Må man få børn som 16 årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Håber nogen kan hjælpe, jeg er en dreng på 16 år og har lige haft sex med min kæreste og min kæreste og jeg tror måske hun er gravid og hun er selv 16 år men vi ville høre om det var muligt at få et barn, når vi begge gerne vil, men min kæreste skal i 10 klasse, men har arbejde, og jeg skal på tec skole her til august, vi bor ikke sammen men vi er meget fremme i skoene, og vi har snakke lidt om hvis hun arbejder og jeg får elevløn, og både mine og hendes forældre støtter os, så vil det nok gå, også var der måske noget med man kunne få børne støtte eller sådan noget.

Håber nogen kan hjælpe

Rent praktisk kan man sagtens blive forældre som 16 årig. Jeg kender en der fødte som 15 årig, og hende har kommunen aldrig været efter.

Men det er HÅRDT! Hun har ikke taget sin 9.klasse færdig endnu fordi hun er gået ned med depression og angst og kæmper en brag kamp for at komme ovenpå igen.

Jeg er selv ung mor (blev mor som 19-årig) men vil til enhver tid anbefale at vente med at få børn til man er myndig og har boet for sig selv lidt. 
Det er hårdt at få børn. Tror ikke det bliver nemmere af at man i realiteten stadig er et barn selv.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2016

Anonym trådstarter

Mullesmith skriver:

Det er ikke ulovligt at få børn i den alder, når i er jævnaldrende. Men ville nok liige vente 5år endnu og måske mere.  Brug noget prævention og nyd jeres ungdom. Det er dyyyrt at få barn og meget tidskrævende og hårdt arbejde døgnet rundt. 

Okay takker ��

Anmeld Citér

30. juli 2016

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Rent praktisk kan man sagtens blive forældre som 16 årig. Jeg kender en der fødte som 15 årig, og hende har kommunen aldrig været efter.

Men det er HÅRDT! Hun har ikke taget sin 9.klasse færdig endnu fordi hun er gået ned med depression og angst og kæmper en brag kamp for at komme ovenpå igen.

Jeg er selv ung mor (blev mor som 19-årig) men vil til enhver tid anbefale at vente med at få børn til man er myndig og har boet for sig selv lidt. 
Det er hårdt at få børn. Tror ikke det bliver nemmere af at man i realiteten stadig er et barn selv.

Okay tak��

Anmeld Citér

30. juli 2016

Loa

Forstår slet ikke hvorfor nogen ønsker at blive forældre som 16/17 årig. 

Undskyld det måske lyder lidt hårdt, men aner i overhovedet hvad i (evt) går ind til? Tror du ikke i har lidt en idyllisk fantasi om hvad det betyder at få en baby? 

Tænker i på den muligvis hårde graviditet, den muligvis hårde fødsel, de mange søvnløse nætter, de mange gange baby er syg og trøstesløs, alle de bekymringer der følger med når man pludselig får det største ansvar af alle?? 

Ja det er det hele værd, ellers gjorde folk det ikke, men jeg tror personligt ikke at der er ret mange 16/17 årige der er rustet til den omgang.

Anmeld Citér

31. juli 2016

Kamilla-m

God-mor skriver:

Man må gerne få børn som 16 årige, men det vil jeg på det kraftigste fraråde jer. I er selv børn begge to, og i vil højst sansynligt komme til at være i kommunens søgelys, da i ikke er myndige og i vil komme til at få brug for en masse vejledning og støtte vil jeg tro. 

Er i klar til at bruge 24/7 på et barn? Er i klar til at lægge ungdomslivet på hylden? 

Livserfaring har i ikke meget af endnu, og i har endnu ikke stået på egne ben. I har ikke været sammen så længe og i har hele livet foran jer. Verden ligger åben for jer, hvor i kan nyde studielivet med fester, gode venner og friheden. I kan rejse ud i verden og opleve den og få en masse med hjem i rygsækken. Vent med at sætte børn i verden til i er voksne mennesker, med balast, stabil økonomi, job osv. 

Jeg var 16 da jeg fik min ældste, faren var 15. Vi har aldrig været i kommunens søgelys. 

Det vsr benhårdt, det er det selvf stadig. Nu er vi 25, og knægten skal i 3 klasse efter ferien. 

Anmeld Citér

31. juli 2016

Kamilla-m

Loa skriver:

Forstår slet ikke hvorfor nogen ønsker at blive forældre som 16/17 årig. 

