Fjollet dilemma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2016

Anonymor

Karina84 skriver:

Vi afleverede i øvrigt selv en periode der kl. 7 og det var faktisk rigtig rart. For der var ro på, ikke så mange børn og min den store havde gavn af at komme stille og roligt i BH-mode. 

Det har børnenes far også sagt omkring de morgener, hvor han afleverer dem kl. 7, og jeg kan da også godt nogen gange se ulempen i, at jeg først afleverer dem 8.30, fordi der på det tidspunkt er vildt meget gang i den, støj og børn der render rundt i børnehaven. Ikke at jeg vil aflevere dem tidligere de dage af den årsag, men bare at jeg kan godt se, hvad du mener

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2016

Anonymor

loop skriver:

Jeg forstår godt hvad du mener med at du gerne vil hjælpe til en rolig morgen i børnehaven, men i dit tilfælde ville jeg aflevere 7.15.

Når pædagogerne sige som de gør, så er det jo for at de som har muligheden for at afl tidligerer end 7 eller senere end 7.30 gør det, men som jeg ser det, har du ikke mulighed herfor. 

Jeg kan nu heller ikke forstå hvordan det kan være et problem at man afl mens der er morgenmad. Det har jeg da også prøvet. 7.00- 7.30 er da også et tidspunkt hvor mange afleverer, det kan børnehaven da ikke bare blokere.

Behøver pædagogerne være med til at vinke?

De blokerer jo heller ikke noget, men opfordrer til at aflevere anderledes, hvis det er muligt. Jeg kan godt forstå dem. Kl. 7.30 kommer der et stor rend af forældre, der skal aflevere, der begynder at være mere uro og larm i institutionen pga. det øgede antal børn, så det skaber nogle urolige afleveringer for de børn, der kommer kl. 7.20 og vil have morgenmad. Det er det, pædagogerne oplever: At de børn, der kommer lige omkring, hvor det begynder at vælte ind med børn, og skal have hjælp til at komme i gang med morgenmad osv., samme tid med der kommer en masse, de har en sværere aflevering. Så det er egentlig bare en venlig opfordring fra pædagogerne, ikke noget krav.

Jeg kunne give dem morgenmad derhjemme, men hvis jeg ikke gør, har de mulighed for at sove lidt længere. Den er tricky! Og jeg føler mig stadig lidt usikker over, hvad jeg lige skal vælge. Jeg har klart følelsen af, at det vil give dem en mere stille og rolig start på dagen og rar aflevering, hvis jeg afleverer dem omkring kl. 7, ulempen er så en tidligere start på institutionsdagen. Alternativt får de en dag, som er en 30 min kortere i institution, men har til gengæld en måske forhastet aflevering på et tidspunkt, hvor også mange andre børn kommer.

Så det er næsten lidt pest eller kolera, på en måde.

Anmeld Citér

19. juni 2016

Karina84

Anonymor skriver:

Det har børnenes far også sagt omkring de morgener, hvor han afleverer dem kl. 7, og jeg kan da også godt nogen gange se ulempen i, at jeg først afleverer dem 8.30, fordi der på det tidspunkt er vildt meget gang i den, støj og børn der render rundt i børnehaven. Ikke at jeg vil aflevere dem tidligere de dage af den årsag, men bare at jeg kan godt se, hvad du mener

Det er der nemlig og det kan jeg især se nu... Og faktisk prøver jeg på, selvom det godt kunne trækkes til efter, at aflevere dem inden 8, for ofte sætter pædagogerne så småt aktiviteter igang der mellem 8 og 9 og nogen dage tager de faktisk ud af huset allerede der (så har vi fået besked inden). 

Så kommer jeg hellere lidt før og henter dem over middag, hvor de er på legepladsen 

Anmeld Citér

19. juni 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg ville aflevere kl 7 og have en stille og rolig morgen  

Anmeld Citér

19. juni 2016

lineog4

Anonymor skriver:

De blokerer jo heller ikke noget, men opfordrer til at aflevere anderledes, hvis det er muligt. Jeg kan godt forstå dem. Kl. 7.30 kommer der et stor rend af forældre, der skal aflevere, der begynder at være mere uro og larm i institutionen pga. det øgede antal børn, så det skaber nogle urolige afleveringer for de børn, der kommer kl. 7.20 og vil have morgenmad. Det er det, pædagogerne oplever: At de børn, der kommer lige omkring, hvor det begynder at vælte ind med børn, og skal have hjælp til at komme i gang med morgenmad osv., samme tid med der kommer en masse, de har en sværere aflevering. Så det er egentlig bare en venlig opfordring fra pædagogerne, ikke noget krav.

