Argh hvorfor høre han ik efter!!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2016

ErDuHerIkkeSnart

Bare lige for en god ordens skyld, for de af os som er flyttet ind i 2016 og derfor bliver forvirrede... hvad er det lige præcis, der er henholdsvis "kvinde- og mandearbejde"???

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2016

Flødebollen

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Bare lige for en god ordens skyld, for de af os som er flyttet ind i 2016 og derfor bliver forvirrede... hvad er det lige præcis, der er henholdsvis "kvinde- og mandearbejde"???

Anmeld Citér

18. juni 2016

Kattha

Hold da op, nogle negative reaktioner på et indlæg om nogenlunde almindelig parforhold frustration.. kan godt forstå der opstår noget stress. Sådan havde jeg det selv, bare efter jeg blev gravid - ville gerne have alting blev sat i stand og hængt op og gjort klar. Og synes også min kæreste nogle gange var for langsom og tog det lidt for afslappet, så jeg godt kunne blive lidt ked af det og stresset. Og nej, jeg ville ikke selv hænge køkkenskabe der vejer et ond år, eller et fjernsyn op. Det har intet at gøre med årstallet vi lever i, eller nogen kønsrollekamp. Der er bare ting vi hver især er bedst til. Han er stor og stærk og kan løfte en masse, og er god til de her "mandeting", mens han er glad for at overlade til mig at have styr på ting og planlægge, og måske lave en lækker middag osv. Vi ved udmærket godt, at vi ville kunne klare alting selv,hvis vi skulle. Men man har vel et forhold for også at komplimentere hinanden og støtte.

Der er ikke noget galt i at ønske manden gør de der ting. Men det virker måske som om der ikke er helt styr på forventninger, tidsplanen og reelle aftaler. Hvis I har det noget stramt med at du løser tingene selv,hvilket også kan være nødvendigt når han ikke vil, så er I da nødt til at sætte jer ned og få talt og få lavet en plan - skriv alle opgaverne ned, og aftal hvad I hver især skal lave, og til hvornår. 

Sorry det blev så langt.. klokken er mange..

Anmeld Citér

18. juni 2016

Mom2Two

123. skriver:

Mig og min kæreste flyttede i noget nyt snart for en måned siden. Jeg har sagt gentagene gange jeg gerne snart vil have ting op på væggene, vores hænge skabe, billede, tv osv. Så jeg kan få det sidste på plads inden jeg skal ha æg op (da flytterod stesser mig)!.  Men nå min kære klreste har ikke ville have skaben op og hænge pga en stikkontakt der hang midt i væggen der hvor skabet skulle sidde. Jeg siger så til min kæreste, at man kan fjerne stikkontakten, og sætte ledningerne sammen med sådan nogen samle muffer . Ej det kunne mand bestemt ikke, og jeg skulle ikke blande mig i noget man ikke havde forstand på .. -nå så kommer vi til i dag jeg sprøger ham pænt og roligt om vi kan nå at få hængt skabet og tvet op inden næste lørdag.  Hans svar var mega surt, hvorfor... får så sagt på en meget høffelig måde at hvis jeg stresser når jeg får langt æg op, så kan vi lige så godt droppe det nu?.. så han gik med på at hænge skabe op.. så står de og gør klar. Og han vil have den over stikkontakten. Vil sige at skabet hænger meget højt oppe.. - hans far kommer mens de måler op, og så siger hans far det samme som mig det med at han kan fjerne stikkontakten, og sætte ledning sammen i de der samlemåffer... og der lytter min kæreste efter hans far. Fuck jeg er gal .  Er det fordi jeg er en kvinde han bare ikke vil høre hvad jeg siger?.  

Skal lige siges jeg har været meget tålmodig med at få sat ting op. Har enndda vente til han fik lavet værkstedet færdig og sat sine ting op der ude.. det jo det vigtigeste i hans verden....  

-overdriver jeg - bliver jeg sur uden ret til det?

Hahaha hæng det hele op selv... Sku jeg vente på a min tog sig sammen, efter arbejde osv, så ville det aaaaaaaldrig ske.. 

