... til at fortælle nyheden til de kommende bedsteforældre?
Mine forældre kommer til at blive vrede, skuffede, chokerede osv., når de får nyheden om graviditeten. Nu skal jeg til NF om en uge, så begynder at føle uret tikke - man kan jo ikke holde en graviditet skjult for evigt, selvom det ville være det nemmeste 
De kommer til at synes, at jeg er for ung (24 år). At barnet kommer til at ødelægge min karriere. At de selv er for unge (50 år). At jeg får barn med den forkerte mand (deres fælles værdigrundlag er ikke-eksisterende, så mine forældre synes han er en taber).
I går var jeg på besøg hos mine forældre, og skulle ikke høre om andet end, hvor skuffede de er over deres børn, som ikke laver andet end at tage dårlige livsvalg - og her snakker vi vel at mærke om ting som at tage et sabatår efter gymnasiet, købe lejlighed med for lille badeværelse, få 10 i stedet for 12 til eksamen osv. - altså ekstremt ligegyldige ting.
Normalt er jeg fløjtende ligeglad, når de kritiserer og brokker sig, men det rammer lige i hjertet, når det kommer til de store ting i livet. Da min kæreste og jeg inviterede til brunch og annoncerede vores forlovelse sidste år, opførte de sig som to små fornærmede børn. De andre gæster til festen var også ret chokerede og jeg blev bare mega ked af det.
Ville ønske, at jeg var mere moden og derved ikke lod mig gå på, men det gør jeg. Og ved slet ikke hvordan jeg skal fortælle dem nyheden - og slet ikke hvordan jeg skal håndtere deres dumme stikpiller, som jo kommer til at starte den dag de får det at vide.
Er der nogle i samme situation - eller bare nogen, der har gode råd?
Prøver at holde et minimum af kontakt, men resten af min familie er mega søde, så vi ses jævnligt.
Puha... KÆMPE krammer til dig.. DET må bare ikke være sjovt at have været vokset op med og leve med i sit voksne liv... Synes ærlig talt dine forældre opfører sig som forkælede møgunger og det burde de sådan set vide... Sikke dog en opførsel over for sit/sine børn.. Og forfærdeligt for dig/jer at skulle have stået model til... 
Well, jeg har en lidt emsig stedfar og vi venter os nu her 3. barn og ja vi har ikke pladsen og ja vi er begge studerende og ja, der er altid så mange ting som der skal tages hensyn til og som der skal laves om på når man bliver forældre (igen)...
Da vi annoncerede at jeg igen var gravid fik vi et stort suk og himmelvendte øjne.. Jeg sagde ret skrapt til ham at det var af netop DEN grund at vi ikke havde fortalt det til dem før nu (uge 11) og det simpelthen ikke kunne være rigtigt at de ikke bare kunne være glade på vores vegne.. Siden da har der slet ikke været noget omkring det, for nogle gange skal sådan nogle mennesker bare have at vide hvor træls deres opførsel er, før de tager sig sammen og dropper deres barnlige (undskyld) pis!