Hvornår fik i kønnet af vide ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2016

MissTas

Anonym skriver:

Lidt for langt væk, men mon ikke der ikke også er sådan nogle klinikker i Kbh området, der kan se kønnet på den tid

Jo absolut .. Dem er der mange af  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Hej piger, jeg er anonym herinde da jeg kender nogle stykker herinde, der ikke ved noget endnu om min graviditet 

Men ihvertfald, jeg er meget nysgerrig om hvornår kønnet kan ses? Er der nogle af jer der fik det Af vide allerede ved Nf scanning? 

Eller skulle i vente længere tid? Jeg vil så gerne vide kønnet, da jeg gerne vil shoppe baby tøj og ja alt det man skal købe i de rigtige farver 

Jeg købte en kønsscanning da jeg var 14 uger henne. Og fik det bekræftet ved Md scanning og fostervandsprøve

Anmeld Citér

19. juni 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Lidt for langt væk, men mon ikke der ikke også er sådan nogle klinikker i Kbh området, der kan se kønnet på den tid

Lille københavner inde i byen er rigtig god. Og super flinke

Anmeld Citér

19. juni 2016

FrkLarsen

Anonym skriver:

Hej piger, jeg er anonym herinde da jeg kender nogle stykker herinde, der ikke ved noget endnu om min graviditet 

Men ihvertfald, jeg er meget nysgerrig om hvornår kønnet kan ses? Er der nogle af jer der fik det Af vide allerede ved Nf scanning? 

Eller skulle i vente længere tid? Jeg vil så gerne vide kønnet, da jeg gerne vil shoppe baby tøj og ja alt det man skal købe i de rigtige farver 

14+0, i dag faktisk  

Vi venter en fantastisk lille dreng 

Anmeld Citér

19. juni 2016

Anonym trådstarter

Diosa85 skriver:

Lille københavner inde i byen er rigtig god. Og super flinke

Den vil jeg da kigge på så, men skal nok lige vente lidt

Anmeld Citér

19. juni 2016

serinasmor

Anonym skriver:

Jeg kan jo ikke gå ud og købe kjoler til en dreng? Jeg kan ikke male værelset lyserødt, hvis det er en dreng? Jeg kan heller ikke købe en fx en sød trøje fra drenge afdelingen, hvis det er en pige? Og fx dyner til barnevogne kan heller ikke købe spider man dyne, til en pige?

Altså jo, babyen ville ikke sige noget til det, men det bare sådan jeg har det.

og jeg ved der også er mange andre der har det på samme måde 

Du kan jo også bare male værelset gult og grønt  og undgå kjoler -  de er alligevel upraktiske i den første tid  hvor baby bare ligger    

Dermed ikke sagt at jeg ikke kan forstå trangen til at kende kønnet -  men jeg forstår ikke at alt alt alt skal være lyserødt eller blåt ..  

Du kan sagtens købe dyne -  der skal jo betræk på 

Køb barnevognen,  tremmeseng  og autostol  og den slags ting hvis du gerne vil starte allerede nu   

Anmeld Citér

19. juni 2016

Anonym trådstarter

FrkLarsen skriver:

14+0, i dag faktisk  

Vi venter en fantastisk lille dreng 

Dejligt, tillykke med det 

Anmeld Citér

19. juni 2016

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Du kan jo også bare male værelset gult og grønt  og undgå kjoler -  de er alligevel upraktiske i den første tid  hvor baby bare ligger    

Dermed ikke sagt at jeg ikke kan forstå trangen til at kende kønnet -  men jeg forstår ikke at alt alt alt skal være lyserødt eller blåt ..  

Du kan sagtens købe dyne -  der skal jo betræk på 

Køb barnevognen,  tremmeseng  og autostol  og den slags ting hvis du gerne vil starte allerede nu   

Nu var kjolen jo også bare et eksempel, og jeg mente også dyne betrækket.

og nej, jeg vil ikke starte med at købe de ting allerede nu, men jeg vil gerne ku gå og kig på de forskellige ting og vide at det skal han/hun ha

Anmeld Citér

19. juni 2016

lineog4

Ret sikker på du tidligst får det at vide til misdannelsesscanningen med mindre du selv betaler. Og selv ved misdannelse er det ikke sikkert de kan se kønnet. 

Mine to første graviditeter kendte jeg ikke kønnet, ved nummer 3 fik jeg det at vide med sikkerhed ved misdannelsesscanningen, var blevet scannet i uge 16 hvor hun ikke ville sige det med sikkerhed. Med nummer 4 kunne jeg selv se det tydeligt ved scanningen i uge 16

Anmeld Citér

19. juni 2016

GrønStjerne

Det kommer lidt an på fødestedet om de vil sige noget om det. Jeg har lige set i en debat herinde at nogen havde fået det at vide til nf, men jeg har simpelthen ikke hørt om det.

På Hvidovre gør de det så vidt jeg ved ikke, i hvert fald ikke de gange jeg har prøvet det. Jeg fik en kønsscanning på lille kbh´er i uge 14, og det var ok. Hun var lidt hård ved maven, så jeg havde ondt i mit ks ar bagefter, så hvis jeg skulle igen ville jeg nok tage jordemoderhuset (lige ved strøget), eller den der ligger lige ved Vesterport st(adressen er vist buen eller sådan noget).

I KBH er det flere steder der tager 400 kr for en scanning og har drop-in så du ikke skal bestille tid.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.