loop skriver:
Jeg forstår godt hvad du mener med at du gerne vil hjælpe til en rolig morgen i børnehaven, men i dit tilfælde ville jeg aflevere 7.15.
Når pædagogerne sige som de gør, så er det jo for at de som har muligheden for at afl tidligerer end 7 eller senere end 7.30 gør det, men som jeg ser det, har du ikke mulighed herfor.
Jeg kan nu heller ikke forstå hvordan det kan være et problem at man afl mens der er morgenmad. Det har jeg da også prøvet. 7.00- 7.30 er da også et tidspunkt hvor mange afleverer, det kan børnehaven da ikke bare blokere.
Behøver pædagogerne være med til at vinke?
De blokerer jo heller ikke noget, men opfordrer til at aflevere anderledes, hvis det er muligt. Jeg kan godt forstå dem. Kl. 7.30 kommer der et stor rend af forældre, der skal aflevere, der begynder at være mere uro og larm i institutionen pga. det øgede antal børn, så det skaber nogle urolige afleveringer for de børn, der kommer kl. 7.20 og vil have morgenmad. Det er det, pædagogerne oplever: At de børn, der kommer lige omkring, hvor det begynder at vælte ind med børn, og skal have hjælp til at komme i gang med morgenmad osv., samme tid med der kommer en masse, de har en sværere aflevering. Så det er egentlig bare en venlig opfordring fra pædagogerne, ikke noget krav.
Jeg kunne give dem morgenmad derhjemme, men hvis jeg ikke gør, har de mulighed for at sove lidt længere. Den er tricky! Og jeg føler mig stadig lidt usikker over, hvad jeg lige skal vælge. Jeg har klart følelsen af, at det vil give dem en mere stille og rolig start på dagen og rar aflevering, hvis jeg afleverer dem omkring kl. 7, ulempen er så en tidligere start på institutionsdagen. Alternativt får de en dag, som er en 30 min kortere i institution, men har til gengæld en måske forhastet aflevering på et tidspunkt, hvor også mange andre børn kommer.
Så det er næsten lidt pest eller kolera, på en måde.