Hvilken bil havde i valgt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2016

Carina:-)

Elsker min Renault den kører nu på 5 år uden problemer har aldrig været i stykker og har kørt 3 ture til Kroatien med lange køer og klarede bjergene uden at gå i stå hvad vi så mange andre gøre fordi bilerne blev overophedet. 

Absolut den bedste bil jeg har haft i den prisklasse. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2016

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Jeg købte 7 personers bil sidste forår, men en brugt, og min eks mand sagde, jeg ikke måtte købe fransk og italiensk, for de er for dyre i reservedele (han er mekaniker). 

Jeg endte med en Vauxhall (Opel) Zafira, og det er en fin bil og billig at lave (har været på værksted et par gange). Det bagerste sæde er stort nok til, at voksne mennesker kan sidde der, og de tre sæder i midten er også store nok. Jeg har oftest kun børn i bilen, men har prøvet nogle gange med fire voksne og tre børn, og der er rigeligt med plads til alle. 

Men hvis valget var mellem de to, du har skrevet, ville jeg vælge Peugeot.

Anmeld Citér

25. juli 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Har prøvekørt dem samt Ford S-Max....vi sætter måske høje krav til vores biler, men vi måtte finde på pæne måder at sige til forhandleren, at han kunne beholde de skrammelbunker, seriøst de skriger af billig plastik (specielt Ford).

Vi købte en VW Touran som 7-personers (vi har andre til andre formål), den er så lækker, har pladsen, elegancen, kvaliteten, holder prisen, billig at servicere, kører skidegodt .....og så er det den eneste 7-personers (udover Mercedes), som ikke skriger "børnecontainer for dem, der har opgivet at køre i pæne biler", hvilket både Renault og Peugeot gør. 

Uanset valg af disse eller andre, så vælg fastmonteret 3. Sæderække, Citroën har biler, hvor du kan tage rækken ud, og så er valget næsten altid at køre uden for at få mere bagageplads - hvilket betyder, at du står og mangler sæderne ved spontane aftaler, faste sæder tager plads, men du indordner dig og vænner dig til det, og så har du altid sæderne.

Kunne aldrig drømme om at købe VW 

Anmeld Citér

25. juli 2016

"Anarkisten"

Anonym skriver:

Kunne aldrig drømme om at købe VW 

Hvorfor ikke? 

Anmeld Citér

25. juli 2016

Anonym trådstarter

"Anarkisten" skriver:

Hvorfor ikke? 

Fordi min far og hans kone og hendes børn køre i VW og de er alle sammen på værksted flere gange om året. 

+ reservedele er dobbelt op i pris hvis noget skal laves.. 

Fx skulle jeg med min bil have træk på og min far skulle på hans VW 

4000kr for min 

Og 8500kr for hans.. 

Min svoger arbejder ved VW og jeg er ikke imponeret :-) 

plus jeg ikke vil ligge 500.000kr i en bil. 

Anmeld Citér

25. juli 2016

Kofoed.

Vi har også kigget 7 personers, og det er helt sikkert Renaulten vi hælder mest til. Den er så dejlig rumlig og har nogle lækre detaljer. Det eneste vi syntes var bedre, er VW touran, men det er bare lige dobbelt op i pris nærmest - argh så slemt er det ikke, men den koster bare noget mere.

Anmeld Citér

25. juli 2016

Anonym

Anonym skriver:

Fordi min far og hans kone og hendes børn køre i VW og de er alle sammen på værksted flere gange om året. 

+ reservedele er dobbelt op i pris hvis noget skal laves.. 

Fx skulle jeg med min bil have træk på og min far skulle på hans VW 

4000kr for min 

Og 8500kr for hans.. 

Min svoger arbejder ved VW og jeg er ikke imponeret :-) 

plus jeg ikke vil ligge 500.000kr i en bil. 

Dit svar viser bare, at du absolut intet aner om biler, i stedet for at tage enkeltpersoners ord for gode varer, lidt a la "der var en, der sagde, at jorden er flad, så det er den altså", så undersøg grundlaget med faktiske tal, reservedelsindexet lyver ikke.

