Skal vi finde en ny institution?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2016

loop

MorTil3+ skriver:

Som jeg læser det har de ik taget plasteret af før næste morgen. Hvis det havde været mig havde jeg tjekket med det samme jeg kom hjem.

Præcis, det var min pointe i måden jeg spurgte på

Når man ikke engang selv tjekker kan man heller ikke klandre andre.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2016

nielsen80

loop skriver:

Præcis, det var min pointe i måden jeg spurgte på

Når man ikke engang selv tjekker kan man heller ikke klandre andre.

Hun har jo af gode grunde ikke set ulykken, hun får afvide, at det ikke er slemt og at det næsten ikke har blødt. Derudover har TS tilføjet, at pædagogen har sagt, plasteret var specielt skadestue plaster, hvorfor hun ikke har skiftet før morgenstunden.

Synes nu godt man kan klandre lidt her.......Hele situationen er jo blevet negligeret, og man har ikke givet et reelt billede af skaden. Man har ikke engang tilføjet i dialogen, at det måske lige skulle tjekkes, eller at man synes det havde været voldsomt. Og vi snakker jo et sår, som burde havde været syet i følge lægen.

Anmeld Citér

25. juli 2016

TNBC

Billefamilien skriver:

Hej!

Min søn på 3 år går i en skovbørnehave. I fredags da jeg hentede ham havde tre plastre hen over panden. En af pædagogerne fortalte at han var faldet fra et træ og ned på noget grus. Blødningen var i følge pædagogen stoppet efter kort tid. 

Tidligt om morgnen om lørdagen havde han meget høj feber - 40,0. Vi tog plasteret af og der var meget rødt omkring såret, det er meget ømt, det er meget hævet og der kom gult væske ud af det. Vi tog til lægen der hurtigt konstaterede at der var betændelse i såret. Lægen sagde også såret er så dybt at det skulle have været syet. Han sagde at han synes, at vi skal finde en ny børnehave til vores søn. Fordi at vi ved jo ikke hvad det næste bliver. Et brækket ben hvor de bare putter lidt is på og tænker det er fint? 

Vores dilemma er nu; skal vi finde en ny børnehave, eller skal vi "bare" påtale situationen til børnehaven?

Vores søn kan godt lide sin børnehave. Dog kun når det ikke regner. Han har "kun" 2 venner så jeg synes faktisk det er et svært dilemma

På forhånd tak for jeres svar

Skifte børnehave fordi at en dreng har fået et sår der er gået betændelse? Nej det ville jeg ikke. De har jo nok gjort hvad de kunne, ikke alle kan se om det skulle syes, og de kan jo ikke tage på skadestuen hver gang et barn slår sig. Synes det er lidt vildt at lægen foreslår i skal skifte? 

Hvis børn får skader, som pædagogerne ser som alvorlige så tager de selvfølgelig på skadestuen eller ringer efter forældrene.. 

Man dør ikke at et sår ikke bliver syet.. 

Jeg ville tale med dem, fortælle dem at i var på skadestuen.  Seriøst tror du at hvis et barn brækker noget, at de bare putter is på? Ikke meget tillid til dem, hva? 

Anmeld Citér

25. juli 2016

TNBC

nielsen80 skriver:

Hmm jeg ville nok ikke skifte institution pga det, men ville heller ikke tage så let på det, som de andre i tråden.

For mig er det afgørende, at man har valgt at putte et plaster på et sår, som i følge lægen skulle syes. Som forældre mener jeg, at man som minimum har krav på at ens institution ringer, hvis ens barn er kommet til skade i et sådan omfang, at der muligvis er brug for lægehjælp. At man har puttet et plaster på, sagt det ikke er slemt, kun har blødt lidt OG at du ikke skal skifte plasteret. Ja det tyder i den grad på en fejlvurdering, som ville både bekymre mig, og som i den grad skal påtales!

Deler lægens bekymring, overser de så også andre alvorlige skader....

Hun valgte ikke at tage det af, fordi at det var sådan nogle man får på skadestuen.

Selvom at sår skal kan de godt stoppe med at bløde hurtigt.

De har jo nok ikke bare banker et plaster på, uden at vaske det. Og de har endda sat et godt plaster på. 

Det kan sagtens gå betændelse senere, hvis der er en smule grus de ikke har kunne se.. det er ingens skyld, de gør det så godt som de kan. 

Selvfølgelig skal de have det af vide, men ligefrem at ville skifte på grund af det.

Anmeld Citér

25. juli 2016

TNBC

nielsen80 skriver:

Hun har jo af gode grunde ikke set ulykken, hun får afvide, at det ikke er slemt og at det næsten ikke har blødt. Derudover har TS tilføjet, at pædagogen har sagt, plasteret var specielt skadestue plaster, hvorfor hun ikke har skiftet før morgenstunden.

