Var jeg grådig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2016

Anonym trådstarter

Pinkypie skriver:

Jeg kan måske godt forstå du er lidt sur/såret/ked af at din første søster ikke bakker op om at to af nederdelene er lovet ud til dig .. Men come on , er det ikke åndsvagt at starte et kæmpe drama op omkring ?..

Kunne du ikke bare have snakket med din søstre stille og roligt om , at de nederdele var altså blevet lovet din datter ,og det derfor sårer dig, at der skal Være et så stort drama over dem?

Ret mig hvis jeg tager fejl, jeg har aldrig selv haft søstre..men burde man ikke kunne snakke om sådan noget stille og roligt?

Under alle omstændigheder kender jeg ikke jeres familie situation, men synes altså du gør det mere dramatisk end du burde!

Man burde snakke om det...

Blev bare så sur.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2016

Kattha

Synes ikke du var grådig. Især når det er noget din datter gerne ville have, man ville vel være mere ligeglad hvis det var tøj til en selv.

Men så reagerede du nok lidt overilet ved at levere det hele tilbage. Det ved jeg godt man kan komme til når man føler sig såret og fornærmet. Skulle nok have sovet lidt på det . Men måske det ikke er for sent at snakke om det allesammen (uden børnene), i morgen måske, når I har fået det lidt mere på afstand?

Anmeld Citér

29. juni 2016

Pinkypie

Anonym skriver:

Man burde snakke om det...

Blev bare så sur.

Kender godt det der med at man Lige pludselig kan blive så frustreret så man måske ikke lige får tænkt sig ordentlig om!

Nu synes jeg du skal slappe lidt af, og så prøve at tage den med din søstre imorgen(eller når du nu lige føler det).. 

Hvis i ellers har et skønt forhold til hinanden, er det da åndsvagt at ødelægge det bare for et i princippet ligegyldigt stykke stof  

Er sikker på der var en masse andet flot tøj til din datter..

Vær den voksne og snak med dine søstre!

Pøj pøj og 

Anmeld Citér

29. juni 2016

TNBC

Anonym skriver:

Hun vil Bruge det til specielle dage som fest eller fødselsdage. Men det ligegyldigt nu. Har returneret alt tilbage. Og min datter har svoret aldrig og tage imod noget som helst. 

Din datter vil aldrig taget imod noget? Hvorfor er hun blevet rodet ind I det og ser ondt til den soede moster der foraerer hende toej?
Jeg synes det er lidt barnligt, bare fordi din soester opfoerer sig daarligt, skal du da ikke give ind og lade det gaa udover din datter.

Hvor gammel er din datter?

Anmeld Citér

29. juni 2016

Anonym trådstarter

TNBC skriver:

Din datter vil aldrig taget imod noget? Hvorfor er hun blevet rodet ind I det og ser ondt til den soede moster der foraerer hende toej?
Jeg synes det er lidt barnligt, bare fordi din soester opfoerer sig daarligt, skal du da ikke give ind og lade det gaa udover din datter.

Hvor gammel er din datter?

Hun er 12. og blev også ked af det for som hun siger var de 2 nederdele ikke en del af tøj bunken da hun havde fået lovet dem. Hun er skuffet og vil ikke have noget som helst lige nu.

Anmeld Citér

29. juni 2016

TNBC

Anonym skriver:

Hun er 12. og blev også ked af det for som hun siger var de 2 nederdele ikke en del af tøj bunken da hun havde fået lovet dem. Hun er skuffet og vil ikke have noget som helst lige nu.

Hvorfor sagde du saa ja til at bytte med din soester, naar du ved at din datter vil have dem? Saa skulle du have sagt nej, vaeret voksen nok til at sige, Nej, min datter var blevet lovet dem, saa jeg vil ikke bytte.

Jeg forstaar ikke hvorfor du tilbyder at bytte.

Anmeld Citér

30. juni 2016

Hck

Profilbillede for Hck

Nej, du var ikke grådig i selve situationen, men syntes helt ærligt at du har skabt unødvendigt meget drama over det bagefter

Anmeld Citér

30. juni 2016

Mo9ca

Anonym skriver:

Mon søster solskin følte sig lidt snydt over, at din ældste søster og dig havde lavet en indbyrdes aftale om, at du fik de to kjoler, før alt det andet tøj blev fordelt ud mellem jer? 

Så var det måske skide ligegyldigt at søster solskins datter måske ikke kan passe det eller næsten aldrig går med kjoler. For din søster føler sig måske overset el. forbigået pga. De to kjoler?? Og så er det jo ikke længere grådighed det handler om længere, men mere jer 3s indbyrdes forhold. Følelser er en stærk sag og kan sætte al fornuftig tankegang ud af spil. Og det lyder det til er tilfældet i denne konflikt. Hvis man fjerner emnet som er tøjet, hvilke følelser er så på spil? Altså tøjet er jo bare genstanden for følelserne.

Det var bare lige min teori. Håber mit bud kan hjælpe jer lidt. 

Mvh. M

Anmeld Citér

30. juni 2016

lineog4

Grådig vil jeg ikke kalde dig eller din søster for den sags skyld - måske lidt som kvinder er til lagersalg agtige, for pokker det er en nederdel, et firkantet stykke stof og nu er der blevet drama i hele familien endda med involvering af en 12 årig over det.

Var jeg den 3. Søster, hende de gav tøjet i første omgang, ville jeg godt nok være i chok, jeg havde valgt at tage åbenbart godt tøj (så måske kunne jeg have solgt det) og ville give det til mine søstre og pludselig sad de med hver deres bunke og var i gang med byttehandler. Så var de uvenner, og pludselig kom min 12 årige niece tilbage med alt tøjet og det b,ev gjort klart at hun nu havde lovet pæ spejderære aldrig at modtage noget. Så er det nok jeg som den søster forbandede den dag jeg pakkede tøjet ned og tænkte på mine søstre og niecer, hvorfor pokker havde jeg ikke bare "glemt" jer og smidt der hele ned til velgørenhed eller ud til flygtningene så der var nogle der kunne få glæde af det. 

Så nej ikke grådige, men en smule utaknemmelige 

og rimelig meget dramaquen i min optik.

Anmeld Citér

3. juli 2016

Anonym

Undskyld mig men du skulle bare have beholdt de nederdele. Din søster har fået 3 poser brugt tøj og vil ikke bytte en buksedragt med dig / til fordel for den nederdel hun så gerne vil have. Du har kun fået en halv pose tøj. Din søster er grådig. 

Bare det at du har afleveret tøjet tilbage, viser også at du ikke er grådig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.