Bliver jeres børn passet hvis I er syge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.216 visninger
23 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. juni 2016

Anonym trådstarter

Jeg ligger vandret med brækspand, cola og Panodiler og kan ikke holde noget mad nede. Jeg har derfor sendt min dreng på snart 4 måneder hjem til sin farmor. Det er sket 2 gange nu men jeg er meget i tvivl om det er det rigtige at gøre, at sende ham ud af huset når mor er syg. Far er nødt til at arbejde fordi jeg ikke får ret meget i barsel. Jeg føler mig ikke tilstrækkelig til at passe ham når jeg er syg. Er også bange for at smitte ham hvis det er noget der smitter.

Hvad gør I andre? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2016

lineog4

Da jeg var på barsel så nej blev børnene ikke passet hvis jeg var syg - havde ingen der kunne passe og har vist aldrig været så syg så det var nødvendigt af hvad jeg kan huske. 

Da de var startet i institution, så har jeg altid afleveret når jeg var syg - for bliver desværre kun hjemme når jeg virkelig er syg og så er det jo bedst for ungerne at komme ned og lege end være med en flad mor.

Anmeld Citér

28. juni 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Jeg ligger vandret med brækspand, cola og Panodiler og kan ikke holde noget mad nede. Jeg har derfor sendt min dreng på snart 4 måneder hjem til sin farmor. Det er sket 2 gange nu men jeg er meget i tvivl om det er det rigtige at gøre, at sende ham ud af huset når mor er syg. Far er nødt til at arbejde fordi jeg ikke får ret meget i barsel. Jeg føler mig ikke tilstrækkelig til at passe ham når jeg er syg. Er også bange for at smitte ham hvis det er noget der smitter.

Hvad gør I andre? 

For ikke særlig lang tid siden ramte jeg bunden med influenza. Opkast, ondt i hele kroppen, kunne næsten ikke holde mig vågen, 39.8 i feber og ren elendighed. 

Der havde jeg min søn selv om dagen (der var det ikke så slemt) men så snart min mor fik fri og kom hjem så tog hun over og sørgede for mad og putning af sønnen og så var det kun om natten jeg tog mig af ham da han vågnede en enkelt gang. 

Anmeld Citér

28. juni 2016

Klumpe-dumpe

Ja det har jeg gjort. 

Bla da hun var 10 mdr og jeg blev ramt af "svine-influenza" og et par andre gange også. Men sim regel passer jeg hende nu selv, men hun er altså også 7,5 år nu og nu "passer" hun mig hvis jeg er syg 

Anmeld Citér

28. juni 2016

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Mine børn kommer i skole og børnehave som normalt, hvis jeg er syg i hverdagen, men derudover bliver de ikke passet ved sygdom. 

Anmeld Citér

28. juni 2016

Becks

28. juni 2016

klokkeblomsten85

Anonym skriver:

Hvad gør I andre? 

Mine børn har været passet ude imens jeg har været syg. 

Anmeld Citér

28. juni 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Mit barn er også blevet passet, mens jeg var syg. Tror det var da hun var 9-11 måneder, hvor jeg har været to gange Jeg synes, det er nemmere nu, da hun kan lege selv osv  

Anmeld Citér

28. juni 2016

AogA

Jeg er heldigvis meget sjældent så syg, at jeg ikke kan passe mine unger, men for 2 måneder siden havde jeg lungebetændelse samtidig med at min dreng på 10 måneder havde det. Jeg gik stadig på barsel, så han var bare hjemme som han plejede, mens den store på snart 4 år var i børnehave, og blev hentet af far når han havde fri, og 2 af dagene af sin farmor som så passede ham indtil min mand havde fri  Han fortjente simpelthen ikke at være derhjemme og kede sig med sin syge mor og lillebror når han nyder at være hos sin farmor og farfar 

Anmeld Citér

28. juni 2016

anna111

Profilbillede for anna111

Ja det gør min pige på 8 mdr og min pige på 2 år er i dagpleje som hun plejer i hverdagen 

Jeg kan på ingen måde være en god mor og give hende opmærksomhed som hun har brug for når jeg virkelig er syg så for mig er det at være en god mor at aflevere hende ved en hun er tryk ved med masser af overskud der kan hygge og lege med hende har hende dog hjemme eftermiddag og aften da manden så osse er hjemme 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.