Fjollet dilemma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.329 visninger
29 svar
33 synes godt om
19. juni 2016

Anonymor

Jeg har et lidt fjollet dilemma - Ikke noget stort eller alvorligt, men nu spørger jeg så alligevel!

Jeg skal i praktik efter sommerferien, hvor jeg kommer til at skulle møde kl. 9. Det betyder, at jeg skal gå fra børnehaven 7.42, eller gå hjemmefra 7.30.

Nå, men altså. Jeg har to valgmuligheder, når jeg skal aflevere mine børn. Der er morgenmad i børnehaven fra 7-7.30. Enten skal jeg aflevere dem 7.32 og dermed kun have 10 minutter til at aflevere, hvilket KUNNE være risky, hvis nu der opstår problemer. Eller også skal jeg aflevere omkring kl. 7, så de kan få morgenmad i børnehaven.

Børnehaven har for nylig sendt en mail ud, hvor de har opfordret til, at man afleverer sit barn mellem 7-7.15, hvis det skal have morgenmad, eller først efter 7.30 hvis muligt, da der opstår en del kaos mellem 7.15-7.30, fordi der kommer en masse væltende, der vil have morgenmad, imens andre er i gang med at spise, og så skal pædagogerne vinke osv.

Jeg vil gerne gøre mit for at hjælpe dem med at have en mere rolig morgen i børnehaven, så derfor anser jeg tidsrummet 7.15-7.30 ude af billedet.

Så: Aflevere dem allerede ca. 7, så de kan få morgenmad dernede? Selvom jeg først skal med en bus 7.45?

Eller: Aflevere 7.32 og risikere ikke at have tilstrækkelig tid til at aflevere (har max 10 min. at løbe på)?

Hilsen en mor, som har helt mavepine over det, fordi jeg ellers normalt først afleverer dem 8.30 De er dog vant til at blive afleveret kl. 7, når de er hos deres far.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2016

S.S.Robin

Jeg ville vælge at aflevere dem 07:32. Og så forklare pædagogerne hvordan tingene lige pt hænger sammen. Bliver de kede af det fordi du går, så skal pædagogerne nok sørge for at det går over igen det er jo heldigvis en af de ting de er ansat til at håndtere

Anmeld Citér

19. juni 2016

Karina84

Jeg tror jeg ville have det bedst med at aflevere kl.7 og så have en stille og rolig aflevering, plus ikke risikere ikke at kunne nå min bus og komme for sent. Det var en lidt kludret sætning, men ja hellere være i god tid end at stresse over at skulle aflevere og evt. komme for sent på job/praktik/skole 

Anmeld Citér

19. juni 2016

loop

Jeg forstår godt hvad du mener med at du gerne vil hjælpe til en rolig morgen i børnehaven, men i dit tilfælde ville jeg aflevere 7.15.

Når pædagogerne sige som de gør, så er det jo for at de som har muligheden for at afl tidligerer end 7 eller senere end 7.30 gør det, men som jeg ser det, har du ikke mulighed herfor. 

Jeg kan nu heller ikke forstå hvordan det kan være et problem at man afl mens der er morgenmad. Det har jeg da også prøvet. 7.00- 7.30 er da også et tidspunkt hvor mange afleverer, det kan børnehaven da ikke bare blokere.

Behøver pædagogerne være med til at vinke?

Anmeld Citér

19. juni 2016

Anonymor

S.S.Robin skriver:

Jeg ville vælge at aflevere dem 07:32. Og så forklare pædagogerne hvordan tingene lige pt hænger sammen. Bliver de kede af det fordi du går, så skal pædagogerne nok sørge for at det går over igen det er jo heldigvis en af de ting de er ansat til at håndtere

Selvfølgelig, men jeg tænker også bare, at der er virkelig mange der afleverer lige dér, så der er også risiko for, at pædagogerne er i gang med at hjælpe nogle andre børn med at sige farvel, og vi derfor må vente.. Og jeg tænker bare, at det måske næsten er bedre for ungerne, at vi har en stille og rolig afsked, hvor jeg har tid til at være dernede lidt og hjælpe dem i gang med morgenmad, frem for en forhastet afsked, fordi der er et kaos af børn, der afleveres og pædagoger der ikke har tid? Bum bum... Jeg synes egentlig, jeg har det bedst med at aflevere dem til morgenmad, det er mest min samvittighed over, at det er tidligt, der plager mig..

Dog bør jeg nævne, at jeg kun er i praktik 3 dage om ugen, og min kæreste har mulighed for at aflevere nogen af de dage, jeg er i praktik, så der er ikke tale om hver dag

Anmeld Citér

19. juni 2016

S.S.Robin

Anonymor skriver:

Selvfølgelig, men jeg tænker også bare, at der er virkelig mange der afleverer lige dér, så der er også risiko for, at pædagogerne er i gang med at hjælpe nogle andre børn med at sige farvel, og vi derfor må vente.. Og jeg tænker bare, at det måske næsten er bedre for ungerne, at vi har en stille og rolig afsked, hvor jeg har tid til at være dernede lidt og hjælpe dem i gang med morgenmad, frem for en forhastet afsked, fordi der er et kaos af børn, der afleveres og pædagoger der ikke har tid? Bum bum... Jeg synes egentlig, jeg har det bedst med at aflevere dem til morgenmad, det er mest min samvittighed over, at det er tidligt, der plager mig..

