Kontanthjælpsloftet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.977 visninger
30 svar
80 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. juli 2016

Anonym trådstarter

Ja jeg kan ikke hitte rundt i det og ingen har kunnet give et fyldestgørende svar og de eksempler jeg kan finde er om enlige med 2 børn der står til at miste omkring 3000 kr om måneden men hvad så når jeg kun har et barn hvad mister jeg så på den konto? 

Ønsker en sober debat, da der er flere grunde til at jeg er på kontanthjælp og dermed ikke bare lige kan finde et job og arbejde men min sagsbehandler siger jeg er for syg til at søge en førtidspension og dermed heller ikke kan komme i et ressourceforløb med henblik derpå. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2016

Rauw

Har du arbejdet de der timer man skal for så mister du vist intet. Hvis du ikke har, så mister du din boligstøtte, dog højst 3000kr. 

Anmeld Citér

8. juli 2016

nielsen80

Ved ikke nok om det til at kunne svare, men er nød til at spørge, hvordan kan man være for syg til førtidspension? Er det ikke netop til dem, der er for syge til arbejdsmarked

Anmeld Citér

8. juli 2016

karivinc

nielsen80 skriver:

Ved ikke nok om det til at kunne svare, men er nød til at spørge, hvordan kan man være for syg til førtidspension? Er det ikke netop til dem, der er for syge til arbejdsmarked

Jeg tænkte det samme.

Anmeld Citér

8. juli 2016

Anonym trådstarter

nielsen80 skriver:

Ja alle i min omgangskreds undrer sig også. Min sagsbehandler er så nyuddannet og måtte spørge hendes afdelingsleder til råds. Hvor hun så siger at jeg sagtens ville kunne søge men ville få den lige i hovedet igen, da jeg pt er for syg og dermed ville mit ressourceforløb ikke blive fyldestgørende. Nå tænker jeg så bare, for har haft det sådan her altid, selvfølgelig med ups and downs men som overordnet set sådan som jeg har det lige nu og får det ikke bedre. Har været i systemet mindst 10 år og er gået ned med flaget hver gang jeg er blevet sendt ud i noget. Min angst bliver tricket af det og jeg får det værre og værre. 

Anmeld Citér

8. juli 2016

Anonym trådstarter

karivinc skriver:

Jeg tænkte det samme.

Se svar længere nede. 

Anmeld Citér

8. juli 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Se svar længere nede. 

Eller oppe 

Anmeld Citér

8. juli 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Ja jeg kan ikke hitte rundt i det og ingen har kunnet give et fyldestgørende svar og de eksempler jeg kan finde er om enlige med 2 børn der står til at miste omkring 3000 kr om måneden men hvad så når jeg kun har et barn hvad mister jeg så på den konto? 

Ønsker en sober debat, da der er flere grunde til at jeg er på kontanthjælp og dermed ikke bare lige kan finde et job og arbejde men min sagsbehandler siger jeg er for syg til at søge en førtidspension og dermed heller ikke kan komme i et ressourceforløb med henblik derpå. 

Det er svært at gi dig et ordenligt svar uden af vide mere. Bl.a Om du er over eller under 30 år. Men der er en gruppe på facebook, der hedder kontanthjælpsmodtagere er også mennesker, og der står en masse om regler og takster, så prøv at kigge der ( hvis du altså er på fb)

Anmeld Citér

8. juli 2016

karivinc

Anonym skriver:

Ja alle i min omgangskreds undrer sig også. Min sagsbehandler er så nyuddannet og måtte spørge hendes afdelingsleder til råds. Hvor hun så siger at jeg sagtens ville kunne søge men ville få den lige i hovedet igen, da jeg pt er for syg og dermed ville mit ressourceforløb ikke blive fyldestgørende. Nå tænker jeg så bare, for har haft det sådan her altid, selvfølgelig med ups and downs men som overordnet set sådan som jeg har det lige nu og får det ikke bedre. Har været i systemet mindst 10 år og er gået ned med flaget hver gang jeg er blevet sendt ud i noget. Min angst bliver tricket af det og jeg får det værre og værre. 

Det lyder meget mærkeligt. Førtidspension er jo netop til folk, som er for syge til at arbejde. Jeg synes, at du skal bede om en ny sagsbehandler.

Undskyld jeg spørger, men hvorfor har du valgt at sætte et barn i verdenen, hvis du har haft det psykisk dårligt det meste af dit liv?

Anmeld Citér

8. juli 2016

sandramor

karivinc skriver:

Det lyder meget mærkeligt. Førtidspension er jo netop til folk, som er for syge til at arbejde. Jeg synes, at du skal bede om en ny sagsbehandler.

Undskyld jeg spørger, men hvorfor har du valgt at sætte et barn i verdenen, hvis du har haft det psykisk dårligt det meste af dit liv?

Undskyld jeg siger det her meget direkte......... 

Men hvad kommer det dig ved? Du kan da vel være ligeglad...... :-) hvorfor har man behov for at sige sådan noget og tydeligvis stampe på en der i forvejen har det dårligt! 

Jeg lider selv af PTSD og angst som følge af nogle meget voldsomme oplevelser..... Så jeg er også psykisk ustabil på mange måder men en ting er jeg ikke! Jeg er ikke en dårlig mor...

og hvem siger at ts ikke kan tage sig af sit barn selvom hun har angst??  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.