Undskyld det måske lyder lidt hårdt, men aner i overhovedet hvad i (evt) går ind til? Tror du ikke i har lidt en idyllisk fantasi om hvad det betyder at få en baby? 

Tænker i på den muligvis hårde graviditet, den muligvis hårde fødsel, de mange søvnløse nætter, de mange gange baby er syg og trøstesløs, alle de bekymringer der følger med når man pludselig får det største ansvar af alle?? 

Ja det er det hele værd, ellers gjorde folk det ikke, men jeg tror personligt ikke at der er ret mange 16/17 årige der er rustet til den omgang.

Det blir man jo. Uanset om man er 16 eller 40 er søvnløse nætter og sygedom jo det samme ��

Jeg var16 da jeg fik min første, jeg elsker ham over alt! Men set i bakspejlet ville jeg gerne ha ventet nogle år, men fortryder på ingen måder min søn. 

Anmeld Citér

31. juli 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Okay tak, vi snakket også om ikke at få det ��Men mange tak

Fornuftigt. Men undskyld jeg så spørger. Men det modstrider jo alt hvad du hidtil har skrevet. ?

Anmeld Citér

31. juli 2016

lineog4

Anonym skriver:

Det to uger siden, og vi tror et barn måske er godt for os, vi er heller ikke 100% sikrere, og vi har være samme i et år men vi har boet samme i et halvt år men vi bor ikke lige pt sammen, og vi er 17 næsten 18 når vi får barnet men tænkte mere på om man kunne og må som 17 årig, for det er vi, hvis vi får barnet. 

Først nej det er ikke ulovligt at få et barn når man selv er er barn - det er ulovligt hvis et voksen menneske laver barnet på et barn, men det er en anden historie. 

Når det så er skrevet så ville jeg da på det kraftigste opfordre til at vente en smulenog huske præventionen hver gang. Argumentet for at få et barn skal ikke være; det vil være godt for os, et barn kommer ikke til verden for at gøre noget godt, ændre noget, hele noget, gøre mor og fars liv bedre. Er barn kommer til verden som den mor og far skal gøre noget for, skal ændre sit liv for så barnets lov bliver der bedste, barnet kommer til verden uden muligheder for at klare sig selv og mor og far skal være parate til at Kate alt fra sig for at være der for barnet også når det er skide hårdt, hvis barnet har ekstra udfordringer osv. 

At blive forældre er fantastisk ingen tvivl om det, og ingen tvivl om man også som 16 årig kan vokse med opgaven. Men hvis man nu kunne vælge selv, så var det formodentlig det bedste for jer at vente med at skulle vokse til den opgave og i stedet bruge krudtet til at vokse til at blive voksne. 

Jeg har lige været på ferie (sidder i bilen på vej hjem), og der gik det for første gang sådan rigtig op for mig, at det med små børn og babyer vitterlig er definitivt slut for mig, min børneflok kommer ikke til at vokse. Og jeg tænkte: gid jeg var startet tidligere - fik mit første barn da jeg var 29. Og så nej, jeg nåede at se Tibet, nåede at rejse det mester Kina rundt kun med en rygsæk og ingen sikkerhed, nåede at sove på stranden i Italien fordi jeg ikke havde flere penge men ville på ferie, nåede at se Afrika, nåede en masse så jeg nu har en tryghed når jeg rejser med børnene for alle de rejser kunne jeg jo også tage med dem (er bare lidt dyrere med 5 mennesker end med kun lille mig). 

Jeg siger ikke man skal nå alt eller intet, at man skal vente så mange år som jeg gjorde, men jeg siger man træffer et valg når man får børn og det valg handler ikke kun om det hyggelige ved barnevogn, men også om hvordan ens liv ser ud i hvert fald de næste 18 år.

Anmeld Citér

31. juli 2016

alenemor42

Der er måske også den lille detalje at jeres forældre har forsørger pligten over jer. Hvad hvis de ikke bakker jer op ?

Anmeld Citér

31. juli 2016

Vivienne

Ved I godt at et barn kræver 1000% af jeres tid og opmærksomhed, dvs. INGEN tid til jer selv. Især moren hvis hun skal amme. Så skal hun være glad for at få lov til at komme i bad. Jeg ville absolut genoverveje det at få barn som 16-årig og i stedet for nyde min ungdom. Hvis I får barn nu, så får I aldrig ungdommen tilbage. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.