Graviditetssnak på arbejde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.244 visninger
22 svar
62 synes godt om
2. juli 2016

Annlis

Hej allesammen

Jeg er halvvejs i mit graviditet. På arbejde er der kommet klager over at der er for meget snak om mit graviditet. Min leder har rådet mig til at begrænse snakken og læse mine kollegaers reaktioner om de kigger væk eller ruller øjne når emnet kommer op. Jeg blev først meget overasket over at man kan klage over den slags. Skal man også klage over for meget snak om sport og sommerhuse? Jeg har mistet lysten til at svare andre når de spørger om min graviditet, men skal andre virkelig have lov til at hvad der bliver snakket om?

Mvh den fortvivlede 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2016

Tvillingemor80

Det virker sku lidt mærkeligt.. !? Ved du hvem der har klaget og om der kan være noget andet bag? 

Anmeld Citér

2. juli 2016

Liv_86

Tænker at hvis folk spørger ind til det så kan man vel ikke lige gøre for det. 

Du kan jo ikke bare sige "det kan vi ikke snakke om, folk har klaget". 

Synes bare at dem der ikke gider høre på det kan lukke ørene. Der må virkelig være en der har ondt i røven

Anmeld Citér

2. juli 2016

drabo

Profilbillede for drabo

Altså medmindre du starter dagen med at rundsende en mail omkring status på din graviditet eller lignende, så forstår jeg slet ikke hvorfor din leder skal blandes ind i det for.

jeg kan sagtens forstå dine følelser, men synes altså det er en underlig opførsel af leder og kolleger. Man klager da ikke over snakken ved frokost bordet, så må de selv skifte emne. Kan det tænkes der er en som er lidt overfølsom evt. Pga fertilitetsbehandling eller som for nyligt har mistet.

nyd din graviditet og prøv at glemme det her.

Anmeld Citér

2. juli 2016

Bb2015

Har samme svar som de andre.. Synes ærligt det lyder lidt vanvittigt at klage over det. Du kan jo ikke læse rummet inden du svarer nogen, som spørger direkte ind til din graviditet. Synes den der har ondt i røven må lukke ørene eller gå for man kan da ikke forvente at alle skal til at lade som om du ikke er gravid.  Hvis nogen føler sig stødt fordi det rammer dem personligt eller lign. så vil jeg lidt mene det er deres problem - under den forståelse af at du ikke proklamerer din graviditet højt til alle hver dag uden at blive spurgt. Så nyd da din graviditet! Så må du jo bare sørge for kun at snakke om din graviditet når der bliver spurgt til den 

Anmeld Citér

2. juli 2016

nielsen80

Hmm kan ikke lade vær med at tænke om der ligger mere bag. Hvis nu du kigger indad, har du så været SÅ glad og fokuseret på din graviditet, at du måske er kommet til at dominere alt med den snak?

At chefen blandes ind i noget, og ligefrem tager en snak med dig, får mig bare til at tro der ligger mere i historien. Hvis ikke, er det FULDSTÆNDIG vanvittigt og absurd, hvorfor jeg nok stiller ovenstående spørgsmål.

Om ikke andet, så tillykke og gå amok med graviditetssnakken her på siden. Der er altid nogen som vil "lytte" og svare.

Anmeld Citér

2. juli 2016

alenemor42

Offentlig arbejdsplads?  Det lyder som der jeg er i praktik �� der sladrers der om de latterligste ting til lederen. Det skulle værre end en børnehave.

Jeg syntes du skulle sige til dine kollegaer at det godt nok er overraskende at man går til lederen med sådan noget.

Anmeld Citér

2. juli 2016

Abracadabra

Annlis skriver:

Hej allesammen

Jeg er halvvejs i mit graviditet. På arbejde er der kommet klager over at der er for meget snak om mit graviditet. Min leder har rådet mig til at begrænse snakken og læse mine kollegaers reaktioner om de kigger væk eller ruller øjne når emnet kommer op. Jeg blev først meget overasket over at man kan klage over den slags. Skal man også klage over for meget snak om sport og sommerhuse? Jeg har mistet lysten til at svare andre når de spørger om min graviditet, men skal andre virkelig have lov til at hvad der bliver snakket om?

Mvh den fortvivlede 

Der er vel groft sagt 2 muligheder:

• Du har svært ved at tolke dine medmennesker og overvælder dem med uønskede informationer om din graviditet. Et 'Går det godt med maven' resulterer i 20 minutters foredrag om dine plukveer, hæmorider og sure opstød. 
  • Du har en følsom kollega, som er ved at bryde sammen, fordi hendes graviditet udebliver og hun skal høre om din graviditet dagligt. 

Din chef må gerne påtale ting, der har med medarbejdernes trivsel at gøre. Hvis en kollega brugte hele frokostpausen dagligt på politisk propaganda for DF, skulle chefen jo også hjælpe vedkommende videre.

Prøv at tale om dine kollegaer, spørge ind til dem mm., så bliver alle gladere. Og prøv at tale lidt mindre om dig selv, medmindre nogen spørger. Det er vist dét, din chef efterspørger.

Anmeld Citér

2. juli 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
alenemor42 skriver:

Offentlig arbejdsplads?  Det lyder som der jeg er i praktik �� der sladrers der om de latterligste ting til lederen. Det skulle værre end en børnehave.

Jeg syntes du skulle sige til dine kollegaer at det godt nok er overraskende at man går til lederen med sådan noget.

Det var da noget af en generalisering... 

Anmeld Citér

3. juli 2016

Annlis

Hej igen

Tak for alle Jeres svar, det er også mange af de samme tanker som jeg havde.

Jeg er generelt ikke en person som taler meget om mig selv, eller som har nemt ved at komme til ord i hvertfald ikke overfor alle i min afdeling. Derfor har snakken handlet meget om de andres hverdage. Jeg kan lige nævne at jeg er 38 år og er den yngste i min afdeling hvoraf de fleste kollegaer er i slutning af 40 erne midt i 50 erne.

Jeg oplever ikke selv at jeg taler i lang tid omkring graviditeten, det er bare svært at huske tilbage på alle de samtaler for at finde ud hvor det gik galt. Det vil jeg hellere ikke bruge mere tid på.

Jeg er ikke ofentlig ansat, og selv med "modne" mennesker kan det noglegange godt føles som en børnehave 

Korte svar når jeg bliver spurgt om graviditeten og bare ellers nyde resten af oplevelsen er et godt sted at starte 

Tak igen for alle Jeres svar 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.