Hej :-)
Min søn er 5 uger gammel og tiden efter fødslen er gået herhjemme med at lære ham at kende og få en hverdag med sådan en lille fyr op og køre.
Han er en utrolig nem baby, jeg har været så heldig.
Jeg har altid været et ude-menneske og ikke haft så meget tid hjemme.
Jeg har hest og har brugt meget tid i stalden, men det ændrede sig selvfølgelig da jeg blev mor. Jeg har dog "svære" ved at komme ud blandt andre mennesker end jeg havde regnet med. Stalden er ok, når han skal ammes. Der er mulighed for at gå ind i rytterstuen og sidde privat at amme, selvom folk i vores lille stald bo ville være ligeglade med at jeg ammer. Jeg har kun været i stalden med ham en enkelt gang dog.
Nu er jeg så begyndt at være klar til at komme ud blandt andre mennesker igen og har behov for at se andet end vores vægge herhjemme.
Jeg kunne godt tænke mig at tage ud i byen f.eks en tur i København med min far, men den der amning på offentlige steder som man har hørt en del om i medierne, den skræmmer mig rigtig meget.
Mit barn skal selvfølgelig have mad, når han er sulten, og jeg vil aldrig være typen som flasher alt, men jeg kan mærke at jeg afholder mig
selv (og baby) for ture fordi jeg gerne vil undgå at amme i det offentlige.
Hvad er jeres erfaring? Bliver man kigget skævt til fordi man ammer i det offentlige Og er det et "stort" problem i samfundet?
Anmeld
Citér