Jeg har også ammet alle mulige mærkelige steder, og det er meget sjældent folk overhoved lægger mærke til at man gør det. Jeg har altid haft ammetop fra HogM på inderst og så en løs bluse udover. Jeg kunne så knappe toppen op og hive brystet frem uden nogen kunne se det, og så bare lægge baby til og så lade blusen hænge ned over brystet. Jeg har haft en veninde med på cafe, som først halvvejs igennem amningen pludselig sagde "gud, er du gået i gang med at amme, det opdagede jeg slet ikke" Man udvikler hurtigt færdigheder til både at knappe op, og lægge til:-)
Afsted med dig!
Og helt ærligt, hvis folk kigger - hvad så?? du møder dem aldrig igen, og deres tanker om dig og dit barn er fuldstændig ligegyldige. Hvis nogen brokker sig og beder dig gå ud på eksempelvis badeværelset og amme - spørger du bare om de så vil være søde at gå derud og spise deres mad for deres højlydte tyggelyde finder du frastødende;-)
Jeg har dog aldrig fået kommentarer, kun enkelte blik.
En ældre mand satte sig ved siden af mig i busskuret mens jeg ammede. Han spurgte faktisk efter lidt tid, om jeg var ok med at han sad der så tæt på, eller om han skulle flytte sig:-) Det behøvede han selvfølgelig ikke:-)
Anmeld
Citér