Jeg kunne give dem morgenmad derhjemme, men hvis jeg ikke gør, har de mulighed for at sove lidt længere. Den er tricky! Og jeg føler mig stadig lidt usikker over, hvad jeg lige skal vælge. Jeg har klart følelsen af, at det vil give dem en mere stille og rolig start på dagen og rar aflevering, hvis jeg afleverer dem omkring kl. 7, ulempen er så en tidligere start på institutionsdagen. Alternativt får de en dag, som er en 30 min kortere i institution, men har til gengæld en måske forhastet aflevering på et tidspunkt, hvor også mange andre børn kommer.

Så det er næsten lidt pest eller kolera, på en måde.

Jeg tænker måske lidt bagvendt, men for mig er den rolige morgen her hjemme alfa og omega for os alle sammen. Dvs. Børnene bliver vækket kl 6 selvom vi først skal ud af døren kl 7, ja selv nu hvor mormor afleverer i morgen SFO og de først skal afsted 7.30 og den mindste 8.30 begynder vækningen kl 6 og de er oppe senest 6.30 - den rolige time hjemme er guld værd for os alle sammen, vi får spist og talt om dagen, kan tage tøjet på i ro og mag. Så vi har aldrig benyttet os af morgenmadstilbuddet selvom vi mødte ind ved 7 tiden. Kan virkelig kun anbefale det, har givet en hel anden ro her hjemme end da jeg startede morgenen med at sove så længe som muligt og det hele var hu Hej vilde dyr. 

Anmeld Citér

19. juni 2016

Abracadabra

lineog4 skriver:

Tror jeg egentlig ikke er rigtig for alle børn og egentlig kan rutinen for et børnehavebarn jo være mandag kl og tirsdag kl. Mine børn har i hvert fald altid kunne rumme det  og har set en del børn hvor forældrene har skiftende arbejdstider hvor det også har fungeret. 

Mine børn kommer som vinden blæser - med pædagogernes velsignelse. Jeg tror på, at børn skal være maksimalt sammen med deres forældre - også hvis det betyder at blive aflveret kl 7 om mandagen og kl 9 om tirsdagen. 

Anmeld Citér

19. juni 2016

Anonymor

lineog4 skriver:

Jeg tænker måske lidt bagvendt, men for mig er den rolige morgen her hjemme alfa og omega for os alle sammen. Dvs. Børnene bliver vækket kl 6 selvom vi først skal ud af døren kl 7, ja selv nu hvor mormor afleverer i morgen SFO og de først skal afsted 7.30 og den mindste 8.30 begynder vækningen kl 6 og de er oppe senest 6.30 - den rolige time hjemme er guld værd for os alle sammen, vi får spist og talt om dagen, kan tage tøjet på i ro og mag. Så vi har aldrig benyttet os af morgenmadstilbuddet selvom vi mødte ind ved 7 tiden. Kan virkelig kun anbefale det, har givet en hel anden ro her hjemme end da jeg startede morgenen med at sove så længe som muligt og det hele var hu Hej vilde dyr. 

Det kommer vel også an på ens børns søvnbehov, tænker jeg. Det handler også om, at det er meget uforudsigeligt, hvor længe min søn spiser. Nogen morgener kan han sidde og spise morgenmad i 45 minutter, og det er okay pt., hvor jeg har meget hjemmestudie, og derfor ikke SKAL ud af døren på et bestemt tidspunkt. Det er nok også det, der presser uret lidt for mig - For jeg ønsker jo ikke at tage min søns mad fra ham, fordi vi skal til at ud af døren.. Ah, den er bare svær! Skide pendlingstid! Måske gør jeg det også til et større problem, end det er.

Jeg ved faktisk ikke en gang med sikkerhed, om jeg skal med bussen 7.35 eller 7.45 endnu - Jeg havde egentlig tænkt mig 7.45, så er jeg på praktikstedet et kvarter før jeg skal møde, men min kæreste siger, at det er ret risky, fordi der er meget myldretid, så bussen kan være forsinket.. Hvis jeg skal med bussen 7.35, løser problemet sig selv, kan man sige, men det skal jeg jo også finde ud af. Og så er der det med, at de fleste dage kan min kæreste aflevere, da han næste semester ikke er i praktik og går på den netbaserede del af sit studie. Det er kun de cirka 3-4 gange om måneden, hvor han skal på campus, at der kan blive problemet, med mindre det så lige passer med, at børnene er på samvær der.

