Må man få børn som 16 årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.431 visninger
23 svar
39 synes godt om
30. juli 2016

Anonym trådstarter

Håber nogen kan hjælpe, jeg er en dreng på 16 år og har lige haft sex med min kæreste og min kæreste og jeg tror måske hun er gravid og hun er selv 16 år men vi ville høre om det var muligt at få et barn, når vi begge gerne vil, men min kæreste skal i 10 klasse, men har arbejde, og jeg skal på tec skole her til august, vi bor ikke sammen men vi er meget fremme i skoene, og vi har snakke lidt om hvis hun arbejder og jeg får elevløn, og både mine og hendes forældre støtter os, så vil det nok gå, også var der måske noget med man kunne få børne støtte eller sådan noget.

Håber nogen kan hjælpe

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Håber nogen kan hjælpe, jeg er en dreng på 16 år og har lige haft sex med min kæreste og min kæreste og jeg tror måske hun er gravid og hun er selv 16 år men vi ville høre om det var muligt at få et barn, når vi begge gerne vil, men min kæreste skal i 10 klasse, men har arbejde, og jeg skal på tec skole her til august, vi bor ikke sammen men vi er meget fremme i skoene, og vi har snakke lidt om hvis hun arbejder og jeg får elevløn, og både mine og hendes forældre støtter os, så vil det nok gå, også var der måske noget med man kunne få børne støtte eller sådan noget.

Håber nogen kan hjælpe

Hvorfor tror i hun er gravid? Hvornår havde i sex nu når du skriver i lige har haft? Hvor længe har i kendt hinanden og hvorfor vil i have barn nu? I er stadig selv børn. 

Anmeld Citér

30. juli 2016

Anonym trådstarter

Diosa85 skriver:

Hvorfor tror i hun er gravid? Hvornår havde i sex nu når du skriver i lige har haft? Hvor længe har i kendt hinanden og hvorfor vil i have barn nu? I er stadig selv børn. 

Det to uger siden, og vi tror et barn måske er godt for os, vi er heller ikke 100% sikrere, og vi har være samme i et år men vi har boet samme i et halvt år men vi bor ikke lige pt sammen, og vi er 17 næsten 18 når vi får barnet men tænkte mere på om man kunne og må som 17 årig, for det er vi, hvis vi får barnet. 

Anmeld Citér

30. juli 2016

Emsen22

Tænker det måske er lige tidligt nok, på trods af i har det rigtig godt med hinanden og uddannelses mæssigt - ENDNU... 

Jeg blev selv gravid med min eks kæreste da jeg var 16 år, overvejede stærkt at beholde barnet. Men gud hvor er jeg glad for jeg ikke valgte det. Vi gik fra hinanden kort efter og nu venter jeg mit første barn 4 år efter

Anmeld Citér

30. juli 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Det to uger siden, og vi tror et barn måske er godt for os, vi er heller ikke 100% sikrere, og vi har være samme i et år men vi har boet samme i et halvt år men vi bor ikke lige pt sammen, og vi er 17 næsten 18 når vi får barnet men tænkte mere på om man kunne og må som 17 årig, for det er vi, hvis vi får barnet. 

Men hvorfor tror i hun er gravid? 

Altså vil klart anbefale jer at vente til i har et stabilt liv med bolig, job osv. Et barn kræver ekstremt meget mere end i lige tror. 

Hvad mener du med godt for jer? 

Men for at besvare dit spørgsmål så ja. Det må man godt. Der er ingen der kan tvinge hende til en abort hvis det skulle vise sig at hun er gravid. Men i skal så være forberedte på at i nok har kommunen til at ånde jer i nakken konstant fordi i er så unge. 

Anmeld Citér

30. juli 2016

Mullesmith

Anonym skriver:

Det er ikke ulovligt at få børn i den alder, når i er jævnaldrende. Men ville nok liige vente 5år endnu og måske mere.  Brug noget prævention og nyd jeres ungdom. Det er dyyyrt at få barn og meget tidskrævende og hårdt arbejde døgnet rundt. 

Anmeld Citér

30. juli 2016

Anonym trådstarter

Diosa85 skriver:

Men hvorfor tror i hun er gravid? 

Altså vil klart anbefale jer at vente til i har et stabilt liv med bolig, job osv. Et barn kræver ekstremt meget mere end i lige tror. 

Hvad mener du med godt for jer? 

Men for at besvare dit spørgsmål så ja. Det må man godt. Der er ingen der kan tvinge hende til en abort hvis det skulle vise sig at hun er gravid. Men i skal så være forberedte på at i nok har kommunen til at ånde jer i nakken konstant fordi i er så unge. 

Okay tak, vi snakket også om ikke at få det ��Men mange tak

Anmeld Citér

30. juli 2016

Anonym trådstarter

Emsen22 skriver:

Tænker det måske er lige tidligt nok, på trods af i har det rigtig godt med hinanden og uddannelses mæssigt - ENDNU... 

Jeg blev selv gravid med min eks kæreste da jeg var 16 år, overvejede stærkt at beholde barnet. Men gud hvor er jeg glad for jeg ikke valgte det. Vi gik fra hinanden kort efter og nu venter jeg mit første barn 4 år efter

Okay tak��

Anmeld Citér

30. juli 2016

God-mor

Anonym skriver:

Håber nogen kan hjælpe

Man må gerne få børn som 16 årige, men det vil jeg på det kraftigste fraråde jer. I er selv børn begge to, og i vil højst sansynligt komme til at være i kommunens søgelys, da i ikke er myndige og i vil komme til at få brug for en masse vejledning og støtte vil jeg tro. 

Er i klar til at bruge 24/7 på et barn? Er i klar til at lægge ungdomslivet på hylden? 

Livserfaring har i ikke meget af endnu, og i har endnu ikke stået på egne ben. I har ikke været sammen så længe og i har hele livet foran jer. Verden ligger åben for jer, hvor i kan nyde studielivet med fester, gode venner og friheden. I kan rejse ud i verden og opleve den og få en masse med hjem i rygsækken. Vent med at sætte børn i verden til i er voksne mennesker, med balast, stabil økonomi, job osv. 

Anmeld Citér

30. juli 2016

Benjamins'mor

Det er ikke ulovligt nej, fik selv min den første da jeg var 16 1/2 år, min kæreste var så 22 år. Jeg var dog så langt henne at jeg kun havde en uge til at beslutte hvad jeg ville. 

Det er meget hårdt arbejde. Vi fik besøg af kommunen 3 gange om ugen i starten, samtidig kom sundhedsplejersken også 1 gang om ugen i starten. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.