At amme ude

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2016

nemisis

Profilbillede for nemisis

Jeg har også ammet alle mulige mærkelige steder, og det er meget sjældent folk overhoved lægger mærke til at man gør det. Jeg har altid haft ammetop fra HogM på inderst og så en løs bluse udover. Jeg kunne så knappe toppen op og hive brystet frem uden nogen kunne se det, og så bare lægge baby til og så lade blusen hænge ned over brystet. Jeg har haft en veninde med på cafe, som først halvvejs igennem amningen pludselig sagde "gud, er du gået i gang med at amme, det opdagede jeg slet ikke" Man udvikler hurtigt færdigheder til både at knappe op, og lægge til:-)

Afsted med dig!

Og helt ærligt, hvis folk kigger - hvad så?? du møder dem aldrig igen, og deres tanker om dig og dit barn er fuldstændig ligegyldige. Hvis nogen brokker sig og beder dig gå ud på eksempelvis badeværelset og amme - spørger du bare om de så vil være søde at gå derud og spise deres mad for deres højlydte tyggelyde finder du frastødende;-)

Jeg har dog aldrig fået kommentarer, kun enkelte blik.

En ældre mand satte sig ved siden af mig i busskuret mens jeg ammede. Han spurgte faktisk efter lidt tid, om jeg var ok med at han sad der så tæt på, eller om han skulle flytte sig:-) Det behøvede han selvfølgelig ikke:-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2016

Anonym trådstarter

Tusind tak for at dele jeres erfaringer. Det lyder som om jeg bare bør kaste mig ud i forsøget. 

Og ja, sandt nok, hvis folk kigger er det deres problem.. Men man hører om så meget, og jeg vil helst have gode ture ud i verden med min baby :-)

Det lyder som om at ens tøjvalg, og stofbleer ved hånden er vejen frem :-) 

Tak 

Anmeld Citér

14. juli 2016

Xolia

Anonym skriver:

Hej :-) 

Min søn er 5 uger gammel og tiden efter fødslen er gået herhjemme med at lære ham at kende og få en hverdag med sådan en lille fyr op og køre. 

Han er en utrolig nem baby, jeg har været så heldig. 

Jeg har altid været et ude-menneske og ikke haft så meget tid hjemme.

Jeg har hest og har brugt meget tid i stalden, men det ændrede sig selvfølgelig da jeg blev mor. Jeg har dog "svære" ved at komme ud blandt andre mennesker end jeg havde regnet med. Stalden er ok, når han skal ammes. Der er mulighed for at gå ind i rytterstuen og sidde privat at amme, selvom folk i vores lille stald bo ville være ligeglade med at jeg ammer. Jeg har kun været i stalden med ham en enkelt gang dog.

Nu er jeg så begyndt at være klar til at komme ud blandt andre mennesker igen og har behov for at se andet end vores vægge herhjemme. 

Jeg kunne godt tænke mig at tage ud i byen f.eks en tur i København med min far, men den der amning på offentlige steder som man har hørt en del om i medierne, den skræmmer mig rigtig meget. 

Mit barn skal selvfølgelig have mad, når han er sulten, og jeg vil aldrig være typen som flasher alt, men jeg kan mærke at jeg afholder mig

selv (og baby) for ture fordi jeg gerne vil undgå at amme i det offentlige. 

Hvad er jeres erfaring? Bliver man kigget skævt til fordi man ammer i det offentlige Og er det et "stort" problem i samfundet? 

Jeg har aldrig oplevet at folk kigger skævt. Jeg har ammet mange mærkelige steder. For at nævne nogen få: bilkas prøverum, sacre cœur og toppen af eiffel-tårnet, lægesamtaler samt utallige bænke, sten m.v. i alt fra naturen til storcentre. Hertil kommer restauranter/caféer og selvfølgelig ammerum i massevis 

Så afsted med jer, og brug ammerum i starten hvis du er nervøs. Ellers gem dig væk lidt afsides med barnevognen foran dig 

Tillykke og god fornøjelse 

Anmeld Citér

14. juli 2016

Julletullemor

Jeg har ammet alle steder. Ingen skæve blikke (som jeg lagde mærke til i hvert fald), og jeg har kun oplevet at få det "påtalt" en gang - det var i Djurs Sommerland, og det var nogle, som blev lidt fortørnede over, at jeg sad i et hjørne på en græsplæne med en halvanden årig 

Anmeld Citér

14. juli 2016

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Jeg har også ammet alle steder i København. Både ud og inde på cafeer og i butikker. Jeg har dog foretrækker ammerummene i Illum, magasin, Fisketorvet og fields, men det var mest fordi der var skiftefaciliteter og man kunne sidde bedre i ro og mag. Han var også et vinterbarn, så det var lidt koldt at amme ude . Gør det, gør det, gør det. Synes et eller andet sted heller ikke, at det kan passe, at man som mor til et spædbarn skal være bekymret for folks kommentarer ved at amme offentligt!!! 

Anmeld Citér

14. juli 2016

Carina:-)

Jeg er meget social så har ammet mange steder både på cafe bænk gående rundt i bilka i lufthavnen Osv har en gang haft en ubehagelig oplevelse og det var ved ørelæge med 3 sure sekretær er Men ellers aldrig.  Spørg altid personalet på cafeer om det er ok de plejer at være søde til at finde et bord hvor man kan sidde diskret 

Anmeld Citér

14. juli 2016

Anonym trådstarter

Tak for jeres gode råd. Det var rigtig brugbart 

Anmeld Citér

14. juli 2016

Mortilah

Jeg synes det er grænseoverskridende. Men det grænse overskrider jeg gerne for mit barn.

Jeg har ammet i storbyen, på loppemarked, i prøverum, ved lægen, på restaurant, på indkøb i Metro (bor i udlandet) i Apple store et par gange. Gået rundt med ungen under en ponchobluse mellem hylderne i supermarkedet, på Rådhuspladsen, i toget.. Jep, overalt. På bar ved EM i fodbold..

Jeg synes vi må holde på vores ret til at give vores baby mad. Folk må skabe sig så tosset de vil. Jeg drejer mig typisk væk så godt jeg kan, bruger ofte ponchobluser som jo gudskelov er / var på mode længe. Det er så nemt at amme med dem over. Hvis nogen bliver stødt (de kan ikke se noget bryst) så er jeg altså ligeglad. 

Anmeld Citér

14. juli 2016

Babs12

Jeg har også ammet mange steder i kbh. Tit i metroen. Den eneste gang en har sagt noget, var det for at høre om jeg sad ordentligt eller om hun skulle flytte sig. 

Jeg tror mere ammekritikken er møntetil på dem der fylder en hel café i flere timer uden rigtig år købe for noget. 

Anmeld Citér

15. juli 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Jeg har fået begge mine børn i Kbh og har aldrig haft problemer. Jeg synes dog godt man kan tage hensyn og sætte sig i et hjørne. Har altid spurgt først på cafeer mv og har aldrig fået et nej. 

Tror mange af de negative historier er blæst op som hende der sad midt i et legeland og gjorde en stor sag ud af at hun blev bedt om at flytte sig lidt af sikkerheds hensyn  

Kast dig ud i det og nyd du har et sommer barn det gør det meget lettere. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.