Dårlig samvittighed (brug af penge)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. juli 2016

Anonym trådstarter

hannetheis skriver:

Vi har ikke den størst indkomst. Men når vi har noget ekstra får jeg også mega dårlig samvittighed hvis vi bruger pengene på andre ting end ekstra afbetaling på gæld.

Syntes i jeres tilfælde at jeg vil bruge halvdelen på gæld og resten på de ting til hjemmet/tilværelsen så det ikke føles så stramt.

Tak det er ret at vide jeg ikke er den eneste der har det må den måde

Vi har besluttet at vi har de der 2000-2500 og bruge og resten bliver lagt til side til gæld

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2016

Skouboe

Med udgangspunkt i, at I overholder afdragene på jeres gæld og der ikke er noget af det, der er til familiemedlemmer mv, ville jeg ikke umiddelbart gøre noget i forhold til gældsafvikling. Jeg ville starte 2 opsparinger, en til de ting I gerne ville, og en til uforudsete udgifter.

Firmaer, der låner penge ud, tager sig betalt for det, og lever fint af renterne, så dem skal du ikke have ondt af, eller dårlig samvittighed overfor.

I kan så, når der fx står et vist beløb på på jeres uforudsete udgifter konto, tale med nogle af jeres kreditorer om hvad I kan opnå, hvis I laver en ekstraordinær indbetaling, fx lavere renter eller lign.

En ting er at leve stramt, når man ikke har noget valg, det er væsentligt sværere, når man har et valg. Hvis I på forhånd beslutter jer for at nogle grænser, I kan leve med, og også tillader jer selv em lille smule "luksus", så er det nemmere at holde linjen.

Bare et råd, fra en tidligere inkassomedarbejder

Anmeld Citér

5. august 2016

Mullesmith

Anonym skriver:

Så er jeg ikke den eneste der er "uansvarlig" 

Nej det er lidt svært når man godt vil det hele 

Men nu har jeg besluttet at vi prøver det med at beholde de der 2000-2500 også resten bliver sat ind på opsparing, til afbetaling af gæld og hvis det så er så kan man tage lidt af den engang imellem hvis det skulle blive nødvendigt, hvad det forhåbentlig ikke gør

Vi lever kunne gang (måske) så hvorfor ikke have det godt og lade gælden løbe lidt længere, hvis det kan hjælpe en. Jeg mener selbfølgelig ikke at man ikke skal betale sin gæld hvis man har en, selvfølgelig er det klogest at komme af med renteudgifterne, men hvis det er en lille gæld så lad den være indtil der er overskud til at betale mere af end renterne  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.