Svigerfar vil have sin vilje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.721 visninger
30 svar
106 synes godt om
26. juli 2016

"Anarkisten"

og jeg er så træt af det. Uanset hvad der skal aftales, så skal det være på hans måde, ellers bliver det ikke til noget. 

Jeg er da muligvis urimelig, men det er bare nærmest hver gang. 

I morgen har min mand fødselsdag. I den forbindelse kommer svigerfar og frue og der skal så samtidig klippes hæk. Min mand har muskelsvind, så han kan ikke selv klare opgaven og svigerfar har gjort det de sidste 3 år. Vi tænkte så, at hvis de nu kom omkring kl. 9.30 og havde spist morgenmad hjemmefra, så behøvede vi ikke bruge den første halve time-45 min på at spise. Derudover så skal lillebror sove til middag og det er gerne ved 13-tiden, så det ville jo passe fint hvis vi klippede hæk fra kl 9.30 og så spiste frokost 11.45-12.00. 

Det passer ikke svigerfar. Han vil have rundstykker når han kommer. Jamen søde ven, vi har jo været oppe i mindst 2 timer inden I kommer, hvilket vil betyde, at vi skal have morgenmad 2 gange og frokost igen kl. 12!

"Jamen så kommer vi ikke"  

Åhhh....har mest lyst til at sige, tak. Så skal jeg nok gøre dig en tjeneste en anden gang!

Er sur og træt af at skændes med ham og der værste er næsten at min mand har lidt samme uheldige tendens. Altså at det er hans måde der er den rigtige og den eneste måde at gøre tingene på. 

Hvad gør vi så nu? Serverer rundstykker kl  9.30 og frokost kl. 12, eller?

Det blev langt, beklager, men skulle lige have luft

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2016

God-mor

"Anarkisten" skriver:

og jeg er så træt af det. Uanset hvad der skal aftales, så skal det være på hans måde, ellers bliver det ikke til noget. 

I morgen har min mand fødselsdag. I den forbindelse kommer svigerfar og frue og der skal så samtidig klippes hæk. Min mand har muskelsvind, så han kan ikke selv klare opgaven og svigerfar har gjort det de sidste 3 år. Vi tænkte så, at hvis de nu kom omkring kl. 9.30 og havde spist morgenmad hjemmefra, så behøvede vi ikke bruge den første halve time-45 min på at spise. Derudover så skal lillebror sove til middag og det er gerne ved 13-tiden, så det ville jo passe fint hvis vi klippede hæk fra kl 9.30 og så spiste frokost 11.45-12.00. 

Det passer ikke svigerfar. Han vil have rundstykker når han kommer. Jamen søde ven, vi har jo været oppe i mindst 2 timer inden I kommer, hvilket vil betyde, at vi skal have morgenmad 2 gange og frokost igen kl. 12!

Åhhh....har mest lyst til at sige, tak. Så skal jeg nok gøre dig en tjeneste en anden gang!

Er sur og træt af at skændes med ham og der værste er næsten at min mand har lidt samme uheldige tendens. Altså at det er hans måde der er den rigtige og den eneste måde at gøre tingene på. 

Jeg havde købt rundstykker til ham, men selv spist inden bare jer. Så kan han sidde og spise selv eller sammen med sin frue. Jeg kender din svigerfars type, og det er lidt hårdt at være i familie med sådan en til tider. Men hvis et rundstykke betyder så meget for ham så lad dog barnet

Anmeld Citér

26. juli 2016

nielsen80

"Anarkisten" skriver:

Synes ikke han lyder særlig slem....han kommer og klipper jeres hæk og hjælper jer. Jeg tænker, at det er normalt, at man så tilbyder måltider m.m. i den forbindelse. Og hvis den hjælpsomme svigerfar gerne vil have rundstykker og tilbringe en hyggelig stund med sin familie, inden han skal ud og svede, ja det synes jeg altså er forståeligt nok.

Alternativt kunne man betale en havemand for det, så er i fri for at indordne og give rundstykker. Og I er i jeres fulde ret til at bestemme hvordan og hvornår. 

Anmeld Citér

26. juli 2016

"Anarkisten"

God-mor skriver:

Jeg havde købt rundstykker til ham, men selv spist inden bare jer. Så kan han sidde og spise selv eller sammen med sin frue. Jeg kender din svigerfars type, og det er lidt hårdt at være i familie med sådan en til tider. Men hvis et rundstykke betyder så meget for ham så lad dog barnet

Ja, lad dog barnet :-D

Syntes bare det er så fesent at skulle sidde og kigge på de spiser, men det bliver nok enden på det. Medmindre han er blevet så tilpas sur, at han slet ikke vil have noget

Min mand ringer til ham i morgen tidlig og så må vi se hvad der sker. 

Jeg gider ikke tage flere kampe. Nu må min mand og svigerfar selv klare det. 

Pige-sur er hvad jeg er ;-)

Anmeld Citér

26. juli 2016

"Anarkisten"

nielsen80 skriver:

Synes ikke han lyder særlig slem....han kommer og klipper jeres hæk og hjælper jer. Jeg tænker, at det er normalt, at man så tilbyder måltider m.m. i den forbindelse. Og hvis den hjælpsomme svigerfar gerne vil have rundstykker og tilbringe en hyggelig stund med sin familie, inden han skal ud og svede, ja det synes jeg altså er forståeligt nok.

