Skal vi finde en ny institution?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg tænker at såret måske ikke har set så slemt ud og de vurderede at et plaster var fint. 

De burde have ringet til dig og fortælle dig hvordan han har slået sig og hvordan såret ser ud, men du burde også til enhver tid selv kigge på såret. Pædagoger er ikke læger og kan fejlvurdere. 

Jeg oplevede en dreng falde fra første trappetrin. Han slog armen men var ikke specielt ked af det. Prøvede at trykke forskellige steder på armen og spørge om det gøre ondt, men han rystede på hovedet. Det var først efter en time jeg ringede til mor, da jeg lagde mærke til at han så ud til at have ondt når han brugte armen, men græd ikke eller noget. Jeg tænkte at armen måske var forstuvet. Ringede til mor som hentede ham. De tog til læge og fandt ud af at armen var brækket. Det kom helt bag på mig.

det kan være svært at vurdere.

Men tal med pædagogerne. Bed dem  om at ringe hvis noget lignende skulle ske igen og husk også selv at kigge på dit barn. Fortæl dem du føler faldet og såret er blevet negligeret. Gå i dialog og find en fælles løsning der vil give dig tryghed igen 

Synes det ville være synd at tage ham ud hvis han trives, er glad for de andre børn og voksne i institutionen.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2016

TNBC

nielsen80 skriver:

Men der er jo ingen der siger, hun skal skifte(andet end lægen). Men institutionen har, efter min mening, begået en fejl, som skal påtales. Hvis ens barn kommer til skade i et sådan omfang, at det er en tvivls spørgsmål, om det skal ses af en læge, så må man som minimum som forældre forlange, de ringer! Og som minimum må man også forlange, at uheld ikke bliver negligeret i den efterfølgende samtale, når man henter. Ellers har man jo ikke en jordisk chance.

Hvem siger de har været i tvivl? De har ikke set det som alvorligt, at barnet skulle på skadestuen eller at der var behov for at ringe. 

Sår kan godt blive værre over tid, og så har de brug for luft. At efter lade plasteret på så længe, er ikke godt for såret.

Jeg synes ikke det bliver negligeret, pædagogen fortæller hvad der er sket, og at det ikke var slemt, da, det skete.. så må man jo selv som forældre tjekke til såret.

Ja det er trist at det var værre end de troede, men de gjorde hvad de skulle. Og så må man fortælle dem, hvad der er sket.

Det er jo nok grus,der har givet betændelse.. der kan sagtens være noget skjult. 

Anmeld Citér

26. juli 2016

lineog4

Du skal skifte institution hvis du grundlæggende er usikker på deres formåen i at skabe en god og tryg hverdag for din søn.

vores ord om at de ikke har gjort fatale fejl osv er jo egentlig ligegyldige hvis du ikke har den grundlæggende tillid. 

Mine børn har gået på samme i institution, vi nåede at have 10 års jubilæum, og jeg var altid tryg også selv om de havde sår der gik betændelse i, de faldt og skulle på skadestuen og og og... Har du ikke det så jan det være verdens bedste institution og de kan have gjort alt efter bogen. 

Anmeld Citér

26. juli 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
alenemor42 skriver:

Altså pædagoger er jo ikke sundhedsfagligt personale og det kan være meget svært at se om såret er helt rent.

Syntes ikke man kan klandre nogle

Men netop derfor må man også kende sine kompetencer. Og handle derfra. 

Til ts. 

Jeg ville ikke flytte børnehave. Men bestemt snakke med dem og informere dem om udfaldet. Det er en situation de skal lære af. De er lige præcis ikke sundhedsfagligt personale, MEN, de skal vide hvornår det er vigtigt at søge deres hjælp. Børnehaven må erfare at deres skøn og vurdering er fejlslået, og nu finde en måde hvorpå de ikke kommer til at stå i lignende situationer igen. 

Ja I kunne have skiftet plasteret, men taget den information I havde fået i betragtning, havde de fleste nok stolet på dem uden at tænke videre over det. At det ikke var blevet ordentligt rent kan alle komme til. Men fejlvurderingen om det omfang af "skaden"(i mangel på mindre dramatisk ord) synes jeg er der de er fejlet lidt.  

Anmeld Citér

26. juli 2016

Soonmom

Synes det er overkill og finde en ny i institution pga  det.  Så kan man jo også sige at I burgte have kigget til det om aftenen og taget plasteret af så det kunne få luft

Anmeld Citér

26. juli 2016

Billefamilie

Mange tak for svar alle sammen!

Sønnen har det bedre og er snart klar til at komme i børnehave igen

Vi kommer nok bare til at påtale det og sige at en anden gang skal de ringe til os.

Anmeld Citér

26. juli 2016

Rikke12345

Jeg ville bestemt ikke skifte børnehave på grund af barnet er kommet til skade.. 

Dit barn kommer med garanti også til skade en anden gang. Vil du så også skifte institution....? 

At der går betændelse i såret er naturligvis uheldigt, men det kan pædagogerne ikke tage ansvaret for. Hvis såret blev renset efter barnet kom fra institution vil man måske have undgået det. 

Desuden synes jeg det er uprofessionelt af en læge at opfordre til det. En god læge bør vide at børn kommer til skade og forældre bør ligeså vel som pædagoger tilse skader. 

Anmeld Citér

27. juli 2016

lilledittemor

Jeg har selvfølgelig tænkt mig at snakke med dem, men min søn har ikke været i børnehave i dag.

Jeg vil bare ikke have at det sker igen. Og børnehaven kan ikke have renset såret sådan heeelt vildt grundigt for ellers var der ikke gået så meget betændelse i..

De færreste børn vil have renset det sår som de lige har fået - det gør jo mega ondt!

De har helt sikkert renset det så godt som de kunne, uden at skulle holde din søn fast.

Noget helt andet er at læger helst vil undgå at sy børn.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.