Dog bør jeg nævne, at jeg kun er i praktik 3 dage om ugen, og min kæreste har mulighed for at aflevere nogen af de dage, jeg er i praktik, så der er ikke tale om hver dag

Det lyder som om du egentlig har sat dig fast på kl 07:00?

For dine børns skyld vil jeg råde dig til at de bliver afleveret på samme tidspunkt hver dag. Det der med at have varierende afleveringstidspunkter alt efter hvilken dag det er, kan stresse dem helt vildt, Og i sidste ende give dem en rigtig dårlig start på dagen. 

Børn har brug for rammer og rutiner, og når der kommer nye rutiner så er det vigtigt det er sådan det kører hver dag.  

Anmeld Citér

19. juni 2016

lineog4

Anonymor skriver:

Jeg har et lidt fjollet dilemma - Ikke noget stort eller alvorligt, men nu spørger jeg så alligevel!

Jeg skal i praktik efter sommerferien, hvor jeg kommer til at skulle møde kl. 9. Det betyder, at jeg skal gå fra børnehaven 7.42, eller gå hjemmefra 7.30.

Nå, men altså. Jeg har to valgmuligheder, når jeg skal aflevere mine børn. Der er morgenmad i børnehaven fra 7-7.30. Enten skal jeg aflevere dem 7.32 og dermed kun have 10 minutter til at aflevere, hvilket KUNNE være risky, hvis nu der opstår problemer. Eller også skal jeg aflevere omkring kl. 7, så de kan få morgenmad i børnehaven.

Børnehaven har for nylig sendt en mail ud, hvor de har opfordret til, at man afleverer sit barn mellem 7-7.15, hvis det skal have morgenmad, eller først efter 7.30 hvis muligt, da der opstår en del kaos mellem 7.15-7.30, fordi der kommer en masse væltende, der vil have morgenmad, imens andre er i gang med at spise, og så skal pædagogerne vinke osv.

Jeg vil gerne gøre mit for at hjælpe dem med at have en mere rolig morgen i børnehaven, så derfor anser jeg tidsrummet 7.15-7.30 ude af billedet.

Så: Aflevere dem allerede ca. 7, så de kan få morgenmad dernede? Selvom jeg først skal med en bus 7.45?

Eller: Aflevere 7.32 og risikere ikke at have tilstrækkelig tid til at aflevere (har max 10 min. at løbe på)?

Hilsen en mor, som har helt mavepine over det, fordi jeg ellers normalt først afleverer dem 8.30 De er dog vant til at blive afleveret kl. 7, når de er hos deres far.

Jeg har altid afleveret lidt over 7 men han havde fået morgenmad, så selvom det var morgenmads tid så kom han fyldt op med mad og gik bare i gang med at lege. 

Tænker deres skriv handler om de børn der kommer 7.15 og 7.30 og ikke har spist, men prøv at høre dem. Hos os har det i hvert fald aldrig været problem de kom der men havde spist også selvom de skrev nogenlunde det samme ud. 

Anmeld Citér

19. juni 2016

Karina84

Vi afleverede i øvrigt selv en periode der kl. 7 og det var faktisk rigtig rart. For der var ro på, ikke så mange børn og min den store havde gavn af at komme stille og roligt i BH-mode. 

Anmeld Citér

19. juni 2016

lineog4

S.S.Robin skriver:

For dine børns skyld vil jeg råde dig til at de bliver afleveret på samme tidspunkt hver dag. Det der med at have varierende afleveringstidspunkter alt efter hvilken dag det er, kan stresse dem helt vildt, Og i sidste ende give dem en rigtig dårlig start på dagen. 

Børn har brug for rammer og rutiner, og når der kommer nye rutiner så er det vigtigt det er sådan det kører hver dag.  

Tror jeg egentlig ikke er rigtig for alle børn og egentlig kan rutinen for et børnehavebarn jo være mandag kl og tirsdag kl. Mine børn har i hvert fald altid kunne rumme det  og har set en del børn hvor forældrene har skiftende arbejdstider hvor det også har fungeret. 

Anmeld Citér

19. juni 2016

Anonymor

S.S.Robin skriver:

Jeg er ikke 100% sikker nej, ellers ville jeg ikke spørge Men jeg er i øvrigt uenig i det, du skriver her. Det vigtige må være, at børn på forhånd er informerede om, hvad der vil ske. Og så kommer det helt an på barnets personlighed og robusthedsniveau

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.