1-årig i mors og fars seng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Hej 

Tak for svar alle

Var ret hormonal tidligere da jeg skrev efter en dårlig nats søvn.

Selvfølgelig skal far også have lov til at putte med den lille, andet ville være synd og kan sagtens forstå det.

Ser ingen grund til at små børn skal sove alene hvis det andet fungerer, tror det gør dem trygge, så de har de gode rammer at vokse op i. Natamning gør heller ikke så meget endnu. 

Det er bare mig der også har brug for at være intim på andre områder end sex og det betyder rigtig meget. Så må man vel bare skifte lidt imellem hvordan man sover og mon han ikke også i fremtiden synes det når hun nu også vækker ham da hun tror hun kan amme der og ligger på tværs.

God ide at skifte lidt med det, så opfylder I jo begges behov

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2016

nemisis

Profilbillede for nemisis
Soonmom skriver:

Hvorfor ammer du en 1 årig om natten? - hun brugte sagtens kunne klare en hel nat uden mad

og så ville jeg se at få hende på eget værelse, eller i det mindste i egen seng, muligvis ødelægge det ikke jeres forhold at hun ligger der, men det er også jeres opgave at opdrage et selvstændigt individ, og efter min opfattelse ødelægger det mere end gavner hende at ligge der, det er vist mere jeres behov end hendes

Stop lige en gang.

Det kan godt være de ernæringsmæssigt kan klare sig om natten uden mad, men min datter bruger ikke sut, og derfor blev hun som tryghed ammet om natten lige så længe hun selv udviste behov for det. Da hun selv begyndte at sove fra det, så stoppede vi. Amning er ikke bare mad.

Derudover bliver et barn ikke selvstændigt af at man fjerner det fra forældrene, Selvstændighed udspringer af tryghed og tillid til, at selvbom man fjerner sig fra forældrene, så er de der stadig og passer på én. Hvis barnet får tryghed ved at sove i forældrenes seng, vil det være mere tilbøjelig til trygt at bevæge sig ud i verden. For nogen børn er det rigtigst at sove i egen seng, og for andre er det bedst at sove med forældrene, det kan de vel bedst vurdere i deres egen familie.

Min datter sover i egen seng, men har i længere perioder behov for at sove i midten. Jeg bemærker at hun, de dage hvor hun vågner meget om natten, falder til ro af at komme over til os, og ofte vågner gladere og tryggere næste morgen, end hvis jeg har insisteret på at holde hende i sin egen seng.

Gør hvad der fungerer for jer!

Som svar til dit spørgsmål TS, så tænker jeg at du jo får både nærhed fra din mand og din datter. Måske din mand har brug for nærhed med jeres datter i en periode, og så kan i to putte i sofaen om aftenen i stedet? Og man kan altså godt holde i hånd osv selvom barnet ligger i midten. Jeg elsker at vågne om natten og så ligger de to jeg elsker mest i verden, og putter i sengen sammen. 

Anmeld Citér

7. august 2016

Carina:-)

Soonmom skriver:

Nu er jeg faktisk uddannet,  så jo har meget viden om børn både personligt og fagligt. 

De fleste børn sover meget bedre på eget værelse,  da man ikke vækker hinanden hele tiden. 

En 1 årige bør,  både for sin egen og sine forældres skyld sove igennem,  der mener jeg det ødelægge deres nattesøvn hvis de skal ammes om natten. 

Ja jeg sover samme  med min kæreste,  det er jo slet ikke det samme 

Så du sover ikke sammen med din kæreste for at få nærhed omsorg og tryghed?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.