Tja, jeg kunne heller ikke finde på at lade mine små poder være alene hjemme, selvom Nikolaj på 3 år engang sagde til mig: Mor, gå du bare ned og købe ind, jeg skal nok passe godt på lillesøster imens. (Lillesøster har været omkring 6 mdr).
Dét gjorde jeg selvfølgelig ikke!!! men tænk at knægten havede tanken!
Jeg har dog tit efterladt ungerne i bilen hvis jeg lige skulle et lille ærne. Hvis det så har taget lidt længere tid end jeg forventede, så er jeg rendt ud for at se til dem.
Noglegange beder de selv om at blive i bilen (3 og 5 år) og andre gange siger de at de gerne vil med. Det er dog ALTID mig der bestemmer om de må blive eller ej. Hvis det ikke bare er en hurtig tur ind til bageren, så SKAL de med, også selvom om de plager om at få lov til at blive i bilen.
Min mor siger, at da jeg var barn var der en tommelfinger regel med at børn i gennemsnit skulle være 7 år. Det vil sige at en 7årig godt kan være alene hjemme, og at en 6årige og en 8årig kan, og en 1 årige og en 13årige.
Jeg har en veninde der fik børn tidligt (hun var 16 da hun blev gravid). Hun havde en babysitter til hendes datter og babysitteren var 12 år!!! Jeg ville ikke lade så ung en pige/barn passe mine børn, men som min vendinde sagde, så havde pigen et par tvillingesøster som hun også passede, så hun var vant til små børn.
-og inden I synes det lyder som om jeg er en værre ragnemor, så skal det også lige tilføjes at 80% af alle mine indkøb foregår med 3 børn i alderen 1, 3 og 5 år. Så jeg tager bestemt mine børn med ud og handle!!!! De sidste 20% foregår så med 1 eller 2 børn, og en sjælden gang får ungerne lov til at sidde i bilen.
Anmeld