Billefamilien skriver:
Hej!
Min søn på 3 år går i en skovbørnehave. I fredags da jeg hentede ham havde tre plastre hen over panden. En af pædagogerne fortalte at han var faldet fra et træ og ned på noget grus. Blødningen var i følge pædagogen stoppet efter kort tid.
Tidligt om morgnen om lørdagen havde han meget høj feber - 40,0. Vi tog plasteret af og der var meget rødt omkring såret, det er meget ømt, det er meget hævet og der kom gult væske ud af det. Vi tog til lægen der hurtigt konstaterede at der var betændelse i såret. Lægen sagde også såret er så dybt at det skulle have været syet. Han sagde at han synes, at vi skal finde en ny børnehave til vores søn. Fordi at vi ved jo ikke hvad det næste bliver. Et brækket ben hvor de bare putter lidt is på og tænker det er fint?
Vores dilemma er nu; skal vi finde en ny børnehave, eller skal vi "bare" påtale situationen til børnehaven?
Vores søn kan godt lide sin børnehave. Dog kun når det ikke regner. Han har "kun" 2 venner så jeg synes faktisk det er et svært dilemma
På forhånd tak for jeres svar
Skifte børnehave fordi at en dreng har fået et sår der er gået betændelse? Nej det ville jeg ikke. De har jo nok gjort hvad de kunne, ikke alle kan se om det skulle syes, og de kan jo ikke tage på skadestuen hver gang et barn slår sig. Synes det er lidt vildt at lægen foreslår i skal skifte?
Hvis børn får skader, som pædagogerne ser som alvorlige så tager de selvfølgelig på skadestuen eller ringer efter forældrene..
Man dør ikke at et sår ikke bliver syet..
Jeg ville tale med dem, fortælle dem at i var på skadestuen. Seriøst tror du at hvis et barn brækker noget, at de bare putter is på? Ikke meget tillid til dem, hva?
Anmeld
Citér