Vejfest ja eller nej

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2016

Tip!

Anonym skriver:

Normalt ville jeg bide det i mig men vi sidder rigtig stramt i det og over 500kr i udgifter for en aften hvis vi både skal medbringe tilbehør, kød osv 

Mon du ikke kunne spørge dem der arrange det, om det virkelig kan passe at der også skal betales for så små børn som i har? 

Jeg synes det virker helt absurd, 50 kr pr næse, for kaffe, the og saft.. Mon ikke man selv kunne brygge dem kop kaffe og tage med, eller 2 køber et par poser kaffe, 1 saftevand osv.. 

Det er hvert fald noget af en udskrivning...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2016

Anonym trådstarter

BC skriver:

Mon du ikke kunne spørge dem der arrange det, om det virkelig kan passe at der også skal betales for så små børn som i har? 

Jeg synes det virker helt absurd, 50 kr pr næse, for kaffe, the og saft.. Mon ikke man selv kunne brygge dem kop kaffe og tage med, eller 2 køber et par poser kaffe, 1 saftevand osv.. 

Det er hvert fald noget af en udskrivning...

Jeg har allerede spurgt og fået svar og vil et sted heller ikke gøre mig uvenner med dem, men er nu også bare ham på 1 år jeg synes er sådan lidt vi skal betale for 

Anmeld Citér

2. august 2016

Tip!

Anonym skriver:

Jeg har allerede spurgt og fået svar og vil et sted heller ikke gøre mig uvenner med dem, men er nu også bare ham på 1 år jeg synes er sådan lidt vi skal betale for 

Han drikker jo betydelig mindre end store børn, der tumler rundt og leger... 

Jeg synes det lyder voldsomt med den betaling, og kan godt forstå hvis at man melder fra, selvom det vil være en fin måde at komme nær de andre beboere på vejen.. Men det kan man nu også snildt gøre på anden vis. 

Anmeld Citér

2. august 2016

Anonym trådstarter

BC skriver:

Han drikker jo betydelig mindre end store børn, der tumler rundt og leger... 

Jeg synes det lyder voldsomt med den betaling, og kan godt forstå hvis at man melder fra, selvom det vil være en fin måde at komme nær de andre beboere på vejen.. Men det kan man nu også snildt gøre på anden vis. 

Lige nu prøver jeg at finde pasning til de to små, alternativt vil min mand tage de 2 små og ikke deltage da han alligevel ikke gider. Hvor jeg synes det er vigtigt vi kommer på god fod med vores naboere 

Anmeld Citér

2. august 2016

Tip!

Anonym skriver:

Lige nu prøver jeg at finde pasning til de to små, alternativt vil min mand tage de 2 små og ikke deltage da han alligevel ikke gider. Hvor jeg synes det er vigtigt vi kommer på god fod med vores naboere 

Det er helt sikkert også vigtigt med godt nabo skab..

Jeg er selv tilflytter til en ny, meget lille by, (38 borgere med børn) og her leget børnene på kryds og tværs, og så er det nemt at komme i snak med andre. 

Anmeld Citér

2. august 2016

Anonym trådstarter

BC skriver:

Det er helt sikkert også vigtigt med godt nabo skab..

Jeg er selv tilflytter til en ny, meget lille by, (38 borgere med børn) og her leget børnene på kryds og tværs, og så er det nemt at komme i snak med andre. 

Må være skønt ��

Anmeld Citér

2. august 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
BC skriver:

Synes at det er en dyr pris at betale, for selv at medbringe mad? 

Udgifter til kul? Det er skisme da små sko de naboer går i... 

Hvordan det? Der er jo ikke nogen, der scorer noget på det, og dem, der har påtaget sig opgaven at arrangere, skal vel ikke betale alt det fælles af egen lomme? 

Noget helt andet er, at man godt kunne lade de små deltage gratis. 

Anmeld Citér

2. august 2016

Mor og meget mere

Jeg synes da helt afgjort, I skal med, så I lærer de andre at kende og omvendt. Omkring pengene, så ville jeg nok bide i det sure æble - hvis I kendte de andre, ville du lettere kunne sige, at "Bettemand betaler vi selvfølgelig ikke for", men det er sværere, når I er nye. Men 500 kroner behøver det vel ikke at løbe op i? 300 for at deltage. Et par pølser eller koteletter pr. mand og så hjemmebagte flutes - det koster jo næsten ingenting - som tilbehør. Fra det skal du så trække det, du alligevel skulle bruge på aftensmad den aften, for I skulle jo spise, uanset hvad. Du kan også købe billigt oksefars og lave bøffer på grillen - det skønne er jo, at der formentlig vil være masser af lækkert tilbehør, salater osv. 

Anmeld Citér

2. august 2016

ninibadini

Jeg synes da I skal tage med. Måske er det mange penge, men hvis overskud går til fælleskassen, kommer det jo alle til gode. Jeg kan godt forstå hvis det er lidt underligt at en 1-årig også skal betale. Havde du spurgt dem om det kunne passe?

Anmeld Citér

2. august 2016

Mor og meget mere

NB: Jeg synes umiddelbart, det er firkantet, at den 1-årige også skal betales for, men det er måske alligevel velbegrundet. Hvis én lille mand får lov at slippe, så står der måske en mor til én på 2 og tænker, at hendes barn nærmest heller ikke rører maden - og så er der manden, der hverken rører salat eller kaffe, og som synes, det er strengt. Det kan så hurtigt gå op i bøvl og ballade, og så er det op ad bakke at være arrangør. Og sæt, din mindste skulle drikke et glas saft eller røre kagen, og han var gratis med - folk kan altså gå i meget små sko, og så ender det i milimeterdemokrati. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.