HASH rygning og forælderskab

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.262 visninger
24 svar
35 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. august 2016

Anonym trådstarter

Jeg vil forsøge at starte en debat, af ren nysgerrighed, omkring hash rygning som forældre. Hvad er din holdning;

Er det okay? I hvilket omfang? Og begrundelse

ikke okay? Hvorfor? 

Håber på at kunne få velbegrundede svar, alle svar er velkomne , men da jeg spørg af nysgerrighed og på min søgen efter DIN holdning, ville det være fedt med nogle begrundelser for for og imod 

Jeg selv ser hash på ligefod med alkohol, og jeg indtager ingen af delene, men har dog gjort i mine unge dage .... Men har bekendte og venner på begge sider , alle med børn, og det har gjort mig nysgerrig da vi diskuterede/snakkede om det i fredags til en komsammen 

det er muligt at svare anonymt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2016

Aristocats

Jeg ser ikke marijuana som et decideret rusmiddel, der kan gå ind under kategorien som direkte stoffer. Jeg har intet imod, at folk ryger en joint engang imellem, ligesom jeg heller ikke har noget imod at folk drikker en flaske vin indimellem - så længe børnene ikke er i nærheden og så længe man ikke er påvirket når man er sammen med børnene. 

Har da også røget med min partner til vores hippie fester  Men selvfølgelig er intet misbrug hensigtsmæssigt, og det gælder selvfølgelig også marijuana, ligesom det gælder alkohol eller panodiler. Og hvis man ryger det i et omfang hvor det har fare for at udvikle sig til et misbrug eller allerede er et misbrug, så er det selvfølgelig problematisk og skal stoppes. 

Synes det er helt ok at ryge marijuana når man er forælder, så længe det selvfølglig foregår under visse omstændigheder, som beskrevet tidligere. I øvrigt er alkohol også mere skadeligt end marijuana for eksempel, men det er jo så en anden snak. 

Anmeld Citér

1. august 2016

Sprit25

Jeg har en klar ingen stoffer politik. Dette gælder også hash og marijuana.

jeg er ligeglad hvis du går det mens du ikke har dine børn hjemme men dem der ryger når ungerne er lagt i seng. Tjah jeg synes ikke det er i orden. Samt synes jeg heller ikke det er i orden at ryge lørdag aften hvis du skal op og være forældre søndag morgen

Anmeld Citér

1. august 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg er personligt rigtig striks omkring sådan noget, og nogle vil måske mene at jeg har ondt i røven. - Det har jeg dog ikke

Men jeg er helt og aldeles imod hash. Jeg er også imod rygning. Særligt når der er børn indblandet. Hvad folk gør med deres egen krop og sind må de jo sådan set helt selv om, men selvom hash bliver set som et mildt stof så er det jo ikke ufarligt. Det kan have alvorlige følger for psyken. Og tænk sig hvis det lige præcis er den joint man nyder efter børnene er lagt i seng der uløser en psykose?

Nej jeg mener ikke man bør blande hash og forældreskab. Jeg synes ikke at man på noget tidspunkt skal være påvirket af noget som helst når man er sammen med sine børn. Så jeg mener ikke man bør indtage hash om aftenen hvis man skal være sammen med sine børn næste morgen. Man bør heller ikke drikke så meget alkohol om aftenen at man er påvirket af det næste morgen. 

Alt i alt mener jeg egentlig at man bør skåne sine børn for ens egne dårlige valg. Om det er hash, rygning, alkohol eller andet. 

Anmeld Citér

1. august 2016

Anonym

Jeg har en kæreste som har været afhænig af hash. han røg desværre i en hashpsykose og blev indlagt på psyk. Dengang vi mødte hinanden var han næste lige stoppet med at ryge og har ikke røget siden. Vi har været sammen i snart 7 år. Vi har 2 børn sammen. Han ønsker ikke at starte igen - jo når han bliver gammel.

Jeg mener ikke man skal ryge hash i nærheden af sine børn... og faktisk mener jeg heller ikke man skal ryge eller ryge hash når man har børn. Jeg er stor antiryger. Hader det! Det stinker og det er skadeligt. 

