Lufthavnen og medicin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juli 2016

gokkelok

Hvis du skal have narko eller sederende medicin med, skal der pillepas til, hvis du altså rejser indenfor Schengen-landene. 

Mht til lufthavnen, så kan du sagtens risikerer at de åbner tasken og kigger på det

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Hvordan er det nu det er når man rejser. 

Jeg skal ud og rejse med familien og jeg skal have medicin med som jeg endelig ikke har lyst til at hele min pukkelryggede familie skal se jeg har med i kufferten.

Kan jeg risikere at blive stoppet/tjekket  i lufthavnen og skal stå til ansvar foran min familie og lufthavnen personale hvad jeg har med af medicin ? 

Jeg rejser fra Kastrup 

Tak for hjælpen. 

Et kort svar, ja, det kan du godt

Anmeld Citér

17. juli 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
EBK skriver:

Men der er jo også en label på alt medicin, hvoraf CPR nummer og navn fremgår. Det er jo bare at sammenholde det med passet.

Ikke på medicin, man modtager fra hospitalsapoteket. Jeg modtager hver måned medicin med posten, og der er ikke labels på af nogen art. 

Anmeld Citér

17. juli 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Mor og meget mere skriver:

Ikke på medicin, man modtager fra hospitalsapoteket. Jeg modtager hver måned medicin med posten, og der er ikke labels på af nogen art. 

Min mor modtager også fra hospitalet, og der er også labels på med navn og cpr nummer. 

Det er i pilleform.

Anmeld Citér

17. juli 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Tror kun jeg skal have håndbagage med. 

Så er risikoen for at du skal fremvise det meget stor.

Anmeld Citér

17. juli 2016

Tiggi

Men kan man ikke ligesom ved visitation bede om at komme ind i et tilstødende rum hvor de undersøger? Gjorde min svigerfar ihvertfald en gang da de ville gennemsøge hans mavetaske som var fyldt med løse kontanter. 

Måske lidt mystisk overfor familien, men så ser de da ikke hvad det drejer sig om. 

Anmeld Citér

17. juli 2016

Carina:-)

Jeg har altid medicin i håndbagagen for ikke at risikere at miste det -

Jeg har medicinpas som jeg bare viser og der står at jeg må have nåle insulin osv med ( har diabetes) 

I lufthavnen ligger man det jo bare i de små bakker og så går det jo tjept fordi der jo er mange der skal igennem så tror næppe din familie har tid til at stå og nærstudere din medicin. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.