Aristocats skriver:
Ét lille problem er bare også at Hillary vil gøre og sige alt for at vinde stemmer, hun er direkte pinlig i hendes nærmest konstante selvmodsigelser. Jeg ved selvfølgelig godt at folk kan skifte mening, men det var først da det nærmest var et onde at støtte homoseksuelle, at hun gjorde det. Ikke for at nævne hendes udtalelser om unge sorte mænd eller at hun har sat stort ind i krigen i Irak og at hun generelt aldrig svare på spørgsmål der bliver stillet hende. At hun så snakkede om økonomisk ulighed samtidig med at hun var iført en jakke til omtrent 13000 dollars er bare prikken over i'et
Trump er der ikke så meget at sige til, da han som sagt bare er et åbentlyst fjols, det kan man ikke være i tvivl om. Og det er vel egentligt en fordel hvis du spørger mig, da folk fejlagtigt stemmer på Hillary fordi de ikke ved bedre, hvorimod man hurtigt kan danne sig et billede om at man i hvert fald IKKE skal stemme på Trump, da han ikke lægger skjul på sit ulækre menneskesyn og grådighed.
Hvis jeg forstår det rigtigt, så at Hillary få folk til at stemme på sig under falske præmisser, er selvfølgelig forkasteligt. Men hvordan er det en fordel med at Trump er nærmest en karikatur-figur, som er helt åbenlyst for de tænkende mennesker den forkerte at stemme på? Havde der været en anden republikansk kandidat, så ja, men det er der ikke. Mange republikanere vil nok lade være med at stemme, hvilket får valgdeltagelse til at falde, eller måske er der endda nogle der vælger at skifte side. Begge ting resulterer i øget antal af Hillary-stemmer (dog ikke pga helhjertet enighed med hendes politik, hvilket så bare underminere dmokratien yderligere).
Vi kan hurtigt blive enige om at begges personligheder tilsyneladende er rådne, men nu er de der. Og så må man se hvad de hver især vil betyde for verdenen. Det er enten en uærlig og løgnagtig person, der så i det mindste virker til at være i besiddelse af nogenlunde rationel tankegang, eller en med en ofte helt absurd verdensanskuelse og holdninger der grænser til fanatisme.
Personligt synes jeg at en magthaver skal være så pragmatisk som muligt (selvfølgelig helst med en dash af empati og medmenneskelighed), så derfor tror jeg Hillary er "the lesser evil". Men ville da ønske der var en tredje kandidat, for uanset hvad ville denne kunne bruges lige nu 
Anmeld
Citér