Fjollet dilemma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2016

Carina:-)

Abracadabra skriver:

Mine børn kommer som vinden blæser - med pædagogernes velsignelse. Jeg tror på, at børn skal være maksimalt sammen med deres forældre - også hvis det betyder at blive aflveret kl 7 om mandagen og kl 9 om tirsdagen. 

Det gør mine også og der har aldrig været prob.

De kender så heller ikke klokken ,men selv om de gjorde tror jeg de langt heller vil være sammen med mig hvis det er muligt  end at komme til samme tid i bh hver dag.

Mine holder også ferie og weekend uden at gå i stykker og tror det gælder for de fleste børn.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2016

Carina:-)

Jeg ville aflevere kl 7.15 for det er jo ikke sådan at det er forbudt at aflevere lige der og mit barns behov ville altid komme i første række 

Så ja kl 7.15 så er der tid til at vinke osv. 

Anmeld Citér

19. juni 2016

Anonymor

Carina:-) skriver:

Det gør mine også og der har aldrig været prob.

De kender så heller ikke klokken ,men selv om de gjorde tror jeg de langt heller vil være sammen med mig hvis det er muligt  end at komme til samme tid i bh hver dag.

Mine holder også ferie og weekend uden at gå i stykker og tror det gælder for de fleste børn.

Det tænker jeg, at du har ret i. Jeg tænker også.. Der kan være forældre, der har brug for at aflevere allerede 6.30 nogle dage, hvis de har pendlingstid og skal møde kl. 8. Så ville det da være en skam, hvis det betød, at de også skulle aflevere 6.30 de dage, hvor de har mulighed for at aflevere 8.30.

Anmeld Citér

19. juni 2016

MorTil3+

Jeg ville aflevere kl 7, så er der tid til at sige ordentligt farvel, og hvis en af dem skulle blive ked, er der også tid til det.

Anmeld Citér

19. juni 2016

serinasmor

Anonymor skriver:

Jeg har et lidt fjollet dilemma - Ikke noget stort eller alvorligt, men nu spørger jeg så alligevel!

Jeg skal i praktik efter sommerferien, hvor jeg kommer til at skulle møde kl. 9. Det betyder, at jeg skal gå fra børnehaven 7.42, eller gå hjemmefra 7.30.

Nå, men altså. Jeg har to valgmuligheder, når jeg skal aflevere mine børn. Der er morgenmad i børnehaven fra 7-7.30. Enten skal jeg aflevere dem 7.32 og dermed kun have 10 minutter til at aflevere, hvilket KUNNE være risky, hvis nu der opstår problemer. Eller også skal jeg aflevere omkring kl. 7, så de kan få morgenmad i børnehaven.

Børnehaven har for nylig sendt en mail ud, hvor de har opfordret til, at man afleverer sit barn mellem 7-7.15, hvis det skal have morgenmad, eller først efter 7.30 hvis muligt, da der opstår en del kaos mellem 7.15-7.30, fordi der kommer en masse væltende, der vil have morgenmad, imens andre er i gang med at spise, og så skal pædagogerne vinke osv.

Jeg vil gerne gøre mit for at hjælpe dem med at have en mere rolig morgen i børnehaven, så derfor anser jeg tidsrummet 7.15-7.30 ude af billedet.

Så: Aflevere dem allerede ca. 7, så de kan få morgenmad dernede? Selvom jeg først skal med en bus 7.45?

Eller: Aflevere 7.32 og risikere ikke at have tilstrækkelig tid til at aflevere (har max 10 min. at løbe på)?

Hilsen en mor, som har helt mavepine over det, fordi jeg ellers normalt først afleverer dem 8.30 De er dog vant til at blive afleveret kl. 7, når de er hos deres far.

Jeg ville bare aflevere 7.20 men sørge for at de ikke skal have morgenmad 

Anmeld Citér

19. juni 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonymor skriver:

Jeg har et lidt fjollet dilemma - Ikke noget stort eller alvorligt, men nu spørger jeg så alligevel!

Jeg skal i praktik efter sommerferien, hvor jeg kommer til at skulle møde kl. 9. Det betyder, at jeg skal gå fra børnehaven 7.42, eller gå hjemmefra 7.30.

