123. skriver:
Mig og min kæreste flyttede i noget nyt snart for en måned siden. Jeg har sagt gentagene gange jeg gerne snart vil have ting op på væggene, vores hænge skabe, billede, tv osv. Så jeg kan få det sidste på plads inden jeg skal ha æg op (da flytterod stesser mig)!. Men nå min kære klreste har ikke ville have skaben op og hænge pga en stikkontakt der hang midt i væggen der hvor skabet skulle sidde. Jeg siger så til min kæreste, at man kan fjerne stikkontakten, og sætte ledningerne sammen med sådan nogen samle muffer . Ej det kunne mand bestemt ikke, og jeg skulle ikke blande mig i noget man ikke havde forstand på 
.. -nå så kommer vi til i dag jeg sprøger ham pænt og roligt om vi kan nå at få hængt skabet og tvet op inden næste lørdag. Hans svar var mega surt, hvorfor... får så sagt på en meget høffelig måde at hvis jeg stresser når jeg får langt æg op, så kan vi lige så godt droppe det nu?.. så han gik med på at hænge skabe op.. så står de og gør klar. Og han vil have den over stikkontakten. Vil sige at skabet hænger meget højt oppe.. - hans far kommer mens de måler op, og så siger hans far det samme som mig det med at han kan fjerne stikkontakten, og sætte ledning sammen i de der samlemåffer... og der lytter min kæreste efter hans far. Fuck jeg er gal 
. Er det fordi jeg er en kvinde han bare ikke vil høre hvad jeg siger?.
Skal lige siges jeg har været meget tålmodig med at få sat ting op. Har enndda vente til han fik lavet værkstedet færdig og sat sine ting op der ude.. det jo det vigtigeste i hans verden....
-overdriver jeg - bliver jeg sur uden ret til det?
Pas sa på dig selv du kære.
Hvis ikke der er bedre lydhørhed for dine ytringer og behov inden I evt får børn, mon så det er ham du vil trives med at få børn med?
og fald ikke over den her med om du er for meget. Nej vi er aldrig for meget, når vi fortæller om vores holdninger og behov, når vi holder det på os selv, og ikke gør den anden forkert.
Derimod kan det være for meget hvis modtageren ikke vil være med til at finde løsninger som er i orden for begge, eller gør den anden forkert, for at kunne holde på sit eget.
Nogle forhold er usunde -vi vælger selv hvilke vi vil være i.
Og til sidst -sådanne måder at være i uenigheder på ændrer sig ikke med tiden. Tværtimod.. Og du kan intet gøre selv, når der ikke er lydhørhed for dine ytringer.
Så se dig for, og vælg med åbne øjne, hvilke mennesker der gør dig godt tilpas at være sammen med og hvilke der ikke gør.
med de alderbedste ønsker for dit fremtidige liv.