Anonym skriver:
Det to uger siden, og vi tror et barn måske er godt for os, vi er heller ikke 100% sikrere, og vi har være samme i et år men vi har boet samme i et halvt år men vi bor ikke lige pt sammen, og vi er 17 næsten 18 når vi får barnet men tænkte mere på om man kunne og må som 17 årig, for det er vi, hvis vi får barnet.
Først nej det er ikke ulovligt at få et barn når man selv er er barn - det er ulovligt hvis et voksen menneske laver barnet på et barn, men det er en anden historie.
Når det så er skrevet så ville jeg da på det kraftigste opfordre til at vente en smulenog huske præventionen hver gang. Argumentet for at få et barn skal ikke være; det vil være godt for os, et barn kommer ikke til verden for at gøre noget godt, ændre noget, hele noget, gøre mor og fars liv bedre. Er barn kommer til verden som den mor og far skal gøre noget for, skal ændre sit liv for så barnets lov bliver der bedste, barnet kommer til verden uden muligheder for at klare sig selv og mor og far skal være parate til at Kate alt fra sig for at være der for barnet også når det er skide hårdt, hvis barnet har ekstra udfordringer osv.
At blive forældre er fantastisk ingen tvivl om det, og ingen tvivl om man også som 16 årig kan vokse med opgaven. Men hvis man nu kunne vælge selv, så var det formodentlig det bedste for jer at vente med at skulle vokse til den opgave og i stedet bruge krudtet til at vokse til at blive voksne.
Jeg har lige været på ferie (sidder i bilen på vej hjem), og der gik det for første gang sådan rigtig op for mig, at det med små børn og babyer vitterlig er definitivt slut for mig, min børneflok kommer ikke til at vokse. Og jeg tænkte: gid jeg var startet tidligere - fik mit første barn da jeg var 29. Og så nej, jeg nåede at se Tibet, nåede at rejse det mester Kina rundt kun med en rygsæk og ingen sikkerhed, nåede at sove på stranden i Italien fordi jeg ikke havde flere penge men ville på ferie, nåede at se Afrika, nåede en masse så jeg nu har en tryghed når jeg rejser med børnene for alle de rejser kunne jeg jo også tage med dem (er bare lidt dyrere med 5 mennesker end med kun lille mig).
Jeg siger ikke man skal nå alt eller intet, at man skal vente så mange år som jeg gjorde, men jeg siger man træffer et valg når man får børn og det valg handler ikke kun om det hyggelige ved barnevogn, men også om hvordan ens liv ser ud i hvert fald de næste 18 år.