Både Grand Scenic og 3008 (5008 figurerer endnu ikke i faste tal) ligger flot lavt i antal reparationer - til gengæld er de meget dyre at reparere, Grand Scenic er langt den dyreste med £555,66 i snit pr reparation.

Ford s-Max er lidt billigere, men holder lidt oftere på værksted.

Touran ligger en anelse højere, men er til gengæld væsentligt billigere at reparere med £372,67 i snit, det er således den billigste at reparere af de biler, vi har skrevet om.

Just saying, vi kommer fra en herredyr Volvo V50 Summum med ALT i udstyr, seriøst den bil kunne alt, vi holdt på værksted Ca hver 2. Måned, men derfor vil jeg da ikke dømme Volvo som en dårlig bil generelt.

Den Touran vi har, er absolut den billigste at holde kørende ud af den bilpark, vi har, og det er da nok også derfor vi stadig har den, på trods af at vi skifter biler meget ofte og jævnligt prøvekører nye modeller, bare for at se, hvad der rører sig.

Anmeld Citér

26. juli 2016

Xolia

Anonym skriver:

Hvis i kender til disse 7 personers biler hvilken havde i så valgt? 

Vi prøvede en 5008 og den var ret lækker. Pladsen i Renault var bare skidt synes vi så vi prøvekørte den ikke.

Endte dig med en C4 grand Picasso som vi er MEGET glade for. 

Vi er 6 personer, så har brug for de ekstra sæder. De er nemme at slå op og ned og vi kan alle være der og stadig have barnevognen med.

Af ovenstående valgte jeg dog 5008, men ville nok have sat min stemme ved C4 hvis den var en mulighed.  

Anmeld Citér

26. juli 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Dit svar viser bare, at du absolut intet aner om biler, i stedet for at tage enkeltpersoners ord for gode varer, lidt a la "der var en, der sagde, at jorden er flad, så det er den altså", så undersøg grundlaget med faktiske tal, reservedelsindexet lyver ikke.

Både Grand Scenic og 3008 (5008 figurerer endnu ikke i faste tal) ligger flot lavt i antal reparationer - til gengæld er de meget dyre at reparere, Grand Scenic er langt den dyreste med £555,66 i snit pr reparation.

Ford s-Max er lidt billigere, men holder lidt oftere på værksted.

Touran ligger en anelse højere, men er til gengæld væsentligt billigere at reparere med £372,67 i snit, det er således den billigste at reparere af de biler, vi har skrevet om.

Just saying, vi kommer fra en herredyr Volvo V50 Summum med ALT i udstyr, seriøst den bil kunne alt, vi holdt på værksted Ca hver 2. Måned, men derfor vil jeg da ikke dømme Volvo som en dårlig bil generelt.

Den Touran vi har, er absolut den billigste at holde kørende ud af den bilpark, vi har, og det er da nok også derfor vi stadig har den, på trods af at vi skifter biler meget ofte og jævnligt prøvekører nye modeller, bare for at se, hvad der rører sig.

Men det da fint du har den holdning

derfor beholder jeg stadig min og aldrig aldrig aldrig køber VW 

Anmeld Citér

26. juli 2016

Anonym trådstarter

Xolia skriver:

Vi prøvede en 5008 og den var ret lækker. Pladsen i Renault var bare skidt synes vi så vi prøvekørte den ikke.

Endte dig med en C4 grand Picasso som vi er MEGET glade for. 

Vi er 6 personer, så har brug for de ekstra sæder. De er nemme at slå op og ned og vi kan alle være der og stadig have barnevognen med.

Af ovenstående valgte jeg dog 5008, men ville nok have sat min stemme ved C4 hvis den var en mulighed.  

Vi kan også godt lide C4 men vi er ikke sikre på at vi kan leve med at alt info sidder i midten af bilen.. Øv bøv! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.