USA's valgkamp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.507 visninger
31 svar
53 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. juli 2016

Aristocats

Hvordan synes i det står til og hvad håber i på? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2016

Kattha

Aristocats skriver:

Synes jeg bliver lidt trist.. Håber vel bare at det ikke bliver Trump, det betyder dog ikke jeg decideret håber for Hillary, men der er jo ikke andre.. 

Anmeld Citér

21. juli 2016

lineog4

Aristocats skriver:

Alt andet end Trump 

Anmeld Citér

21. juli 2016

Aristocats

Hvad siger folk til, at Hillary er en korrupt kriminel løgner? 

Anmeld Citér

21. juli 2016

Kattha

Aristocats skriver:

Hvad siger folk til, at Hillary er en korrupt kriminel løgner? 

Stadig bedre end Trump 

Anmeld Citér

21. juli 2016

Aristocats

Stadig bedre end Trump 

For mig er det som at vælge mellem pest eller kolera, dog støtter jeg på ingen måde Trump mere, vil jeg lige pointere. Jeg synes bare at folk tager for let på Hillary og er for lidt oplyste i forhold til hvordan hendes historie er. Alle ved at Trump er en åbenlys sexistisk, racistisk og svindlende kapitalist, men Hillary's dumheder er desværre mere skjulte og forsvarede. 

Anmeld Citér

21. juli 2016

Kattha

Aristocats skriver:

For mig er det som at vælge mellem pest eller kolera, dog støtter jeg på ingen måde Trump mere, vil jeg lige pointere. Jeg synes bare at folk tager for let på Hillary og er for lidt oplyste i forhold til hvordan hendes historie er. Alle ved at Trump er en åbenlys sexistisk, racistisk og svindlende kapitalist, men Hillary's dumheder er desværre mere skjulte og forsvarede. 

Helt enig.. derfor bliver jeg trist, for uanset hvad, er der ikke meget at glæde sig over/til.

Trump virker bare utrolig skræmmende stupid, uden selv at være klar over det, på sådan en farlig måde.. Måske er Hillary mere åben for samarbejde og pragmatisk tænkning, derfor pest! eller kolera! eller hvad for en hun nu er 

Anmeld Citér

21. juli 2016

Aristocats

Kattha skriver:

Helt enig.. derfor bliver jeg trist, for uanset hvad, er der ikke meget at glæde sig over/til.

Trump virker bare utrolig skræmmende stupid, uden selv at være klar over det, på sådan en farlig måde.. Måske er Hillary mere åben for samarbejde og pragmatisk tænkning, derfor pest! eller kolera! eller hvad for en hun nu er 

Ét lille problem er bare også at Hillary vil gøre og sige alt for at vinde stemmer, hun er direkte pinlig i hendes nærmest konstante selvmodsigelser. Jeg ved selvfølgelig godt at folk kan skifte mening, men det var først da det nærmest var et onde at støtte homoseksuelle, at hun gjorde det. Ikke for at nævne hendes udtalelser om unge sorte mænd eller at hun har sat stort ind i krigen i Irak og at hun generelt aldrig svare på spørgsmål der bliver stillet hende. At hun så snakkede om økonomisk ulighed samtidig med at hun var iført en jakke til omtrent 13000 dollars er bare prikken over i'et  

Trump er der ikke så meget at sige til, da han som sagt bare er et åbentlyst fjols, det kan man ikke være i tvivl om. Og det er vel egentligt en fordel hvis du spørger mig, da folk fejlagtigt stemmer på Hillary fordi de ikke ved bedre, hvorimod man hurtigt kan danne sig et billede om at man i hvert fald IKKE skal stemme på Trump, da han ikke lægger skjul på sit ulækre menneskesyn og grådighed. 

Anmeld Citér

21. juli 2016

lineog4

Aristocats skriver:

Ét lille problem er bare også at Hillary vil gøre og sige alt for at vinde stemmer, hun er direkte pinlig i hendes nærmest konstante selvmodsigelser. Jeg ved selvfølgelig godt at folk kan skifte mening, men det var først da det nærmest var et onde at støtte homoseksuelle, at hun gjorde det. Ikke for at nævne hendes udtalelser om unge sorte mænd eller at hun har sat stort ind i krigen i Irak og at hun generelt aldrig svare på spørgsmål der bliver stillet hende. At hun så snakkede om økonomisk ulighed samtidig med at hun var iført en jakke til omtrent 13000 dollars er bare prikken over i'et  

Trump er der ikke så meget at sige til, da han som sagt bare er et åbentlyst fjols, det kan man ikke være i tvivl om. Og det er vel egentligt en fordel hvis du spørger mig, da folk fejlagtigt stemmer på Hillary fordi de ikke ved bedre, hvorimod man hurtigt kan danne sig et billede om at man i hvert fald IKKE skal stemme på Trump, da han ikke lægger skjul på sit ulækre menneskesyn og grådighed. 

Men med den amerikanske valgstruktur så er det den ene eller den anden. Jeg mp indrømme jeg ikke skræmmes af Hillary, skræmmes ikke for fremtiden, men det gør jeg i aller højeste grad med Trump som præsident for en af de få supermagter i 4 år. 

Han står for alt det jeg frygter for fremtiden for mine børn, for den lukkede verden, for den rene kapitalisme og ikke mindst foe legaliseringen af at skabe en verden for os og dem.

Anmeld Citér

21. juli 2016

Aristocats

Men med den amerikanske valgstruktur så er det den ene eller den anden. Jeg mp indrømme jeg ikke skræmmes af Hillary, skræmmes ikke for fremtiden, men det gør jeg i aller højeste grad med Trump som præsident for en af de få supermagter i 4 år. 

Han står for alt det jeg frygter for fremtiden for mine børn, for den lukkede verden, for den rene kapitalisme og ikke mindst foe legaliseringen af at skabe en verden for os og dem.

Jeg ikke decideret skræmt af Hillary som menneske eller hendes politik som den ser ud lige nu  (der er intet i den end ubesvarede spørgsmål, selvmodsigelser og hvad folk vil høre så hun kan vinde), men jeg skræmmes over hvis en som sagt, korrupt kriminel skal indtage pladsen som præsident. Hillary irriterer mig langt mere end hun skræmmer mig. 

Dog er Donald Trump som du meget fint beskriver det, en utrolig farlig mand. Ikke nok med at det vil have konsekvenser for alle der ikke er hvide, rige mænd, så vil det have meget store konsekvenser for diverse minoriteter, som Donald Trump altid har kørt decideret propaganda imod. Det vil højst sandsynligvis skabe en endnu mete stærk og accepteret forfølgelse af diverse mennesker, som skal tages seriøst. Og hvis Trump kommer til magten så skal kapitalismens meget grimme og sande ansigt sandelig også vise sig, på værste vis. Så mange penge og sådan et menneskesyn han besidder er en meget uheldig og skadelig kombination. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.