Ved misundelse er en grim ting

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juli 2016

Anonym trådstarter

miniRTLL skriver:

Hun bor i Esbjerg, ved ikke om det er for langt fra jer - men kan evt. Høre ende ad hvis det kunne være noget  

min egen svigermor kunne også være en idé hun bor også i Esbjerg 

Ville ønske vi boede tættere på men det er et par timers kørsel til hvor vi bor. Men mange tak for tanken håber nogle andre få glæde af det . 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2016

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

På trods af, at der er bedsteforældrene i mine børns liv er der ingen der ringer og spørger om de lige skal lave noget hyggeligt eller tage dem et par dage. Her sker det KUN på min opfordring.

Så ingen, at holde sommerferie sammen med udover os forældre

Her passer de også gerne men viser ikke selv interesse. Vi har dog yderst sjældent behov for pasning så tiden sammen er begrænset. Og savner at interessen kommer mere af sig selv. Men nogle bruger bedsterne ( meget ) mere end os så tiden med børn bliver hurtigt " brugt op " hvilket betyder de aldrig virker til at være tid til hygge med mit barn.

Anmeld Citér

11. juli 2016

Anonym trådstarter

heaven skriver:

Tja..... Kender det godt.... Her vises heller ikke stor interesse fra bedsterne, desværre... Eller, altså tror godt de ville have ham hvis jeg ringede og spurgte, men jeg ville sådan ønske de ville ringe af dem selv....

morfar er stadig på arbejdsmarkedet, der også inkludere lørdagsarbejde tit, så det er ikke så nemt i hverdagene.

farmor/farfar er begge pensionister, men går mere op i frokoster på restauranter, weekendophold mm - det inkludere ikke barnebarnet.

jeg ville ønske der var en naturlig lyst til at være sammen med deres barnebarn, jeg/vi skal bare altid spørge... Og så får jeg det også sådan lidt " jamen de skal jo ikke påduttes ham og han skal ikke være en forpligtelse"....

måske samfundet bare for mange har ændret sig... Bedsterne er jo også længere på arbejdsmarkedet Idag mm.... Men husker bare selv de mange dejlige ferier hos bedster, da jeg selv var barn....

Det kan du have ret i, de er længere på arbejdsmarkedet men tænker også bare lidt eftermiddagshygge eller i weekenden . Og luksus ville da være en overnatning eller 2 som en lille ferie. Mit barn er snart 7 og har sovet ude 2 gange hos sine bedster. Her er de andre som bruger ressourcerne og da vi ikke har brug for pasning i samme omfang betydet det blot at der ikke lige tænkes på hygge her.

Anmeld Citér

11. juli 2016

Anonym trådstarter

A. Nonymsen skriver:

Her har vi gudskelov en fantastisk mormor som selv ringer og spørger efter den store (den mindste er kun 6 mdr så det venter lidt med det

synes det er det mest fantastiske i verden når min mor og datter selv aftaler at de skal sove sammen og se alt det de laver sammen. Mormor arbejdet dog stadig, så det er mest i weekender og ferier.

Desværre har vi også to sæt bedsteforældre på fars side som ikke viser interesse, tror som andre skriver at de godt ville passe hvis vi spurgte, men ja, man savner lidt at de selv spørger. Men der er også mange børnebørn der skal have "alene tid", hvor hos mormor er der kun vores unger. 

Det må være guld være for din datter. Så hyggeligt :-) det må give dem begge en masse. En ting manden og jeg har aftalt, at når vi forhåbenligt får børnebørn, vil vi se dem så meget vi kan.

Anmeld Citér

11. juli 2016

Anonym trådstarter

Troldemommi skriver:

Her har vi tre hold bedster som skal fordeles jævnt, det kan være svært at tilfredsstille dem alle 5 men hold da op hvor er vi egentlig heldige, vores to børn er jo heldige....

Tak for reminderen, tror lige jeg vil sende dem alle en kærlig hilsen 

Ja meget  er misundelig men på den gode måde. Nyd det . 

Anmeld Citér

11. juli 2016

Skouboe

Anonym skriver:

Det kan du have ret i, de er længere på arbejdsmarkedet men tænker også bare lidt eftermiddagshygge eller i weekenden . Og luksus ville da være en overnatning eller 2 som en lille ferie. Mit barn er snart 7 og har sovet ude 2 gange hos sine bedster. Her er de andre som bruger ressourcerne og da vi ikke har brug for pasning i samme omfang betydet det blot at der ikke lige tænkes på hygge her.

