Anonym skriver:
Fordi min far og hans kone og hendes børn køre i VW og de er alle sammen på værksted flere gange om året.
+ reservedele er dobbelt op i pris hvis noget skal laves..
Fx skulle jeg med min bil have træk på og min far skulle på hans VW
4000kr for min
Og 8500kr for hans..
Min svoger arbejder ved VW og jeg er ikke imponeret :-)
plus jeg ikke vil ligge 500.000kr i en bil. 
Dit svar viser bare, at du absolut intet aner om biler, i stedet for at tage enkeltpersoners ord for gode varer, lidt a la "der var en, der sagde, at jorden er flad, så det er den altså", så undersøg grundlaget med faktiske tal, reservedelsindexet lyver ikke.
Både Grand Scenic og 3008 (5008 figurerer endnu ikke i faste tal) ligger flot lavt i antal reparationer - til gengæld er de meget dyre at reparere, Grand Scenic er langt den dyreste med £555,66 i snit pr reparation.
Ford s-Max er lidt billigere, men holder lidt oftere på værksted.
Touran ligger en anelse højere, men er til gengæld væsentligt billigere at reparere med £372,67 i snit, det er således den billigste at reparere af de biler, vi har skrevet om.
Just saying, vi kommer fra en herredyr Volvo V50 Summum med ALT i udstyr, seriøst den bil kunne alt, vi holdt på værksted Ca hver 2. Måned, men derfor vil jeg da ikke dømme Volvo som en dårlig bil generelt.
Den Touran vi har, er absolut den billigste at holde kørende ud af den bilpark, vi har, og det er da nok også derfor vi stadig har den, på trods af at vi skifter biler meget ofte og jævnligt prøvekører nye modeller, bare for at se, hvad der rører sig.