Alternativt kunne man betale en havemand for det, så er i fri for at indordne og give rundstykker. Og I er i jeres fulde ret til at bestemme hvordan og hvornår. 

Du har fuldstændig ret og jeg kan sagtens følge dig. Det der pisser mig af er, at det er hver gang vi skal mødes. Så SKAL det være efter deres skema og der gider jeg faktisk ikke finde mig i.

Ja, næste år bliver det havemand ellers må jeg sgu op på stigen og selv klippe lortet for det her er simpelthen for tåbeligt. 

Anmeld Citér

26. juli 2016

Rockertand

"Anarkisten" skriver:

Øh, der spises rundstykker kl 8, så hvis han vil have rundstykker, så kommer han der! Når han nu kommer 1,5 time tidligere, så er han da velkommen til at rense tagrender også!

Jeg kender det godt, har selv en svigerfar af slagsen, men jeg pissede territoriet af helt fra start, han var slet ikke i tvivl om, at han skulle respektere mig og mine holdninger, den dag i dag kan vi godt være uenige, og han er lillepige-sur, men så bliver han god igen, ellers bliver han lagt på is (hvilket min mand er så god til at støtte op om), jeg sørger for altid at være den voksne af os to, det hjælper.

Anmeld Citér

26. juli 2016

"Anarkisten"

Rockertand skriver:

Øh, der spises rundstykker kl 8, så hvis han vil have rundstykker, så kommer han der! Når han nu kommer 1,5 time tidligere, så er han da velkommen til at rense tagrender også!

Jeg kender det godt, har selv en svigerfar af slagsen, men jeg pissede territoriet af helt fra start, han var slet ikke i tvivl om, at han skulle respektere mig og mine holdninger, den dag i dag kan vi godt være uenige, og han er lillepige-sur, men så bliver han god igen, ellers bliver han lagt på is (hvilket min mand er så god til at støtte op om), jeg sørger for altid at være den voksne af os to, det hjælper.

Hmm....det havde jeg slet ikke overvejet. Selvfølgelig spises der da rundstykker kl. 8 og der er i meget velkomne. 

Jeg har det meget stramt med at blive fortalt hvad jeg skal gøre, så derfor flipper jeg totalt ud når svigerfar stiller sig an på den måde (gang på gang). 

Skulle nok ha' pisset territoriet af noget før

Anmeld Citér

26. juli 2016

God-mor

"Anarkisten" skriver:

Ja, lad dog barnet :-D

Syntes bare det er så fesent at skulle sidde og kigge på de spiser, men det bliver nok enden på det. Medmindre han er blevet så tilpas sur, at han slet ikke vil have noget

Min mand ringer til ham i morgen tidlig og så må vi se hvad der sker. 

Jeg gider ikke tage flere kampe. Nu må min mand og svigerfar selv klare det. 

Pige-sur er hvad jeg er ;-)

Hvis han bliver fornærmet over det så er det altså hans hovedpine. Det er da rigtig fint, hvis i bare sørger for der er et par rundstykker til dem når de kommer. I serverer jo frokost to timer senere hvor i alle spiser og hygger sammen Det er helt sikkert din mands ansvar at tage den med sin far.

Anmeld Citér

27. juli 2016

lineog4

Jeg er så nok i den anden boldgade, måske fordi jeg er mærkelig eller fordi jeg ikke er vant til at få hjælp. 

Kom der nogle og ville klippe vores væk, pudse vores vinduer eller hvad ved jeg, så måtte de få 10 rundstykker og en pose ekstra med hjem. Gammeldags måske, men en der kommer og giver gratis arbejdskraft ham/hende servicerer jeg selvsagt og de må også bestemme tidspunktet. Men igen jeg er nok bare meget meget lidt forvænt, og ville trille ned af stolen hvis jeg fik tilbudt hjælp - ej løgn min mor hjælper med at hente børn.

Anmeld Citér

27. juli 2016

Karina84

Jeg kan slet ikke se problemet, jo måske hvis det er fordi at, som du skriver at han er typen der bare vil have det efter hans hoved.

Men at få rundstykker kl.9.30, lyder da som en meget hyggelig ting inden man går i gang med arbejdet?? Jeg havde da også som det første tilbudt både det ene og det andet, og der synes jeg at tidspunktet er meget passende for rundstykker.

At i så er en børnefamilie der står tidligt op, jamen sådan er det jo, det er jo ikke dem der skal indrette sig efter jer, men jer der får hjælp til haven og burde være taknemmelige og ellers bare rette ind. Ellers må du jo selv i krig med hækken. 

Jeg har også de sidste 5 år, stået op kl. kvalme med mine unger, og er ofte sulten allerede kl.7, men derfor har jeg da stadig inviteret gæster til kl.10, eller taget i byen til morgenmad, hvis det er det. Er ofte sulten igen på det tidspunkt anyways 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.