Svigerfar vil have sin vilje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2016

B&J

Ved du syntes det er træls så køb en billig hække klipper og gør det selv.

nej det skal ikke lyde surt, men. Men i mange familier er det sådan hvis man skal komme jamen så er med rundstykker hvorfor ved jeg ikke 

og ja i har spist, spis en meget let morgen mad så kan i godt klemme 1 rundstykke ned 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2016

"Anarkisten"

lineog4 skriver:

Jeg er så nok i den anden boldgade, måske fordi jeg er mærkelig eller fordi jeg ikke er vant til at få hjælp. 

Kom der nogle og ville klippe vores væk, pudse vores vinduer eller hvad ved jeg, så måtte de få 10 rundstykker og en pose ekstra med hjem. Gammeldags måske, men en der kommer og giver gratis arbejdskraft ham/hende servicerer jeg selvsagt og de må også bestemme tidspunktet. Men igen jeg er nok bare meget meget lidt forvænt, og ville trille ned af stolen hvis jeg fik tilbudt hjælp - ej løgn min mor hjælper med at hente børn.

He he he, syntes bestemt ikke du er mærkelig :-)

Han må få alle de rundstykker m.m han vil. Det handler ikke om at vi ikke vil give dem noget at spise og vi ér bestemt taknemmelige for hans hjælp. 

Det der generet mig er, at han ALTID skal diktere hvor skabet skal stå. Vi havde tænkt at hygge med morgenbord omkring kl. 8, bare os 4 og så hygge-spise med dem til frokost. Men sådan bliver det ikke(igen). 

De før rundstykker når de kommer og så må de spise frokost igen et par timer senere. 

Jeg forstår det du siger 

Anmeld Citér

27. juli 2016

"Anarkisten"

B&J skriver:

Ved du syntes det er træls så køb en billig hække klipper og gør det selv.

nej det skal ikke lyde surt, men. Men i mange familier er det sådan hvis man skal komme jamen så er med rundstykker hvorfor ved jeg ikke 

og ja i har spist, spis en meget let morgen mad så kan i godt klemme 1 rundstykke ned 

Ja, sådan må det blive. 

Har sagt til min mand, at jeg syntes vi skal finde en anden løsning næste år. 

Anmeld Citér

27. juli 2016

"Anarkisten"

Karina84 skriver:

Jeg kan slet ikke se problemet, jo måske hvis det er fordi at, som du skriver at han er typen der bare vil have det efter hans hoved.

Men at få rundstykker kl.9.30, lyder da som en meget hyggelig ting inden man går i gang med arbejdet?? Jeg havde da også som det første tilbudt både det ene og det andet, og der synes jeg at tidspunktet er meget passende for rundstykker.

At i så er en børnefamilie der står tidligt op, jamen sådan er det jo, det er jo ikke dem der skal indrette sig efter jer, men jer der får hjælp til haven og burde være taknemmelige og ellers bare rette ind. Ellers må du jo selv i krig med hækken. 

Jeg har også de sidste 5 år, stået op kl. kvalme med mine unger, og er ofte sulten allerede kl.7, men derfor har jeg da stadig inviteret gæster til kl.10, eller taget i byen til morgenmad, hvis det er det. Er ofte sulten igen på det tidspunkt anyways 

Du har helt ret. Det er ganske normalt at få fx. rundstykker kl. 9.30 og havde det nu været en hvilken som helst anden dag, så var det også rigtig fint. Nu er det bare mandens fødselsdag og vi ville jo gerne hygge-spise idag istedet for sen sædvanlige havregrød  

Og jeg vil ikke bare rette ind. Det må stoppe. Er så træt af bare at skulle gøre hvad andre diktere. 

Men han skal få rundstykker og så er det sidste gang han skal klippe vores hæk. 

Anmeld Citér

27. juli 2016

Mortilah

lineog4 skriver:

Jeg er så nok i den anden boldgade, måske fordi jeg er mærkelig eller fordi jeg ikke er vant til at få hjælp. 

Kom der nogle og ville klippe vores væk, pudse vores vinduer eller hvad ved jeg, så måtte de få 10 rundstykker og en pose ekstra med hjem. Gammeldags måske, men en der kommer og giver gratis arbejdskraft ham/hende servicerer jeg selvsagt og de må også bestemme tidspunktet. Men igen jeg er nok bare meget meget lidt forvænt, og ville trille ned af stolen hvis jeg fik tilbudt hjælp - ej løgn min mor hjælper med at hente børn.