Har du prøvet at ringe og spørge, om de vil have deres barnebarn på ferie et par dage? I forbindelse med ferier, ringer jeg altid til de respektive bedsteforældre, og spørger af hensyn til planlægningen, om de forestiller sig  at skulle have børnebørn på ferie i denne ferie, og i givet fald hvornår og hvor lang tid. 

Især mine svigerforældre er typen, der har travlt, med mange aftaler osv., men det betyder i virkeligheden bare at samvær skal planlægges lidt bedre og længere tid forud.

Efter at jeg begyndte at tage initiativ til at spørge mine svigerforældre om de ville have vores unger i nogle dage i forbindelse med ferie osv og viste at vi prioriterede at vores unger fik tid med dem, er de også kommet meget mere på banen. Faktisk så meget at de har haft vores unger on/off i de sidste 14 dage, fordi ungerne har ferie fra skolen, men vi har været på arbejde, så de har bare skullet i SFO og min mor tager dem i uge 31, når vi begynder tilbage på arbejde.

Både min mor og mine svigerforældre samler gerne flere hold børnebørn i nogle dage, så fætrene og kusinerne får mulighed for at lære hinanden at kende. 

Mit råd er at tale med dem uden at stille en masse krav (hvorfor ringer I aldrig og spørger om i må låne jeres børnebørn), men istedet kunne I tænke jer at have jeres børnebørn på ferie i et par dage? Det ville ungerne elske. 

Anmeld Citér

11. juli 2016

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Anonym skriver:

Her passer de også gerne men viser ikke selv interesse. Vi har dog yderst sjældent behov for pasning så tiden sammen er begrænset. Og savner at interessen kommer mere af sig selv. Men nogle bruger bedsterne ( meget ) mere end os så tiden med børn bliver hurtigt " brugt op " hvilket betyder de aldrig virker til at være tid til hygge med mit barn.

Det samme her. De passer også hvis jeg spørger, men børnene er ved, at være så store, at de hellere vil sove hos veninder/venner (de er 7 år og næsten 9 år).

Jeg har sagt det flere gange, at det ville være rart, hvis de selv spurgte om de kunne hygge, men det gør de bare ikke.

Anmeld Citér

11. juli 2016

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Har du prøvet at ringe og spørge, om de vil have deres barnebarn på ferie et par dage? I forbindelse med ferier, ringer jeg altid til de respektive bedsteforældre, og spørger af hensyn til planlægningen, om de forestiller sig  at skulle have børnebørn på ferie i denne ferie, og i givet fald hvornår og hvor lang tid. 

Især mine svigerforældre er typen, der har travlt, med mange aftaler osv., men det betyder i virkeligheden bare at samvær skal planlægges lidt bedre og længere tid forud.

Efter at jeg begyndte at tage initiativ til at spørge mine svigerforældre om de ville have vores unger i nogle dage i forbindelse med ferie osv og viste at vi prioriterede at vores unger fik tid med dem, er de også kommet meget mere på banen. Faktisk så meget at de har haft vores unger on/off i de sidste 14 dage, fordi ungerne har ferie fra skolen, men vi har været på arbejde, så de har bare skullet i SFO og min mor tager dem i uge 31, når vi begynder tilbage på arbejde.

Både min mor og mine svigerforældre samler gerne flere hold børnebørn i nogle dage, så fætrene og kusinerne får mulighed for at lære hinanden at kende. 

Mit råd er at tale med dem uden at stille en masse krav (hvorfor ringer I aldrig og spørger om i må låne jeres børnebørn), men istedet kunne I tænke jer at have jeres børnebørn på ferie i et par dage? Det ville ungerne elske. 

Nej det har jeg ikke. Mit barn er yderst sjældent blevet passet af sine bedster så tænker slet ikke ferie er aktuelt ( men derfor er det stadigvæk ønsketænkning at det var muligt, man har vel lov at drømme ) snakken har skam været oppe flere gange med bl.a min mor. Men der er andre ting som er mere spændende og andre der bruger børnepasning så ofte , at tiden og overskuddet til børnebørn virker brugt. Jeg har egenlig affundet mig med det men ja i denne ferietid bliver jeg da alligevel en smule misundelig . 

Anmeld Citér

11. juli 2016

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Det samme her. De passer også hvis jeg spørger, men børnene er ved, at være så store, at de hellere vil sove hos veninder/venner (de er 7 år og næsten 9 år).

Jeg har sagt det flere gange, at det ville være rart, hvis de selv spurgte om de kunne hygge, men det gør de bare ikke.

Også her så sent som igår men det blev bare overhørt . 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.