USA's valgkamp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juli 2016

klmf

Jeg håber Demokraterne vinder. Trump og Cruz er lige skræmmende, og Cruz prøver jo nok igen i2020, så uanset hvad er perspektiverne skræmmende.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2016

Aristocats

Sprit25 skriver:

Det sjove er Donald T er faktisk den bedste mulighed for rebuplikanerne. De andre sagde sørme også mange fjollede ting. Dem hørte man bare ikke fordi Donald råbte højere han er en psykopatisk løgner i mit univers, der nægter at tage: nuking Europe of the tabel. 

Ang. Clinton. Tjah hun har gjort det en gang før og Bill var en yderst kompetent præsident, så håber hans kone er det samme eller at han smitter af på hende 

men aldrig har valget skulle stå med to så upopulære kandidater. Håber helt klart på Hillary også håber jeg at Rufus Gifford er klar til at stille op snart

De fleste republikanere siger nogle fjollede ting 

Anmeld Citér

22. juli 2016

Troldemommi

Aristocats skriver:

Hvordan synes i det står til og hvad håber i på? 

Jeg håber Hillary Clinton bliver den næste præsident i USA, syntes hun virker langt mere passende i rollen end Donald Trump, han kan få hårene på mine arme til at rejse sig ��

Anmeld Citér

23. juli 2016

snuskesmor

Aristocats skriver:

Jeg ikke decideret skræmt af Hillary som menneske eller hendes politik som den ser ud lige nu  (der er intet i den end ubesvarede spørgsmål, selvmodsigelser og hvad folk vil høre så hun kan vinde), men jeg skræmmes over hvis en som sagt, korrupt kriminel skal indtage pladsen som præsident. Hillary irriterer mig langt mere end hun skræmmer mig. 

Dog er Donald Trump som du meget fint beskriver det, en utrolig farlig mand. Ikke nok med at det vil have konsekvenser for alle der ikke er hvide, rige mænd, så vil det have meget store konsekvenser for diverse minoriteter, som Donald Trump altid har kørt decideret propaganda imod. Det vil højst sandsynligvis skabe en endnu mete stærk og accepteret forfølgelse af diverse mennesker, som skal tages seriøst. Og hvis Trump kommer til magten så skal kapitalismens meget grimme og sande ansigt sandelig også vise sig, på værste vis. Så mange penge og sådan et menneskesyn han besidder er en meget uheldig og skadelig kombination. 

Så du vil hellere have en utroligt farlig præsident end en irriterende en?

Du lyder dessværre som en vaskeægte amerikaner :-(

Anmeld Citér

23. juli 2016

Mami

snuskesmor skriver:

Huh? 

Hvorfor er det en "aegte"amerikansk udtagelelse? 

Anmeld Citér

23. juli 2016

Aristocats

Hvor læser du, at jeg påstår det? Jeg har ALDRIG påstået at jeg hellere vil have Trump, for det er så forkert som noget overhovedet kan blive. Jeg støtter på INGEN (!) måde den syge, racistiske kapitalist mere end jeg støtter Hillary. Jeg støtter ingen af dem og jeg støtter ikke den ene mere end den anden - de er begge to yderst uduelige. Måske skulle du læse op på tingene før du udtaler dig yderligere om Hillary - hun ikke blot irriterende, men en korrupt kriminel der er skyld i at tusinde af folk er døde i Irak for eksempel. Men bliv du bare ved med at tænke at Hillary Clinton blot er en uskyldig dame som Bill Clinton har været utro 140 gange. Hun er et yderst sørgeligt eksempel på alt hvad en præsident IKKE skal være. Hvordan i al verden mener du, at en kriminel løgner der samarbejder med Amerikas billionære er en god kandidat som præsident, der skal styre nationer? Du lyder desværre uoplyst. 

Anmeld Citér

23. juli 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
snuskesmor skriver:

Det var alligevel en spøjs melding. Begge er farlige. Og hvis den ''typiske amerikaner'' fandtes, ville èn af de to kandidater være laaaangt foran den anden, hvilket ikke er tilfældet. 

Anmeld Citér

23. juli 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
snuskesmor skriver:

I øvrigt sjovt, at du kalder en erklæret kommunist ''typisk amerikaner''.

Anmeld Citér

23. juli 2016

Aristocats

Mor og meget mere skriver:

I øvrigt sjovt, at du kalder en erklæret kommunist ''typisk amerikaner''.

Anmeld Citér

23. juli 2016

Patriark

Mami skriver:

Jeg bor i USA og glaeder mig til der her valg halloej et ovre. 

Trump lyder som en rablende galning, MEN manden er en hamrende successfuld forretnings mand, det vidner paa et eller andet plan om en intellect og han var aldrig noget saa langt ved at vaere en idiot. Derfor tror (og haaber) jeg det er et image. Et nederen lorte image. 

Hillary er ikke meget bedre i min verden. Dog haaber jeg det er hende frem for trump. Magte ikke mere penis og 7/11 (newyork talen, OMG) snak 

Trump er på ingen måder en specielt succesfuld forretningsmand. Den fortælling er flere gange blevet gennemhullet.

Hillary er, nogenlunde som Trump, en opportunist, der bruger prognoser, fokusgrupper og stemninger til at blive valgt. Grimmere bliver politik ikke. Jo, måske hvis vi kigger på det danske politiske system.

Om få år, vil den amerikanske økonomi ligge i ruiner. Uanset hvem der bliver præsident. Det handler nok om hvilken hastighed det sker...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.