Anonym skriver:
Det kan du have ret i, de er længere på arbejdsmarkedet men tænker også bare lidt eftermiddagshygge eller i weekenden . Og luksus ville da være en overnatning eller 2 som en lille ferie. Mit barn er snart 7 og har sovet ude 2 gange hos sine bedster. Her er de andre som bruger ressourcerne og da vi ikke har brug for pasning i samme omfang betydet det blot at der ikke lige tænkes på hygge her.
Har du prøvet at ringe og spørge, om de vil have deres barnebarn på ferie et par dage? I forbindelse med ferier, ringer jeg altid til de respektive bedsteforældre, og spørger af hensyn til planlægningen, om de forestiller sig at skulle have børnebørn på ferie i denne ferie, og i givet fald hvornår og hvor lang tid.
Især mine svigerforældre er typen, der har travlt, med mange aftaler osv., men det betyder i virkeligheden bare at samvær skal planlægges lidt bedre og længere tid forud.
Efter at jeg begyndte at tage initiativ til at spørge mine svigerforældre om de ville have vores unger i nogle dage i forbindelse med ferie osv og viste at vi prioriterede at vores unger fik tid med dem, er de også kommet meget mere på banen. Faktisk så meget at de har haft vores unger on/off i de sidste 14 dage, fordi ungerne har ferie fra skolen, men vi har været på arbejde, så de har bare skullet i SFO og min mor tager dem i uge 31, når vi begynder tilbage på arbejde.
Både min mor og mine svigerforældre samler gerne flere hold børnebørn i nogle dage, så fætrene og kusinerne får mulighed for at lære hinanden at kende.
Mit råd er at tale med dem uden at stille en masse krav (hvorfor ringer I aldrig og spørger om i må låne jeres børnebørn), men istedet kunne I tænke jer at have jeres børnebørn på ferie i et par dage? Det ville ungerne elske.
Anmeld
Citér