Vejfest ja eller nej

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

950 visninger
24 svar
20 synes godt om
2. august 2016

Anonym trådstarter

Jeg er nød til at bede om hjælp 

jeg kan ikje finde ud af om vi skal deltage i vejfesten og evt hvor mange af os. 

Vi er mor og far og 4 børn på 1-2-4 og 5 år 

jeg står bag opslaget om naboen som kom over og mente mit barn havde lagt og grædt i over 1 time hvor de troede vi var kørt og havde forladt ham. Det havde vi selvfølgelig ikke og vores barn har lagt hvor vi kunne høre ham og eer var ingen tegn på gråd osv da jeg gik ud til ham 

Jeg har det lidt svært nu ved at skulle tage til denne vejfest samtidig skal vi betale pr næse 50 kr, derudover medbringe både kød til grill og tilbehør alle deler af. Hvilket er ok men det er selv for de helt små. 

Hvad ville i gøre? Være lige glad omkring naboen og deltage, deltage men feks undlade at tilmelde ham på 1 år, synes det virker sådan lidt når han ikke kan deltage og den smule mad han spiser er mad vi selv medbringer ? 

Min mand har tilbudt ikke at deltage og tage børnene men da aktiviteter er lige foran vores hus er det sådan lidt 

vi er nye på vejen så er jo oplagt måde at møde naboer på og havde egentlig glædet mig indtil episoden med naboen og at vi fik at vide at alle børn uanset alder betaler fuld pris hvis de skal med, spurgte netop da vi er de eneste med så små børn og de andres børn er 5 år og opefter de flestes børn teenagere eller voksne 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

jeg kan ikje finde ud af om vi skal deltage i vejfesten og evt hvor mange af os. 

jeg står bag opslaget om naboen som kom over og mente mit barn havde lagt og grædt i over 1 time hvor de troede vi var kørt og havde forladt ham. Det havde vi selvfølgelig ikke og vores barn har lagt hvor vi kunne høre ham og eer var ingen tegn på gråd osv da jeg gik ud til ham 

Jeg har det lidt svært nu ved at skulle tage til denne vejfest samtidig skal vi betale pr næse 50 kr, derudover medbringe både kød til grill og tilbehør alle deler af. Hvilket er ok men det er selv for de helt små. 

Hvad ville i gøre? Være lige glad omkring naboen og deltage, deltage men feks undlade at tilmelde ham på 1 år, synes det virker sådan lidt når han ikke kan deltage og den smule mad han spiser er mad vi selv medbringer ? 

Min mand har tilbudt ikke at deltage og tage børnene men da aktiviteter er lige foran vores hus er det sådan lidt 

vi er nye på vejen så er jo oplagt måde at møde naboer på og havde egentlig glædet mig indtil episoden med naboen og at vi fik at vide at alle børn uanset alder betaler fuld pris hvis de skal med, spurgte netop da vi er de eneste med så små børn og de andres børn er 5 år og opefter de flestes børn teenagere eller voksne 

Selvfølgelig skal i deltage. I har da lige så meget ret til at være der som ham naboen. Slå hændelsen ud af hovedet og kom til fest

Anmeld Citér

2. august 2016

FruStolpe

Anonym skriver:

Hvad er det i betaler for,  når i selv skal have mad med? 

Anmeld Citér

2. august 2016

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Hvad er det i betaler for,  når i selv skal have mad med? 

Der vil vist være noget dessert, udgifter til kul ellers ved jeg det ikke 

Anmeld Citér

2. august 2016

FruStolpe

Anonym skriver:

Der vil vist være noget dessert, udgifter til kul ellers ved jeg det ikke 

Ford 50kr pr mand,  det er 300 for dessert og kul bare for din familie.  Det ville jeg gerne se regnestykket på

Nå men om i skal deltage er jo op til jer, men jeg synes ikke at i skal blive hjemme pga naboen. Måske i endda ku få en snak om det.... 

Anmeld Citér

2. august 2016

Tip!

Synes at det er en dyr pris at betale, for selv at medbringe mad? 

Udgifter til kul? Det er skisme da små sko de naboer går i... 

Anmeld Citér

2. august 2016

Bak

Anonym skriver:

I skal da alle deltage. Bid i det sure æble og betal for alle. Se det som en investering i fællesskabet.

Der er måske også udgifter til drikke eller til en pavillon måske.

I er nye på vejen, I skal måske bo der i mange år, så er det godt at få lidt fællesskab med naboerne. Også dem, der havde en forkert opfattelse af situationen med luren..

Nu har de jo så også chancen for at lære jer bedre at kende, og at forstå I er opmærksomme forældre.

Og så lad være med at hænge dig i hændelsen, selvom det kan være svært. Lad som ingenting, når I er til festen.

Anmeld Citér

2. august 2016

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Ford 50kr pr mand,  det er 300 for dessert og kul bare for din familie.  Det ville jeg gerne se regnestykket på

Nå men om i skal deltage er jo op til jer, men jeg synes ikke at i skal blive hjemme pga naboen. Måske i endda ku få en snak om det.... 

Kan se det også dækker the/kaffe, saft og kage om eftermiddagen. Drikkevarer medbringes også selv. Overskud går til vores kasse grundejerforeningen 

Anmeld Citér

2. august 2016

Anonym trådstarter

BC skriver:

Synes at det er en dyr pris at betale, for selv at medbringe mad? 

Udgifter til kul? Det er skisme da små sko de naboer går i... 

Normalt ville jeg bide det i mig men vi sidder rigtig stramt i det og over 500kr i udgifter for en aften hvis vi både skal medbringe tilbehør, kød osv 

Anmeld Citér

2. august 2016

Anonym trådstarter

Bak skriver:

I skal da alle deltage. Bid i det sure æble og betal for alle. Se det som en investering i fællesskabet.

Der er måske også udgifter til drikke eller til en pavillon måske.

I er nye på vejen, I skal måske bo der i mange år, så er det godt at få lidt fællesskab med naboerne. Også dem, der havde en forkert opfattelse af situationen med luren..

Nu har de jo så også chancen for at lære jer bedre at kende, og at forstå I er opmærksomme forældre.

Og så lad være med at hænge dig i hændelsen, selvom det kan være svært. Lad som ingenting, når I er til festen.

Det er også bare mest ham på 1 år da han jo ikke deltager i noget men bare er med i en barnevogn 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.