Anonym skriver:
Jeg skrev heller ikke at alle fortryder. Men muligheden er der. Jeg nægter og tro at det intet påvirkning har på den pågældende person der får en abort....
Alt hvad vi gør og ikke gør i livet påvirker os, skaber os mm.
Men hvis du mener alla, man tænker på der barn der kunne være, hvor gammelt, tvivler på der rigtige i valget osv. Så nej det har ikke påvirket mig. Jeg tænker aldrig det med mindre jeg støder på de gængse holdninger om abort især den med at det altid vil påvirke og man vil have tidspunkter man fortryder, for så vil jeg fortælle: nej har aldrig fortrudt, og nej jeg tænker aldrig over jeg kunne have haft et barn på den og den alder, for der har jeg ikke, der var ikke noget barn i min optik der var kimen til et barn.
Og havde jeg valgt barnet havde det jo gjort jeg have haft et andet liv end det jeg har nu, det liv med de børn som jeg elsker over alt på jorden - de havde så måske slet ikke været. Så nej fortryder intet. Men jo det har påvirket mig for jeg ved nu at abort er mere kompleks end blot: man fortryder ofte abort men aldrig barnet. For jeg kan berette om en lykkelig abort jeg aldrig har fortrudt
Anmeld
Citér