Bønnespire skriver:
Hej alle
Jeg fandt ud af igår at jeg er gravid og har været ved lægen idag og få det bekræftet, de mener jeg er 5+4 henne, en uge mere end jeg selv troede. Nå, men jeg kan bare ikke nyde min graviditet, selvom det har været det største ønske i 1 år nu.. Har altid troet at når man fik de to streger så var det bare ren lykke, men nej, jeg har ikke været andet end nervøs - jeg er SÅ bange for at det skal gå galt og at hjertet ikke slår når vi skal scannes første gang. Derfor har jeg svært ved at tænke på mig selv som gravid, inden jeg har set hjertet på skærmen. Jeg tør heller ikke fortælle nogen noget af frygt for at graviditeten ikke fortsætter, men man er jo ikke sikret noget? Altså selv hvis hjertet slår til den første scanning kan fosteret jo godt dø nogle dage efter... Aner ikke hvornår det er et godt tidspunkt at fortælle familie og venner nyheden..
Åh det altså overhovedet ikke rart med den ventetid og uvished
Du er ikke alene 
Tilbage i 2013 da jeg ventede min dreng kunne jeg slet ikke nyde min graviditet.
Jeg følte mig alene og tog det meget personligt at der stod i papirerne, at man først kunne kontakte en jordemoder efter uge 12.
Jeg frygtede at aborterer, selvom ingen odds var i den retning. Vi havde så valgt at fortælle vores forældre det, så havde vi da nogen at snakke med hvis det gik galt.
En formiddag ringede min mand til jordemoder-konsultationen, jeg kunne ikke selv da de kun havde åbent telefonisk mens jeg var på arbejde 
Hun var rigtig ked af at høre jeg havde det sådan og endnu mere ked af at jeg havde opfattet det sådan, der sad faktisk en jordemoder hver tirsdag aften som gladeligt svarede på spørgsmål uanset hvilken uge man var i.
De gav os en tid til en tryghedssamtale, min "frygt" var om baby var syg og jeg skulle have abort.
Vi kom til en snak med en jordemoder der havde speciale i genetiske medfødte sygdomme. Vi snakkede frem og tilbage, jeg tudede gennem hele forløbet 
På et tidspunkt troede jeg hun ville hente lidt snot-papir til mig, men hun havde i stedet fundet en briks og en scanne-dims.. Hun tjekkede ikke noget, men vi fik lov at se et lille hjerte banke og det lettede bare helt vildt
Jeg var så godt nok i uge 9 eller 10 der.
Undskyld det blev lidt langt, min pointe var bare at du ikke er alene 
Pøj pøj med det hele