en kvinde blev gravid trods prævention så hvad med lige at spørge inden du drager dine egne konklusioner... :-) 

Der står jo heller ikke at hun har brugt beskyttelse, blot at hun ikke ved hvor langt hun er henne da hun har ammet i 10 måneder. Helt ærligt, så uden af vide det sikkert, læser jeg det som om at amningen har været brugt som beskyttelse

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2016

Anonymor10

Anonym skriver:

Mærk godt efter om det er en abort du vil have.

Jeg har en veninde der stadig fortryder og ofte siger "den" ville have været 5 år i dag f.eks. Så det er ikke noget du skal gå med alene.. Snak med din mand. Din familie.

Lav en liste med fordele og ulemper.

Ang. nyt hus osv. Dette er bare materielle ting. De kommer og går men et barn er der forevigt. Det vil have et tæt bånd til sin ændre søster. Det vil have så meget glæde af hinanden...

men pøj pøj. Med det hele..

Mener du seriøst at ts skal inddrage sin familie?! Er med på muligvis manden. Men ellers synes jeg det er en afsindig dårlig idé at inddrage flere!

Og der er altså mange der ikke fortryder, men ved at de ikke havde magtet et barn (mere) da de fik en abort.

Anmeld Citér

4. august 2016

Anonymor10

Hck skriver:

Der står jo heller ikke at hun har brugt beskyttelse, blot at hun ikke ved hvor langt hun er henne da hun har ammet i 10 måneder. Helt ærligt, så uden af vide det sikkert, læser jeg det som om at amningen har været brugt som beskyttelse

Det er da irrelevant for hendes valg hvorfor hun er blevet gravid 

Anmeld Citér

4. august 2016

lineog4

Anonym skriver:

Mærk godt efter om det er en abort du vil have.

Jeg har en veninde der stadig fortryder og ofte siger "den" ville have været 5 år i dag f.eks. Så det er ikke noget du skal gå med alene.. Snak med din mand. Din familie.

Lav en liste med fordele og ulemper.

Ang. nyt hus osv. Dette er bare materielle ting. De kommer og går men et barn er der forevigt. Det vil have et tæt bånd til sin ændre søster. Det vil have så meget glæde af hinanden...

men pøj pøj. Med det hele..

Det er ikke alle der fortryder - har fået abort og har ikke fortrudt. En abort kan sagtens føles som det rigtige valg.

Anmeld Citér

4. august 2016

Xolia

Anonym skriver:

Jeg er gravid men ved ikke hvor langt henne jeg er da jeg har en lille en på 10 mdr som er blevet ammet. 

Jeg vil bare ikke ha flere børn men det vil min mand. Han hjælper dog ikke med noget så jeg synes ikke rigtig han har så meget at skulle ha sagt for jeg står med det alene. Vi er en stor familie med mange børn og jeg kan ikke mere. Jeg kan mærke min lyst til børn er væk og jeg har allerede bestilt tid til abort. 

Nu kommer mit dilemma. Jeg ved at det vil ha store omkostninger for vores forhold hvis jeg får en abort og fortæller det. Men jeg står ret alene hvis jeg får en abort og ikke siger det og hvad hvis noget går galt?

Jeg kunne også beholde barnet men vores hus er allerede for småt og hvis jeg skal på barsel igen så er der slet ikke penge til nyt hus. Jeg havde også planlagt at starte som selvstændig men hvordan med en nyfødt???

Hva synes i er det mest moralske at gøre? Eller rigtige???

jeg er virkelig i vildlede. Please hjælp 

Jeg tænker at finde ud af hvor langt du er henne. Måske vælger barnet for dig ved at være for stort til en abort.

Hvis du selv kan vælge så ville jeg skrive fordele og ulemper op ved at din mand ved noget. Vil han f.eks. forlade dig? Så du står værre end med endnu et barn?

Har du i tilfælde af hemmelig abort en du kan betro dig til? Tror det vil være hårdt at være alene.

Til lægen med dig så du kan finde ud af om du skal træffe et valg. 

Anmeld Citér

4. august 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Anonymor10 skriver:

Hvad mener du ?

Anmeld Citér

4. august 2016

Anonym

lineog4 skriver:

Det er ikke alle der fortryder - har fået abort og har ikke fortrudt. En abort kan sagtens føles som det rigtige valg.

Jeg skrev heller ikke at alle fortryder. Men muligheden er der. Jeg nægter og tro at det intet påvirkning har på den pågældende person der får en abort.... 

Anmeld Citér

4. august 2016

lineog4

Anonym skriver:

Jeg skrev heller ikke at alle fortryder. Men muligheden er der. Jeg nægter og tro at det intet påvirkning har på den pågældende person der får en abort.... 

Alt hvad vi gør og ikke gør i livet påvirker os, skaber os mm. 

Men hvis du mener alla, man tænker på der barn der kunne være, hvor gammelt, tvivler på der rigtige i valget osv. Så nej det har ikke påvirket mig. Jeg tænker aldrig det med mindre jeg støder på de gængse holdninger om abort især den med at det altid vil påvirke og man vil have tidspunkter man fortryder, for så vil jeg fortælle: nej har aldrig fortrudt, og nej jeg tænker aldrig over jeg kunne have haft et barn på den og den alder, for der har jeg ikke, der var ikke noget barn i min optik der var kimen til et barn. 

Og havde jeg valgt barnet havde det jo gjort jeg have haft et andet liv end det jeg har nu, det liv med de børn som jeg elsker over alt på jorden - de havde så måske slet ikke været. Så nej fortryder intet. Men jo det har påvirket mig for jeg ved nu at abort er mere kompleks end blot: man fortryder ofte abort men aldrig barnet. For jeg kan berette om en lykkelig abort jeg aldrig har fortrudt 

Anmeld Citér

4. august 2016

Soonmom

Anonymor10 skriver:

Øh nej? 

Abort er ikke bare noget man gør,  hvis man ikke ønsker barn,  så skal man da forhelved beskytte sig 

Anmeld Citér

4. august 2016

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Øh nej? 

Abort er ikke bare noget man gør,  hvis man ikke ønsker barn,  så skal man da forhelved beskytte sig 

Jeg har brugt p-piller. Bare til info. 

Jeg har ikke haft en eneste mens siden fødslen men har nu fået en tid til scanning den 16. og så tar jeg den derfra. 

Jeg er bare i vildrede. Ved hverken ind eller ud. Jeg kan mærke mit tøj stramme og jeg har heller ikke den samme kvalme mere som jeg har haft de sidste stykke tid..... Jeg tror selv jeg er 8-10 uger henne ud fra tidligere erfaring men altså jeg ved ikke noget. 

Jeg har 5+ børn og jeg tror ikke jeg vil fortryde en abort. Tværtimod. Min sidste var en hovsa og derfor beholdt jeg da det var min egen fejl som jeg tog konsekvensen af og jeg elsker min lille baby. Jeg fortryder ikke mit valg. Hvordan kan man fortryde et barn når først det er der? 

Jeg ved bare at jeg er træt af at ha små børn. Mit liv har været på stand-by i mange år fordi jeg har ofret mig for familien. Et valg jeg har hvilet i men det er som om jeg føler en ensomhed. Jeg har mistet mange venner med tiden fordi alle har karrierer og børn hvor jeg bare har gået hjemme og passet børn. Jeg er kørt træt i det hele og min sp har mistænkt en fødselsdepression. Jeg fik en tid hos en psykolog men måtte aflyse og så skete der ikke mere. Jeg har brug for en ændring for jeg er kørt fast. Føler mig utilstrækkelig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.