Lufthavnen og medicin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.396 visninger
26 svar
5 synes godt om
17. juli 2016

Anonym trådstarter

Hvordan er det nu det er når man rejser. 

Jeg skal ud og rejse med familien og jeg skal have medicin med som jeg endelig ikke har lyst til at hele min pukkelryggede familie skal se jeg har med i kufferten.

Kan jeg risikere at blive stoppet/tjekket  i lufthavnen og skal stå til ansvar foran min familie og lufthavnen personale hvad jeg har med af medicin ? 

Jeg rejser fra Kastrup 

Tak for hjælpen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Hvordan er det nu det er når man rejser. 

Jeg skal ud og rejse med familien og jeg skal have medicin med som jeg endelig ikke har lyst til at hele min pukkelryggede familie skal se jeg har med i kufferten.

Kan jeg risikere at blive stoppet/tjekket  i lufthavnen og skal stå til ansvar foran min familie og lufthavnen personale hvad jeg har med af medicin ? 

Jeg rejser fra Kastrup 

Tak for hjælpen. 

Selvfølgelig skal du ikke det hvis du skal have det med i din kuffert som du checker ind.

Jeg har selv en epi pen med i min håndbagage, og der har jeg dokumentation med fra min læge om at det er livsnødvendigt medicin, og jeg må medbringe den ombord på flyvet. 

Jeg tager den altid frem ved sikkerhedskontrollen og fortæller at jeg har sådan en. 

Anmeld Citér

17. juli 2016

Anonym trådstarter

Jeg er et privat person og jeg har ikke lyst til at min familie skal vide jeg tager medicin. Det er for mig en privat ting som jeg gerne vil have de blander sig uden om. Kan jeg komme i gennem kontrollen uden min familie ser mit medicin ? 

Anmeld Citér

17. juli 2016

Hck

Profilbillede for Hck
EBK skriver:

Selvfølgelig skal du ikke det hvis du skal have det med i din kuffert som du checker ind.

Jeg har selv en epi pen med i min håndbagage, og der har jeg dokumentation med fra min læge om at det er livsnødvendigt medicin, og jeg må medbringe den ombord på flyvet. 

Jeg tager den altid frem ved sikkerhedskontrollen og fortæller at jeg har sådan en. 

Du skal faktisk også ha relevant dokumentation på at det ( unormale) medicin du medbringer i kufferten er nødvendigt for dig og er udskrevet til dig. 

Anmeld Citér

17. juli 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Hck skriver:

Du skal faktisk også ha relevant dokumentation på at det ( unormale) medicin du medbringer i kufferten er nødvendigt for dig og er udskrevet til dig. 

Men der er jo også en label på alt medicin, hvoraf CPR nummer og navn fremgår. Det er jo bare at sammenholde det med passet.

Anmeld Citér

17. juli 2016

EKAB

17. juli 2016

Hck

Profilbillede for Hck
EBK skriver:

Men der er jo også en label på alt medicin, hvoraf CPR nummer og navn fremgår. Det er jo bare at sammenholde det med passet.

Der er der jo altså ikke label på alt medicin. Nu ved jeg ikke hvad for noget medicin ts hentyder til, jeg kender det kun fra min egen datter af. Hun har børnegigt og for sin medicin, i det her tilfælde sprøjter gratis igennem rigshospitalet. der er ikke labels på det. Hun har lige været et år ude som udviklingsstudent, og der havde hun skriftlig dokumentation med på alt hendes medicin til lufthavnen, både hånd og kuffert baggage. Jeg siger på ingen måde at det sker i ts tilfælde, men jo, du kan blive sat til af vise dokumentation alt efter hvad det er for noget medicin, det er jo også derfor at der er et medicin pas

Anmeld Citér

17. juli 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Hck skriver:

Der er der jo altså ikke label på alt medicin. Nu ved jeg ikke hvad for noget medicin ts hentyder til, jeg kender det kun fra min egen datter af. Hun har børnegigt og for sin medicin, i det her tilfælde sprøjter gratis igennem rigshospitalet. der er ikke labels på det. Hun har lige været et år ude som udviklingsstudent, og der havde hun skriftlig dokumentation med på alt hendes medicin til lufthavnen, både hånd og kuffert baggage. Jeg siger på ingen måde at det sker i ts tilfælde, men jo, du kan blive sat til af vise dokumentation alt efter hvad det er for noget medicin, det er jo også derfor at der er et medicin pas

Nu har jeg jo netop lige lagt links ind til hvordan TS skal forholde sig, alt efter om det et flydende medicin eller i pilleform. 

Men det lyder da ganske vildt, at man får udleveret sprøjter uden der står på hvilken patient det er til eller noget.

Anmeld Citér

17. juli 2016

Anonym trådstarter

EBK skriver:

Nu har jeg jo netop lige lagt links ind til hvordan TS skal forholde sig, alt efter om det et flydende medicin eller i pilleform. 

Men det lyder da ganske vildt, at man får udleveret sprøjter uden der står på hvilken patient det er til eller noget.

Jeg er bare meget privat og er ikke interesseret i at min familie ser eller blander sig i hvad jeg har med af medicin. Kan jeg komme igennem kontrollen uden at de ser det?? 

Anmeld Citér

17. juli 2016

Hck

Profilbillede for Hck
EBK skriver:

Jeg var også ved at skrive at apoteket har en fin side/formular om rejser og pillepas. Det er nu ikke så unormalt at man for det fra sygehuset uden labels/ cpr nr på når man er i en langvarig/ måske kronisk behandling for nogle sygdomme

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.