Jeg er bare helt enig! Ville blive så glad for den slags hjælp. Jeg tilbyder altid mine forældre mad/drikke og evt en lille gave hvis de hjælper mig med noget jeg ikke selv kunne klare. Kan overhovedet ikke se problemet i at smørre ham to rundstykker 

At klippe hæk er iøvrigt hårdt arbejde

Anmeld Citér

27. juli 2016

FruK

Mine svigerforældre hjælper os rigtig meget - også med at klippe hæk - og hvis de vil have rundstykker på et bestemt tidspunkt, så får de det! 

Jeg kan godt forstå hvis de synes det er lidt fesent at blive inviteret - til at stille deres arbejdskraft til rådighed for jer - på din mands fødselsdag, og så ikke blive budt på et rundstykke og lidt hygge inden de går i gang. 

I kan vel også indrette jer en smule og måske snuppe en lille skål havregryn når I står op, hvis I ikke kan vente...

Jeg ville nok høre hvad de sagde til at komme klokken 8.30 i stedet og så spise rundstykker sammen først. 

Og hvis de synes det er for tidligt, så ville jeg tænke mit - og sige ok, så er der rundstykker 9.30 og tusind tak fordi I gider at komme og hjælpe os! 

Og så ville jeg nok endda strække mig til at rykke frokosten lidt, hvis den ligger for tæt på morgenmaden, i stedet for at lade det afgøre, om de må få rundstykker 9.30. 

Anmeld Citér

27. juli 2016

Marts<3

Du lyder lidt som en kontrolfreak. 

Jeg bliver lidt forarget over din utaknemmelighed. Du er ikke et hak bedre end ham. Du bliver ligeså fornærmet og stædig som svigerfar.

Jeg har aldrig forstået den firekantet tankegang. Smil lidt og spis morgenmad 2 gange på en dag, be crazy...

Anmeld Citér

27. juli 2016

"Anarkisten"

Mortilah skriver:

Jeg er bare helt enig! Ville blive så glad for den slags hjælp. Jeg tilbyder altid mine forældre mad/drikke og evt en lille gave hvis de hjælper mig med noget jeg ikke selv kunne klare. Kan overhovedet ikke se problemet i at smørre ham to rundstykker 

At klippe hæk er iøvrigt hårdt arbejde

Vi sætter stor pris på den hjælp vi får og det får de bestemt også at vide. 

Anmeld Citér

27. juli 2016

"Anarkisten"

FruK skriver:

Mine svigerforældre hjælper os rigtig meget - også med at klippe hæk - og hvis de vil have rundstykker på et bestemt tidspunkt, så får de det! 

Jeg kan godt forstå hvis de synes det er lidt fesent at blive inviteret - til at stille deres arbejdskraft til rådighed for jer - på din mands fødselsdag, og så ikke blive budt på et rundstykke og lidt hygge inden de går i gang. 

I kan vel også indrette jer en smule og måske snuppe en lille skål havregryn når I står op, hvis I ikke kan vente...

Jeg ville nok høre hvad de sagde til at komme klokken 8.30 i stedet og så spise rundstykker sammen først. 

Og hvis de synes det er for tidligt, så ville jeg tænke mit - og sige ok, så er der rundstykker 9.30 og tusind tak fordi I gider at komme og hjælpe os! 

Og så ville jeg nok endda strække mig til at rykke frokosten lidt, hvis den ligger for tæt på morgenmaden, i stedet for at lade det afgøre, om de må få rundstykker 9.30. 

Jeg hører hvad du siger og set udefra, så virker det også lidt fesent. Problemet for lig det er, at der ikke er mulighed for kompromisser når det kommer til min svigerfar. Det er på hans måde, eller slet ikke. Selvfølgelig skal han bespises og tro mig, der bliver ikke sparet på noget når de er her, men det er frustrerende at han ikke er til at tale med. 

Anmeld Citér

27. juli 2016

"Anarkisten"

Marts<3 skriver:

Du lyder lidt som en kontrolfreak. 

Jeg bliver lidt forarget over din utaknemmelighed. Du er ikke et hak bedre end ham. Du bliver ligeså fornærmet og stædig som svigerfar.

Jeg har aldrig forstået den firekantet tankegang. Smil lidt og spis morgenmad 2 gange på en dag, be crazy...

Godt ord igen 

Kontrolfreak....ja, det kan da godt være jeg er. På nogle punkter i hvert fald. Stædig, ja det er jeg og det bliver jeg sgu nok ved med ar være, men jeg hører dog på hvad andre mener og det er nok der den halter mht svigerfar.

Utaknemmelig....det er jeg ikke.

Jeg sætter stor pris på den hjælp vi får, både fra svigerfamilien og mine egne forældre. Vi siger altid tusind tak for hjælpen og husker også at sige hvor glade vi er for deres hjælp.

Når de har brug for hjælp, så er vi der for dem og forventer ikke andet end et "tak for hjælpen". 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.