Nå, men altså. Jeg har to valgmuligheder, når jeg skal aflevere mine børn. Der er morgenmad i børnehaven fra 7-7.30. Enten skal jeg aflevere dem 7.32 og dermed kun have 10 minutter til at aflevere, hvilket KUNNE være risky, hvis nu der opstår problemer. Eller også skal jeg aflevere omkring kl. 7, så de kan få morgenmad i børnehaven.

Børnehaven har for nylig sendt en mail ud, hvor de har opfordret til, at man afleverer sit barn mellem 7-7.15, hvis det skal have morgenmad, eller først efter 7.30 hvis muligt, da der opstår en del kaos mellem 7.15-7.30, fordi der kommer en masse væltende, der vil have morgenmad, imens andre er i gang med at spise, og så skal pædagogerne vinke osv.

Jeg vil gerne gøre mit for at hjælpe dem med at have en mere rolig morgen i børnehaven, så derfor anser jeg tidsrummet 7.15-7.30 ude af billedet.

Så: Aflevere dem allerede ca. 7, så de kan få morgenmad dernede? Selvom jeg først skal med en bus 7.45?

Eller: Aflevere 7.32 og risikere ikke at have tilstrækkelig tid til at aflevere (har max 10 min. at løbe på)?

Hilsen en mor, som har helt mavepine over det, fordi jeg ellers normalt først afleverer dem 8.30 De er dog vant til at blive afleveret kl. 7, når de er hos deres far.

Jeg ville prøve mig frem og se, hvad der fungerede bedst. 

Anmeld Citér

19. juni 2016

Bshizzle

Mine børn er altid kommet i BH når det har passet ind i vores hverdag.. 

Dvs de nogle gange har spist i BH og andre gange ikke. 

De dage hvor de får morgenmad i BH, da er de kommet ca 7.10-7.20. 

Men f.eks i den BH min mindste går i, da spiser de i et fælles rum og så kan alle de børn som ik skal spise lege på deres stue mm. 

Anmeld Citér

19. juni 2016

Sedigfor

Jeg aflevere min datter i vuggestuen klon 06:50 så jeg har tid til at sige farvel og hun kan få en rolig morgen og morgenmad dernede, så klart aflevere klok 07:00 eller 07:15, så skal du hellere ikke stress rundt, min bus kommer klok 07:20

Anmeld Citér

19. juni 2016

klmf

Jeg ville aflevere kl.7 og så tage mig god tid til at hjælpe i gang .ed morgenmad osv. Sådan noget stresset aflevering fungerer hverken for mig eller mine unger....

Anmeld Citér

21. juni 2016

Anonymor

Tusind tak for jeres svar! Jeg fik prøvet det ad i går, fordi jeg skulle til samtale på mit praktiksted kl. 9, og min kæreste skulle møde kl. 7.

Jeg skulle med en bus 7.32 (turde ikke tage den senere, ville ikke risikere at komme for sent første gang jeg skulle møde min vejleder!), og jeg var i Børnehaven kl. 7.00. Vækkede børnene 6.20, fik dem i tøjet, og så gik vi ud af døren 6.50.

Det tager 10 min. at gå til stoppestedet, så havde 20 minutter i institutionen. Fik hjulpet dem i gang med morgenmad, og sad og sludrede lidt med pædagogerne, og så fik vi vinket farvel 7.20, jeg nåede min bus, og var på praktikstedet til tiden

Jeg er glad for, jeg valgte at aflevere kl. 7, det var virkelig dejligt at kunne have en stille og rolig aflevering, og det var faktisk også super dejligt at prøve at aflevere, hvor der ikke er så mange børn, og pædagogerne har god tid til at hyggesnakke. Normalt når jeg afleverer 8.30, er der måske også 2-3 andre børn, der skal til at sige farvel og vinke, og der er gang i masser af aktiviteter. Det her var godt nok dejligt, og børnene tog også afskeden bedre.

Men altså, det hele giver jo sig selv, nu hvor jeg har fundet ud af, at jeg er nødt til at tage bussen 7.30 og ikke 7.45. Jeg var der kun lige til tiden!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.