Synes nu godt man kan klandre lidt her.......Hele situationen er jo blevet negligeret, og man har ikke givet et reelt billede af skaden. Man har ikke engang tilføjet i dialogen, at det måske lige skulle tjekkes, eller at man synes det havde været voldsomt. Og vi snakker jo et sår, som burde havde været syet i følge lægen.

Ja det har ikke været voldsomt da det skete.. bare fordi det skal syes, behøver det ikke sprøjte med blod. Pædagogerne har nok ikke set det som så dybt... hvis de havde ment at det skulle syes havde de jo nok ringe t til ts så hun kunne tage på skadestuen.

Men bare fordi det er et skadestue plaster, ville jeg da alligevel selv kigge på skaden, når jeg hentede mit barn. 

Anmeld Citér

25. juli 2016

alenemor42

Altså pædagoger er jo ikke sundhedsfagligt personale og det kan være meget svært at se om såret er helt rent.

Syntes ikke man kan klandre nogle

Anmeld Citér

25. juli 2016

nielsen80

TNBC skriver:

Hun valgte ikke at tage det af, fordi at det var sådan nogle man får på skadestuen.

Selvom at sår skal kan de godt stoppe med at bløde hurtigt.

De har jo nok ikke bare banker et plaster på, uden at vaske det. Og de har endda sat et godt plaster på. 

Det kan sagtens gå betændelse senere, hvis der er en smule grus de ikke har kunne se.. det er ingens skyld, de gør det så godt som de kan. 

Selvfølgelig skal de have det af vide, men ligefrem at ville skifte på grund af det.

Men der er jo ingen der siger, hun skal skifte(andet end lægen). Men institutionen har, efter min mening, begået en fejl, som skal påtales. Hvis ens barn kommer til skade i et sådan omfang, at det er en tvivls spørgsmål, om det skal ses af en læge, så må man som minimum som forældre forlange, de ringer! Og som minimum må man også forlange, at uheld ikke bliver negligeret i den efterfølgende samtale, når man henter. Ellers har man jo ikke en jordisk chance.

Anmeld Citér

25. juli 2016

Kattha

Billefamilien skriver:

Hej!

Min søn på 3 år går i en skovbørnehave. I fredags da jeg hentede ham havde tre plastre hen over panden. En af pædagogerne fortalte at han var faldet fra et træ og ned på noget grus. Blødningen var i følge pædagogen stoppet efter kort tid. 

Tidligt om morgnen om lørdagen havde han meget høj feber - 40,0. Vi tog plasteret af og der var meget rødt omkring såret, det er meget ømt, det er meget hævet og der kom gult væske ud af det. Vi tog til lægen der hurtigt konstaterede at der var betændelse i såret. Lægen sagde også såret er så dybt at det skulle have været syet. Han sagde at han synes, at vi skal finde en ny børnehave til vores søn. Fordi at vi ved jo ikke hvad det næste bliver. Et brækket ben hvor de bare putter lidt is på og tænker det er fint? 

Vores dilemma er nu; skal vi finde en ny børnehave, eller skal vi "bare" påtale situationen til børnehaven?

Vores søn kan godt lide sin børnehave. Dog kun når det ikke regner. Han har "kun" 2 venner så jeg synes faktisk det er et svært dilemma

På forhånd tak for jeres svar

Kan du være fuldstændig sikker på, at en anden institution, og navnlig den du vil skifte til, ville have håndteret episoden anderledes? Og at der ikke er mulighed for noget lignende vil ske det nye sted i fremtiden? Hvis ikke, så ville jeg nok ikke selv skifte, men helt klart gjort dem opmærksom på deres del af skylden, ikke mindst for at de forhåbentlig er mere forsigtige ved deres vurderinger af en skade efterfølgende. Håber den lille gut er efterhånden frisk og glad

Anmeld Citér

25. juli 2016

Sedigfor

Det jeg synes der er mest alarmerede er at de ikke ringede til dig .

Anmeld Citér

25. juli 2016

migxher

Jeg ville nok ikke skifte hvis det eller er en god børnehave. Men i den grad påpege at det ikke helt er iorden  sådan som de har håndteret det. Fortæl dem at din læge altså mente at det skulle syes. At det er gået betændelse i kunne måske have været undgået hvis han var kommet på skadestuen og såret var blevet renset ordentlig, hvilket jeg ikke tænker at det er, hvis det har været dybt.

Så tænker jeg at de nok er lidt mere opmærksom næste gang og ikke negligere et uheld så meget.

Og så ville jeg også forlange at blive ringet op næste gang. Og så kan man jo som forældre vurdere om man vil på skadestuen eller bare se det an.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.