Ja det er virkelig en rutsjebanetur det med graviditet. Når man forsøger at blive det handler alting om at opnå de to streger og den dag man så står der med den test hvor de to streger er det rammes man af en kæmpe lykke over det er lykkes men ak ligeså kort tid efter kommer al frygten. Jeg har været naiv at tro det blev bedre for hvert barn men nej. Hvert barn er jo iige ønsket og vigtigt så må indrømme jeg endnu ikke har været i stand til at nyde nogen af mine graviditeter. 
Dog trøster jeg med med jeg har børn hvis noget ikke går og at jeg ved det kan lykkes men altså nyde det lærer jeg vist aldrig. Er selv gravid nu for 5. gang i 5. uge og tør slet ikke være glad for det. Men jeg har jo fået 3 sunde og raske børn og haft normale graviditeter og fødsler de tre gange. Havde faktisk lovet mig selv at nyde det denne her gang. 
Nå men kan kun sige jeg forstår dig og al den uro man bærer på fra synet af de to streger til man får sit barn i armene første gang. Det er noget med at man skal forberede sig på at have ansvar for en andens velbefindende og den rolle man har som forældre som jo efter barnets fødsel også indebærer en masse bekymringer. Man skal så at sige rustes til opgaven. Det hjælper mig at tænke på det samt at jeg ved jeg vil barnet alt det bedste her i livet. Det er hårdt at elske noget andet højere end sig selv men også det smukkeste ved livet vil jeg vove at sige. 
Så tillykke med graviditeten og husk på langt de fleste andre vordende mødre har det ligesådan, så selvom vi ikke kan ændre det så kan vi prøve at støtte hinanden og vide du på ingen måde er alene. Vi forbinder graviditet med lyksaglighed men der er også en anden del af dette som vi kommer til at opleve når vi står midt i det.
Held og lykke med det hele og prøv at sig til dig selv: Du er gravid lige nu og det er fantastisk og chancerne for at det går godt er rent faktisk ret store. Det prøver jeg selv men vil godt indrømme det absolut ikke er nemt. Knus 
Anmeld
Citér