hvornår er det okay, at børn er alene hjemme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2009

karina1980

jeg tror det er ligeså meget afhængigt af hvilket barn man har,

min på 7 år spurgte i sidste uge om han ikke nok snart måtte få nøgle til huset, så han kunne tage hjem fra skole og være lidt alene hjemme bare en gang imellem,

det har vi selvfølgelig diskuteret meget her i huset, da vi bor på en ret trafikeret vej, med nogle unge mennesker der ikke har opdaget at man ikke er sejer fordi man køre 100, hvor man kun må køre 50,

men resultat blev at han får sin nøgle og så skal han gå langs vejen i den side han står af, til han når vores genbo og så hjælper hun ham over vejen, til vi er sikker på han kan selv,

aftalen er så at han i starten får lov at få 10-15min selv alene hjemme, før en af os kommer hjem,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2009

Bastian

Jeg tænker, hvis der sker en noget, mens man er væk. Man bliver kørt ned, får et hjerteanfald, who knows. Så er der ingen, der ved at der er to små børn alene hjemme.

Jeg ville aldrig efterlade mine børn hjemme (3 og 6), mens jeg er ude og handle fordi det er nemmere for MIG. Højst lige at smutte hen til naboen et par minutter. Min situation er dog lidt anerledes, da min børn har særlige behov. Min ældste, som er moden og ansvarlig, ville hade at være alene hjemme, også selvom det kun er 10 minutter det drejer sig om. Hvornår de får lov, må være en skøns sag, men synes de 10 år som Margrethe Bruun Hansen er en god tommelfingerregel.

Anmeld

5. oktober 2009

Muffinmus

synes hun er meget uasvarlig og såvidt jeg ved er der desværre ingen lov på det punkt er der????
I englang hedder det 12 år og det synes jeg er en fin alder, alt afhængig af modenhed.
Kan ikke forstå hun ikke selv synes den er gal... hvis jeg vidste nogen af mine veninder gjorde det ville jeg sige jeg synes det var uasvarligt og evt sige at hun bør lade være....selv om det er at blande sig..
Man kan for fanden da tænke sig om at vide at ens små børn IKKE kan tage vare på sig selv....

Anmeld

5. oktober 2009

ivfmarie

Bastian skriver:

Jeg tænker, hvis der sker en noget, mens man er væk. Man bliver kørt ned, får et hjerteanfald, who knows. Så er der ingen, der ved at der er to små børn alene hjemme.

Jeg ville aldrig efterlade mine børn hjemme (3 og 6), mens jeg er ude og handle fordi det er nemmere for MIG. Højst lige at smutte hen til naboen et par minutter. Min situation er dog lidt anerledes, da min børn har særlige behov. Min ældste, som er moden og ansvarlig, ville hade at være alene hjemme, også selvom det kun er 10 minutter det drejer sig om. Hvornår de får lov, må være en skøns sag, men synes de 10 år som Margrethe Bruun Hansen er en god tommelfingerregel.

Det er netop det der gør at jeg aldrig ville lade mine unger være alene hjemme - om det så bare var 2 min!
Jeg ved ikke hvornår de må være alene hjemme, men når det kommer dertil, så skal der ALTID være nogen der ved at de er alene hjemme - altså hvis der skulle ske noget med mig eller den person der skal hjem til dem.

Marie - hønemor?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.