Sikke et problem man nogen gange kan skabe for sig selv over noget, som egentlig måske ikke er så stort et problem alligevel

Anmeld Citér

19. juni 2016

lineog4

Abracadabra skriver:

Mine børn kommer som vinden blæser - med pædagogernes velsignelse. Jeg tror på, at børn skal være maksimalt sammen med deres forældre - også hvis det betyder at blive aflveret kl 7 om mandagen og kl 9 om tirsdagen. 

Mine har også kommet som vinder blæser i de år hvor det har været muligt - jge ville da ikke aflevere kl 7 hvis jeg selv skal møde kl 10, så sover vi længere og hygger. Nu er det så slut med senere mødetider, så rimelig kedeligt og forudsigeligt her hjemme pt. Men børn kan sagtens forstå forandringer, forskellighed bare de oplyses om det. 

Anmeld Citér

19. juni 2016

lineog4

Anonymor skriver:

Det kommer vel også an på ens børns søvnbehov, tænker jeg. Det handler også om, at det er meget uforudsigeligt, hvor længe min søn spiser. Nogen morgener kan han sidde og spise morgenmad i 45 minutter, og det er okay pt., hvor jeg har meget hjemmestudie, og derfor ikke SKAL ud af døren på et bestemt tidspunkt. Det er nok også det, der presser uret lidt for mig - For jeg ønsker jo ikke at tage min søns mad fra ham, fordi vi skal til at ud af døren.. Ah, den er bare svær! Skide pendlingstid! Måske gør jeg det også til et større problem, end det er.

Jeg ved faktisk ikke en gang med sikkerhed, om jeg skal med bussen 7.35 eller 7.45 endnu - Jeg havde egentlig tænkt mig 7.45, så er jeg på praktikstedet et kvarter før jeg skal møde, men min kæreste siger, at det er ret risky, fordi der er meget myldretid, så bussen kan være forsinket.. Hvis jeg skal med bussen 7.35, løser problemet sig selv, kan man sige, men det skal jeg jo også finde ud af. Og så er der det med, at de fleste dage kan min kæreste aflevere, da han næste semester ikke er i praktik og går på den netbaserede del af sit studie. Det er kun de cirka 3-4 gange om måneden, hvor han skal på campus, at der kan blive problemet, med mindre det så lige passer med, at børnene er på samvær der.

Sikke et problem man nogen gange kan skabe for sig selv over noget, som egentlig måske ikke er så stort et problem alligevel

Mine børn har samme søvnbehov som de fleste  svære at få op kl 6 især om vinteren, men det har givet en ro i hjemmet både for dem og for mig at vi har tid om morgenen og så elsker vi alle sammen at sidde halvvågne sammen og tale om den dag der kommer. Og tager morgenmaden 45 minutter jamen så er der også tid til det - har jo netop valgt vi har en time, og det bliver hurtig en rutine hvor lang tid man bruger til hvad - og tro mig jeg har langsomme børn.

siger ikke det vil være godt for alle, men da jeg fik det foreslået en gang i tidernes morgen af en der kæmpede med stress og havde fået det som første råd: stå tidligere op, få en rolig morgen. Var jeg sikker på det ikke passede os B familie. Men hold nu op det har gjort en forskel på vores morgener, på starten på dagen, på stressfaktoren om morgenen. God godt sige hold kæft til vækkeuret når det ringer 5.20 og det snoozer også et par gange bare for at give mig følelsen af jeg kan snyde lidt, men jeg at selvom dynen er varm så er det så godt gover ud at jeg oppe før 6 drikker en kop og kan vække dem med kys, sang og snak kl 6 og få varme halvsovende børn i armene og se dem vågne stille og roligt ved morgensmadsbordet. Træt med træt på, jo hver aften men vil aldrig tilbage til den gamle facon hvor det er ud af sengen, i tøjet og ned på cyklen.

Anmeld Citér

19. juni 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg tror jeg ville aflevere kl 7 i den situation. Jeg skal selv til at møde tidligere efter sommerferien og kan derfor ikke aflevere kl 8 som vi ellers er vant til herhjemme. Samtidig er jeg også nødt til at hente senere, så vi får begge nogle noget længere dage end normalt. Jeg vil langt hellere aflevere lidt tidligere og så have god tid end aflevere senere og så stresse for at nå det hele.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.