HASH rygning og forælderskab

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2016

Kattha

Sprit25 skriver:

"Problemet" for mig er at hash er i kroppen længere tid end alkohol. Også længe du har hash i blodet må du faktisk ikke kører. 

Ja, hash kan vist spores i dit blod i flere måneder. Andre stoffer kan også spores i lang tid, i blodet, i håret, osv. Det betyder jo ikke du er påvirket af det, fordi noget af den kemiske sammensætning binder sig til dine celler i længere tid.

At man ikke må køre er selvfølgelig en anden sag. Loven fungerer ud fra nul-tolerance princippet, hvilket jo nok er meget fair, for hvordan skulle du adskille folk der decideret er skæve på vej fra staden med nogle der måske har røget flere dage siden. Eller bare har været til koncert på Chiristiania. Og kan ikke bruge mængden i blodet til noget, for en der ellers aldrig ryger, kan have meget lille mængde i kroppen, og stadig være meget påvirket. Så alle over en kam.

Så må man tage det med i overvejelserne, om man kun vil holde sig til vinen, eller risikere sit kørekort. Men tror ikke du bliver en dårligere bilist, fordi der stadig er nogle rester i blodet fra en uge siden. Det ville have været et dødeligt mareridt at være bilist i 70'erne så

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2016

Aristocats

Sprit25 skriver:

"Problemet" for mig er at hash er i kroppen længere tid end alkohol. Også længe du har hash i blodet må du faktisk ikke kører. 

Du er jo ikke påvirket af hash, bare fordi det kan spores i dit blod. Det kan spores måneder tilbage. Når du ryger en joint er du jo ikke skæv 3 uger frem efterfølgende. 

Anmeld Citér

1. august 2016

Sprit25

Aristocats skriver:

Du er jo ikke påvirket af hash, bare fordi det kan spores i dit blod. Det kan spores måneder tilbage. Når du ryger en joint er du jo ikke skæv 3 uger frem efterfølgende. 

Men du må stadig ikke kører med hash i blodet Jeg er forstokket og firkantet på det her punkt såh du kan ligeså godt sparer din tid Jeg vil aldrig tale positivt om hash

Anmeld Citér

1. august 2016

Muhmi

Sprit25 skriver:

Men du må stadig ikke kører med hash i blodet Jeg er forstokket og firkantet på det her punkt såh du kan ligeså godt sparer din tid Jeg vil aldrig tale positivt om hash

Du behøver jo heller ikke tale positivt om det, men det lyder jo som om du mener at man er skæv hele tiden mens det er i ens blod og det er jo ikke rigtigt

Anmeld Citér

1. august 2016

Muhmi

Tjaa.. Er sgu lidt splittet på det område.... Jeg ryger ikke selv, min mand gør måske 1 eller 2 gange om året ca.
Men jeg kender flere forældre der er skæve hver dag og ja, det må jo være deres "problem", det gør mig ikke noget og jeg mener ikke at pot/hash er stoffer.. Men det betyder ikke at jeg selv kunne finde på det... 

Anmeld Citér

1. august 2016

migxher

Sprit25 skriver:

Jeg kender en far der overhørte at hans søn vågnede grædende om natten, fordi han havde lagt sig til at sove i en hash rus og derfor var total stenet og tåget i hovedet.

Han havde også bare lige snuppet en pind efter knægten var lagt til at sove. Det gjorde jo ikke noget fordi knægten var lagt i seng. Og knægten sov endda i samme rum som ham selv og alligevel vågnede han ikke.

Han fik heldigvis pisse dårlig samvittighed og stoppede efterfølgende han forbrug.

Anmeld Citér

1. august 2016

Rauw

migxher skriver:

Jeg kender en far der overhørte at hans søn vågnede grædende om natten, fordi han havde lagt sig til at sove i en hash rus og derfor var total stenet og tåget i hovedet.

Han havde også bare lige snuppet en pind efter knægten var lagt til at sove. Det gjorde jo ikke noget fordi knægten var lagt i seng. Og knægten sov endda i samme rum som ham selv og alligevel vågnede han ikke.

Han fik heldigvis pisse dårlig samvittighed og stoppede efterfølgende han forbrug.

Hvordan kan han vide at han ikke hørte ham, hvis han ikke hørte ham? Var der andre tilstede der fortalte ham det? Og i anfald hvorfor vækkede de ham så ikke, eller tog barnet op? 

Anmeld Citér

1. august 2016

migxher

Rauw skriver:

Hvordan kan han vide at han ikke hørte ham, hvis han ikke hørte ham? Var der andre tilstede der fortalte ham det? Og i anfald hvorfor vækkede de ham så ikke, eller tog barnet op? 

Jeg var skam selv til stede i huset og gik efter noget tid undrende ind for at se hvad der foregik siden drengen græd så hjerteskærende og tydelig ikke blev trøstet. Jeg fik så sparket liv i faren som fortumlet vågnede og tog sig af knægten. Han havde vel grædt omkring 10 minutter da jeg gik der ind. Jeg var selv vågnet af gråden selvom jeg sov i et andet rum.

Han har selv fortalt mig efterfølgende at han havde røget og havde meget dårlig samvittighed over ikke at være vågnet. 

Anmeld Citér

1. august 2016

Rauw

migxher skriver:

Jeg var skam selv til stede i huset og gik efter noget tid undrende ind for at se hvad der foregik siden drengen græd så hjerteskærende og tydelig ikke blev trøstet. Jeg fik så sparket liv i faren som fortumlet vågnede og tog sig af knægten. Han havde vel grædt omkring 10 minutter da jeg gik der ind. Jeg var selv vågnet af gråden selvom jeg sov i et andet rum.

Han har selv fortalt mig efterfølgende at han havde røget og havde meget dårlig samvittighed over ikke at være vågnet. 

Pyha tror også mine børn indimellem har været 10 min om at hive mig ud af min rem søvn efter en hård dag. Det går jeg altså ikke og har dårlig samvittighed over. Jeg er bare et menneske.

Men fedt han har droppet hashen. Det hører sig bare ikke til med børn i huset. Ville aldrig tillade mine venner at ryge imens deres børn var hjemme. 

Anmeld Citér

1. august 2016

migxher

Rauw skriver:

Pyha tror også mine børn indimellem har været 10 min om at hive mig ud af min rem søvn efter en hård dag. Det går jeg altså ikke og har dårlig samvittighed over. Jeg er bare et menneske.

Men fedt han har droppet hashen. Det hører sig bare ikke til med børn i huset. Ville aldrig tillade mine venner at ryge imens deres børn var hjemme. 

Men mon ikke du nok ville have vågnet hvis dit barn havde sat lige ved siden af dig og grædt? eller faldet ud af sengen eller nlget andet alvorligt.? Personligt så er der i hvertfsld stor forskel på om andre vækker mig eller min søn græder. Græder han vågner jeg med det samme. det er også ligegyldigt. Han har selv fortalt at han mente det var hashen der var skyld i episoden. Og der har ikke været noget siden han stoppede  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.