Anmeld Citér

1. august 2016

migxher

Hash og børn er no go for mig. Jeg er selv vokset op med en mor der var hash misbruger. Eller spørger du hende var hun ikke misbruger hun var bare (stor)forbruger  hun var fraværende, uopmærksom og ikke en ret god forældre. 

Alkohol har jeg det også stramt med (min farmor har været og er stadig lidt, alkoholiker), men kan accepteres hvis det hører til sjældenhederne. Og det gør det her hjemme.

jeg kender en del tidligere misbrugere og hash og andre stoffer har intet godt gjort for dem og deres børn. De er alle også startet bare som hygge/weekend rygere. Og det har i sidste ende taget overhånd for dem alle.

Hun er ikke længere misbruger idag min mor, men jeg tror helt sikkert hendes misbrug har påvirket hende. Hun er stadig meget ustabil i sind og psyke.

Anmeld Citér

1. august 2016

Rauw

Jeg plejer at ha en ret afslappet holdning til hash, så det lidt som værende det samme som alkohol. Noget man kan hygge sig med i små mængder når man er til fest. Jeg har både røget og drukket sådan en sjælden gang imellem og altid kunne styre det. Så for mig var det no biggie. Men efter at ha set min søster få et misbrug, hvor hurtigt hun blev afhængig og kom langt ud, fik en psykose og hendes hjerne har taget skade. Ja så holder jeg mig langt væk fra hash og vil råde alle til at gøre det samme. 

Anmeld Citér

1. august 2016

Mortilah

Ja, til alkohol i små mængder som fx to glas vin indimellem - 100% nej til stoffer, hash osv. Cigaretter mener jeg også er helt forkert når man har børn. 

Anmeld Citér

1. august 2016

Kattha

Alt skal gøres med måde. Har man en fornuftig tilgang til det, og klare regler for sig selv omkring det, ser jeg ikke umiddelbart noget problem.

Dvs, er man børnefri, og er til fest eller lignende, så er det vel det samme som at drikke i godt selskab. Men ligesom med alkohol, skal det jo ikke være at man har tømmermænd eller eftervirkninger dagen efter. Så ligesom jeg ikke synes man skal drikke sig i hegnet, så skal man også kende sine grænser her, og ikke ryge mere end man bare har det hyggeligt og er funktionsdygtig bagefter.

Men det går ikke hvis det er en del af ens hverdag, eller weekender generelt, med undskyldninger for at børnene jo sover, så der ikke sker noget. For så begynder det at påvirke ens personlighed, energi-niveau og engagement i livet generelt, og det fortjener ens børn ikke. 

Men en lille forkælelse ved særlig lejlighed, som mange andre ting, cigar, en god whisky, hvad ved jeg.. fred være med det.

Anmeld Citér

1. august 2016

Sprit25

Kattha skriver:

Alt skal gøres med måde. Har man en fornuftig tilgang til det, og klare regler for sig selv omkring det, ser jeg ikke umiddelbart noget problem.

Dvs, er man børnefri, og er til fest eller lignende, så er det vel det samme som at drikke i godt selskab. Men ligesom med alkohol, skal det jo ikke være at man har tømmermænd eller eftervirkninger dagen efter. Så ligesom jeg ikke synes man skal drikke sig i hegnet, så skal man også kende sine grænser her, og ikke ryge mere end man bare har det hyggeligt og er funktionsdygtig bagefter.

Men det går ikke hvis det er en del af ens hverdag, eller weekender generelt, med undskyldninger for at børnene jo sover, så der ikke sker noget. For så begynder det at påvirke ens personlighed, energi-niveau og engagement i livet generelt, og det fortjener ens børn ikke. 

Men en lille forkælelse ved særlig lejlighed, som mange andre ting, cigar, en god whisky, hvad ved jeg.. fred være med det.

"Problemet" for mig er at hash er i kroppen længere tid end alkohol. Også længe du har hash i blodet må du faktisk ikke kører. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.