Permanent retainer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2016

Anonym trådstarter

Tror mere at det er fordi at den har siddet der i så mange år, så den måske ikke er helt god mere, end det er tandlægens skyld. Tandlægenen prøver nok at gøre det så du mærker mindst muligt til det, du er vel heller ikke intresseret i en kæmpe klump lim/plast bag fortænderne 

Jeg fik ny tråd på sidste år, så det er ikke derfor. Jeg har fået den nye tråd placeret højt, så jeg ikke bider sammen på den, men limen er bare ikke sat godt nok på. Det er sgu træls 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2016

Anonym trådstarter

Trine89 skriver:

Jeg har en på. Tror jeg har haft den på i 11-12 år. Og jah limen er knækket af et par gange i starten men der fik jeg ser bare limet igen hos bøjletandlægen. Men har ikke nogle problemer med den mere og der er ringe mange år siden jeg har været afsted. 

Mit største problem er når der sidder noget fast i den :/

Man kan købe noget specielt tandtråd til at rense de steder hvor det ellers er umuligt at rense med almindelig tandtråd.

Anmeld Citér

30. juni 2016

Aristocats

Jeg har den stadig og har ikke haft et problem i et par år efterhånden. 

Anmeld Citér

30. juni 2016

Aristocats

Viwisa skriver:

Er lige grøn på det her med bøjler, men,hvorfor rykker jeres tænder sig??

Fordi tænder ofte vil prøve at rykke sig tilbage til deres "originale" position, også efter bøjle. 

Anmeld Citér

30. juni 2016

Trine89

Anonym skriver:

Man kan købe noget specielt tandtråd til at rense de steder hvor det ellers er umuligt at rense med almindelig tandtråd.

Jeg plejer som regel at kunne få det ud med tandbørsten  

Men det er ikke altid man lige har den ved hånden. Så måske man have sådan noget i tasken selvom jeg kan ikke lige gennemskue hvordan man skal kunne få tandkrus ned under metaltråd.  

Anmeld Citér

1. juli 2016

amkjaer

Man kan Io bare vælge at få lavet sådan en plast natskinne som man sover med i stedet for tråden. Det anbefaler min tandlæge i hvert fald. Jeg er dog ikke kommet dertil selv endnu da jeg er i gang med at få dem rettet nu - dog med invisalign system.

Anmeld Citér

1. juli 2016

Anonym trådstarter

amkjaer skriver:

Man kan Io bare vælge at få lavet sådan en plast natskinne som man sover med i stedet for tråden. Det anbefaler min tandlæge i hvert fald. Jeg er dog ikke kommet dertil selv endnu da jeg er i gang med at få dem rettet nu - dog med invisalign system.

Det overvejer jeg. Kan man få det til både over og under tænderne?

Anmeld Citér

1. juli 2016

Anonym trådstarter

Trine89 skriver:

Jeg plejer som regel at kunne få det ud med tandbørsten  

Men det er ikke altid man lige har den ved hånden. Så måske man have sådan noget i tasken selvom jeg kan ikke lige gennemskue hvordan man skal kunne få tandkrus ned under metaltråd.  

Oral-B Superfloss.

Anmeld Citér

1. juli 2016

2babygirls

Anonym skriver:

Jeg får den lavet ca. 1 gang om året. Tror jeg skal til at finde en tandlæge, der rent faktisk kan finde ud af at sætte lim på.

Kan se min lim er ved at knække et nyt sted. Men ellers har det bare været et svagt punkt i den ene ende da den er sat på af en elendig bøjle tandlæge i tidernes morgen

Anmeld Citér

1. juli 2016

amkjaer

Anonym skriver:

Det overvejer jeg. Kan man få det til både over og under tænderne?

Ja det kan man jeg er ved at få rettet både over og under :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.