Skal vi finde en ny institution?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.069 visninger
27 svar
83 synes godt om
25. juli 2016

Billefamilie

Hej!

Min søn på 3 år går i en skovbørnehave. I fredags da jeg hentede ham havde tre plastre hen over panden. En af pædagogerne fortalte at han var faldet fra et træ og ned på noget grus. Blødningen var i følge pædagogen stoppet efter kort tid. 

Tidligt om morgnen om lørdagen havde han meget høj feber - 40,0. Vi tog plasteret af og der var meget rødt omkring såret, det er meget ømt, det er meget hævet og der kom gult væske ud af det. Vi tog til lægen der hurtigt konstaterede at der var betændelse i såret. Lægen sagde også såret er så dybt at det skulle have været syet. Han sagde at han synes, at vi skal finde en ny børnehave til vores søn. Fordi at vi ved jo ikke hvad det næste bliver. Et brækket ben hvor de bare putter lidt is på og tænker det er fint? 

Vores dilemma er nu; skal vi finde en ny børnehave, eller skal vi "bare" påtale situationen til børnehaven?

Vores søn kan godt lide sin børnehave. Dog kun når det ikke regner. Han har "kun" 2 venner så jeg synes faktisk det er et svært dilemma

På forhånd tak for jeres svar

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2016

lilledittemor

Tag da en snak med dem.

Alle kan jo begå fejl. Sådan noget gør man jo ikke med vilje - det er jo heller ikke deres skyld at der er gået betændelse i.

Personligt vil jeg for alt i verden undgå at rykke børnene fra deres institution, med mindre at børnene mistrives.

Anmeld Citér

25. juli 2016

Kløver

lilledittemor skriver:

Tag da en snak med dem.

Alle kan jo begå fejl. Sådan noget gør man jo ikke med vilje - det er jo heller ikke deres skyld at der er gået betændelse i.

Personligt vil jeg for alt i verden undgå at rykke børnene fra deres institution, med mindre at børnene mistrives.

Enig her

hvir tæt på afhentning er skaden sket for de har måske tænkt forældre skulle vurdere men stadig kan der ske fejlvurdering ig er så svært med mindre børn 

det samme gælder også brækkede knogler. Min venindes dreng brækkede armen og han brokkede sig ikke voldsomt og faldt til ro, men da han blev ved at have ondt valgte de skadestuen men var mange timer efter faldet og der har den brækket. Og han kunne bevæge hånden uden problem 

Anmeld Citér

25. juli 2016

Billefamilie

Jeg har selvfølgelig tænkt mig at snakke med dem, men min søn har ikke været i børnehave i dag.

Jeg vil bare ikke have at det sker igen. Og børnehaven kan ikke have renset såret sådan heeelt vildt grundigt for ellers var der ikke gået så meget betændelse i..

Anmeld Citér

25. juli 2016

loop

Billefamilien skriver:

Jeg har selvfølgelig tænkt mig at snakke med dem, men min søn har ikke været i børnehave i dag.

Jeg vil bare ikke have at det sker igen. Og børnehaven kan ikke have renset såret sådan heeelt vildt grundigt for ellers var der ikke gået så meget betændelse i..

Da i kom hjem fra børnehaven og tjekkede såret, hvordan så det så ud?

Anmeld Citér

25. juli 2016

MorTil3+

loop skriver:

Da i kom hjem fra børnehaven og tjekkede såret, hvordan så det så ud?

Som jeg læser det har de ik taget plasteret af før næste morgen. Hvis det havde været mig havde jeg tjekket med det samme jeg kom hjem.

Anmeld Citér

25. juli 2016

Billefamilie

Sorry sorry. Den del af historien fik jeg ikke med da det var nogle plastrer man også giver på sår på skadestuer tog vi det ikke af. Det fortalte en pædagogerne i hvert fald. Set i bakspejlet kan jeg godt vi selvfølgelig skulle have taget plasteret af da vi kom hjem for at se hvordan det så ud...

Anmeld Citér

25. juli 2016

Hectar

Du kan da ikke klandre børnehaven for at der er gået betændelse i et sår?! Den slags er hvad der sker.

Anmeld Citér

25. juli 2016

Mom2Two

Billefamilien skriver:

Hej!

Min søn på 3 år går i en skovbørnehave. I fredags da jeg hentede ham havde tre plastre hen over panden. En af pædagogerne fortalte at han var faldet fra et træ og ned på noget grus. Blødningen var i følge pædagogen stoppet efter kort tid. 

Tidligt om morgnen om lørdagen havde han meget høj feber - 40,0. Vi tog plasteret af og der var meget rødt omkring såret, det er meget ømt, det er meget hævet og der kom gult væske ud af det. Vi tog til lægen der hurtigt konstaterede at der var betændelse i såret. Lægen sagde også såret er så dybt at det skulle have været syet. Han sagde at han synes, at vi skal finde en ny børnehave til vores søn. Fordi at vi ved jo ikke hvad det næste bliver. Et brækket ben hvor de bare putter lidt is på og tænker det er fint? 

Vores dilemma er nu; skal vi finde en ny børnehave, eller skal vi "bare" påtale situationen til børnehaven?

Vores søn kan godt lide sin børnehave. Dog kun når det ikke regner. Han har "kun" 2 venner så jeg synes faktisk det er et svært dilemma

På forhånd tak for jeres svar

Jeg ka ikk rigtigt forstå a du først tager plastret af næste morgen? Jeg havde da taget det af når vi var hjemme... Måske bare mig...

jeg ville snakke med dem om det, men det handler jo om a du ska føle dig tryg - min børnehave har fået besked på a ringe til mig hvis mine drenge kommer til skade - som a falde ned fra rutchebaner osv ... Eller et træ  ... 

Anmeld Citér

25. juli 2016

nielsen80

Hmm jeg ville nok ikke skifte institution pga det, men ville heller ikke tage så let på det, som de andre i tråden.

For mig er det afgørende, at man har valgt at putte et plaster på et sår, som i følge lægen skulle syes. Som forældre mener jeg, at man som minimum har krav på at ens institution ringer, hvis ens barn er kommet til skade i et sådan omfang, at der muligvis er brug for lægehjælp. At man har puttet et plaster på, sagt det ikke er slemt, kun har blødt lidt OG at du ikke skal skifte plasteret. Ja det tyder i den grad på en fejlvurdering, som ville både bekymre mig, og som i den grad skal påtales!

Deler lægens bekymring, overser de så også andre alvorlige skader....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.