Anonym skriver:
Håber nogen kan hjælpe, jeg er en dreng på 16 år og har lige haft sex med min kæreste og min kæreste og jeg tror måske hun er gravid og hun er selv 16 år men vi ville høre om det var muligt at få et barn, når vi begge gerne vil, men min kæreste skal i 10 klasse, men har arbejde, og jeg skal på tec skole her til august, vi bor ikke sammen men vi er meget fremme i skoene, og vi har snakke lidt om hvis hun arbejder og jeg får elevløn, og både mine og hendes forældre støtter os, så vil det nok gå, også var der måske noget med man kunne få børne støtte eller sådan noget.
Håber nogen kan hjælpe
Man må gerne få børn som 16 årige, men det vil jeg på det kraftigste fraråde jer. I er selv børn begge to, og i vil højst sansynligt komme til at være i kommunens søgelys, da i ikke er myndige og i vil komme til at få brug for en masse vejledning og støtte vil jeg tro.
Er i klar til at bruge 24/7 på et barn? Er i klar til at lægge ungdomslivet på hylden?
Livserfaring har i ikke meget af endnu, og i har endnu ikke stået på egne ben. I har ikke været sammen så længe og i har hele livet foran jer. Verden ligger åben for jer, hvor i kan nyde studielivet med fester, gode venner og friheden. I kan rejse ud i verden og opleve den og få en masse med hjem i rygsækken. Vent med at sætte børn i verden til i er voksne mennesker, med balast, stabil økonomi, job osv.
Anmeld
Citér