Permanent retainer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.537 visninger
25 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. juni 2016

Anonym trådstarter

Er der nogle herinde, der stadig har deres permanent retainer på efter fjernelse af togskinner?

Jeg har haft min på i snart 10 år, og selvom jeg selvfølgelig er glad for at mine tænder stadig er lige, så har den kostet mig mange penge, da limen jævnligt knækker af. Er der andre, der har samme problem? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Ja, det har jeg. 

Til sidst droppede vi den, og mine tænder har ikke rykket sig.

Anmeld Citér

30. juni 2016

Anonym trådstarter

EBK skriver:

Ja, det har jeg. 

Til sidst droppede vi den, og mine tænder har ikke rykket sig.

Det overvejer jeg også lidt, men sidst den var af i en uges tid rykkede en af mine tænder sig en del, så ved ikke om jeg tør at få den taget af igen.

Anmeld Citér

30. juni 2016

Trine89

Jeg har en på. Tror jeg har haft den på i 11-12 år. Og jah limen er knækket af et par gange i starten men der fik jeg ser bare limet igen hos bøjletandlægen. Men har ikke nogle problemer med den mere og der er ringe mange år siden jeg har været afsted. 

Mit største problem er når der sidder noget fast i den :/

Anmeld Citér

30. juni 2016

2babygirls

Anonym skriver:

Er der nogle herinde, der stadig har deres permanent retainer på efter fjernelse af togskinner?

Jeg har haft min på i snart 10 år, og selvom jeg selvfølgelig er glad for at mine tænder stadig er lige, så har den kostet mig mange penge, da limen jævnligt knækker af. Er der andre, der har samme problem? 

Jeg har en, som er over 10år gammel! Tror jeg har fået den limet 2-3 gange, men det vil jeg heller end at risikere at mine tænder flytter sig. Overvejer at få lavet en helt ny på et tidspunkt.

Anmeld Citér

30. juni 2016

2721

Det er mere end 12 år siden jeg havde problemer med min.

Anmeld Citér

30. juni 2016

Muffinmus

Er lige grøn på det her med bøjler, men,hvorfor rykker jeres tænder sig??

Anmeld Citér

30. juni 2016

Anonym trådstarter

Er lige grøn på det her med bøjler, men,hvorfor rykker jeres tænder sig??

En permanent retainer er en tråd, som man får sat på bagsiden af sine tænder efter man får taget togskinnerne af. Tråden fastholder tændernes position og tager man den af, kan man risikere, at de rykker sig tilbage.

Anmeld Citér

30. juni 2016

Anonym trådstarter

2babygirls skriver:

Jeg har en, som er over 10år gammel! Tror jeg har fået den limet 2-3 gange, men det vil jeg heller end at risikere at mine tænder flytter sig. Overvejer at få lavet en helt ny på et tidspunkt.

Jeg får den lavet ca. 1 gang om året. Tror jeg skal til at finde en tandlæge, der rent faktisk kan finde ud af at sætte lim på.

Anmeld Citér

30. juni 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Jeg får den lavet ca. 1 gang om året. Tror jeg skal til at finde en tandlæge, der rent faktisk kan finde ud af at sætte lim på.

Tror mere at det er fordi at den har siddet der i så mange år, så den måske ikke er helt god mere, end det er tandlægens skyld. Tandlægenen prøver nok at gøre det så du mærker mindst muligt til det, du er vel heller ikke intresseret i en kæmpe klump lim/plast bag fortænderne 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.