1-årig i mors og fars seng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.820 visninger
22 svar
124 synes godt om
28. juli 2016

Anonym trådstarter

Hej,

Vores datter er 1 år og har altid dovet i vores seng, i min side da jeg ammer. Synes det fungerer godt. Er glad for at have hende der og mig og min mand kan stadig putte, det handler ikke om vores sexliv mere om at være tæt for sexlivet fungerer altid.

Men nu vil han have hun skal sove midten hvilket jeg er lidt ked af. Hele dagen er det jo allerede hende og synes ikke def er godt for parforholdet at have et et årigt barn i midten, hvilket hun jo bliver nødt til at være da jeg stadig ammer om natten. Har prøvet at forklarer hvorfor, at være tæt er ret vigtigt for mig, men han synes det er så hyggeligt med hende i midten.

Hvordan havde i grebet den ad, vil jo heller ikke virke alt flr jaloux og smålig?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2016

Vivienne

Anonym skriver:

Hej,

Vores datter er 1 år og har altid dovet i vores seng, i min side da jeg ammer. Synes det fungerer godt. Er glad for at have hende der og mig og min mand kan stadig putte, det handler ikke om vores sexliv mere om at være tæt for sexlivet fungerer altid.

Men nu vil han have hun skal sove midten hvilket jeg er lidt ked af. Hele dagen er det jo allerede hende og synes ikke def er godt for parforholdet at have et et årigt barn i midten, hvilket hun jo bliver nødt til at være da jeg stadig ammer om natten. Har prøvet at forklarer hvorfor, at være tæt er ret vigtigt for mig, men han synes det er så hyggeligt med hende i midten.

Hvordan havde i grebet den ad, vil jo heller ikke virke alt flr jaloux og smålig?

Hvis han har kunnet acceptere din måde at gøre det på, så synes jeg at du også kan gøre ham den tjeneste nu. Nærhed kan du få når I har alenetid om aftenen og på andre måder. 

Og desuden skal hun jo ikke sove i jeres seng for evigt. 

Anmeld Citér

28. juli 2016

Soonmom

Hvorfor ammer du en 1 årig om natten? - hun brugte sagtens kunne klare en hel nat uden mad

og så ville jeg se at få hende på eget værelse, eller i det mindste i egen seng, muligvis ødelægge det ikke jeres forhold at hun ligger der, men det er også jeres opgave at opdrage et selvstændigt individ, og efter min opfattelse ødelægger det mere end gavner hende at ligge der, det er vist mere jeres behov end hendes

Anmeld Citér

28. juli 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Hej,

Kan ikke helt se, hvorfor det er et problem. Vi havde vores datter i midten, og det var ikke et problem som sådan. Man kan bare få nærhed på et andet tidspunkt

Men jeg ville snakke med ham, fortælle hvordan jeg føler osv. Men husk på, at man også skal høre på, hvad han vil osv.

Nu skriver du jo netop, at han synes, det er hyggeligt at have hende i midten. Så det er jo et behov han har for lidt hygge med sin datter

Anmeld Citér

28. juli 2016

migxher

Soonmom skriver:

Hvorfor ammer du en 1 årig om natten? - hun brugte sagtens kunne klare en hel nat uden mad

og så ville jeg se at få hende på eget værelse, eller i det mindste i egen seng, muligvis ødelægge det ikke jeres forhold at hun ligger der, men det er også jeres opgave at opdrage et selvstændigt individ, og efter min opfattelse ødelægger det mere end gavner hende at ligge der, det er vist mere jeres behov end hendes

Wow. Det var da godt nok en snæversynet og uvidende kommentar at komme med.

Der er da alle mulige gode grunde til at sove med sit barn og forsat amme om natten hvis det er barnets behov. Og hvis man oven i købet trives med det.

Jeg tror nu nok barnet skal blive selvstændig alligevel. Jeg kender i hvertfald ingen over konfirmations alderen der stadig sover sammen med far og mor, og får bryst om natten.

Anmeld Citér

28. juli 2016

Carina:-)

Soonmom skriver:

Hvorfor sover du sammen med din mand?

Du er vel også et selvstændigt individ og tilmed voksen så du burde vel kunne sove alene?

Små børn lever meget på instinkter og hvis man i urtiden ikke lå tæt på de voksneså blev man ædt af vilde dyr.

Det er kun de voksnes behov at børn ikke sover sammen med os  .

Børn kan ikke ødelægges med nærvær og tryghed 

Anmeld Citér

28. juli 2016

mpr

Anonym skriver:

Hej,

Du har lagt med hende på din side altid? Så kan jeg måske godt forstå far også gerne vil kunne putte med hende, hun er jo ikke kun din. Og tror bare far tænker han lige så godt kan få noget tid med sin lille pige nu når hun alligevel ligger i sengen. Det må så være lidt på bekostning af jeres putte tid sammen, indtil hun er stor nok til at komme om på fars side at ligge, eller til i vælger at putte hende på eget værelse. 

Jeg havde accepteret det eller begynde at afvende hende med amning om natten og at hun så kun får en aftens tår inden sengetid, og i evt kan have hende hver anden nat på hver sin side, altså en nat på din side og den næste på fars side så kan I stadig putte 

Anmeld Citér

28. juli 2016

Julletullemor

Soonmom skriver:

Du har vist ikke meget forstand på hverken børns behov eller udvikling.. 

Anmeld Citér

28. juli 2016

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Soonmom skriver:

Hmm... Langt de fleste voksne, der bor sammen med en partner, sover også sammen. Det er vel en grundlæggende tryghed for os alle som mennesker.

Min søn på 6 år sover stadig primært i min seng, og det får han lov til. Min datter på ni sover der ind imellem. Det er rart og hyggeligt for os alle tre, og kunne ikke drømme om at smide dem ud. De er begge både selvstændige og almindelige velafbalancerede børn. Tænker ikke at selvstændigheden kommer af at sove alene, men via den omsorg og tryghed vi som forældre giver dem med på vejen, så de tør gribe verdenen.

Anmeld Citér

28. juli 2016

Babilooo

Hvis I mener hun skal sove i sengen synes jeg godt hun kan ligge i midten så din mand også kan får nærhed med hende. 

Personligt ville jeg nok vælge at sløjfe natamningen. Du kan jo stadig fortsætte med at amme. Men jeg har aldrig hørt om en på 1 år der har decideret behov for mad om natten - det er snarere en vane. 

Jeg har også altid haft børn på eget værelse efter at de var 1 år.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.