Anmeld Citér

18. juni 2016

loop

Mom2Two skriver:

Hahaha hæng det hele op selv... Sku jeg vente på a min tog sig sammen, efter arbejde osv, så ville det aaaaaaaldrig ske.. 

Du får det til at lyde, som om han intet laver efter arbejdstid. Gør han ikke det?

Anmeld Citér

18. juni 2016

fo82

Jeg må melde mig under fanen med dem der siger at din "afpresning" ikke er ok. For det første er der slet ikke belæg for at "stress" over flytterod har nogen som helst indflydelse på om man bliver gravid eller ej, for det andet er det kun en måned siden i er flyttet - ro på, kommer tid kommer råd..

jeg kan godt forstå at han ikke hører efter hvis devisen er afpresning og oegen fingre. Har du overvejet at spørge om du skal give et nap med som holder stik i rend dreng eller andet? 

Hvis i vitterligt kan være ved at smide håndklædet i ringen over hverdagsting, så synes jeg i skal revurdere om i skal stifte familie nu, inden i har lært at kommunikere på en ordentlig måde?

vi står selv midt i udredning/behandling, og det der med kommunikation er bare så vigtigt... Og det er ikke en nem nød at knække, men hvis man ikke kan nu, så bliver familielivet godt nok ikke sjovt..

tilbage til de skide skabe, tag det nu roligt - der er minimum 9 mdr til baby ankommer, hvorfor stresse over så lidt? Et sølle skab er da så uendeligt ligegyldigt, det skal nok komme op.. 

Vi har boet 3 år on/off i bygge rod, bedbrækkede vægge, byggestøv/sand over ALT , værktøj og byggemsterialer de mest mærkelige steder - men ved du hvad? Det er sgu ikke det der præger min hverdag, det er et spørgsmål om at flytte fokus til noget der rent faktisk betyder noget... Prøv det.. Det letter din hverdag enormt..

Anmeld Citér

18. juni 2016

Mor til Ella

Tag arbejdshandskerne på selv, om i bliver uvenner over at du GØR tingene, eller han IKKE gør tingene er sku da ligegyldigt

Anmeld Citér

19. juni 2016

123.

123. skriver:

Mig og min kæreste flyttede i noget nyt snart for en måned siden. Jeg har sagt gentagene gange jeg gerne snart vil have ting op på væggene, vores hænge skabe, billede, tv osv. Så jeg kan få det sidste på plads inden jeg skal ha æg op (da flytterod stesser mig)!.  Men nå min kære klreste har ikke ville have skaben op og hænge pga en stikkontakt der hang midt i væggen der hvor skabet skulle sidde. Jeg siger så til min kæreste, at man kan fjerne stikkontakten, og sætte ledningerne sammen med sådan nogen samle muffer . Ej det kunne mand bestemt ikke, og jeg skulle ikke blande mig i noget man ikke havde forstand på .. -nå så kommer vi til i dag jeg sprøger ham pænt og roligt om vi kan nå at få hængt skabet og tvet op inden næste lørdag.  Hans svar var mega surt, hvorfor... får så sagt på en meget høffelig måde at hvis jeg stresser når jeg får langt æg op, så kan vi lige så godt droppe det nu?.. så han gik med på at hænge skabe op.. så står de og gør klar. Og han vil have den over stikkontakten. Vil sige at skabet hænger meget højt oppe.. - hans far kommer mens de måler op, og så siger hans far det samme som mig det med at han kan fjerne stikkontakten, og sætte ledning sammen i de der samlemåffer... og der lytter min kæreste efter hans far. Fuck jeg er gal .  Er det fordi jeg er en kvinde han bare ikke vil høre hvad jeg siger?.  

Skal lige siges jeg har været meget tålmodig med at få sat ting op. Har enndda vente til han fik lavet værkstedet færdig og sat sine ting op der ude.. det jo det vigtigeste i hans verden....  

-overdriver jeg - bliver jeg sur uden ret til det?

..

Anmeld Citér

19. juni 2016

loop

123. skriver:

..

...

Anmeld Citér

26. juni 2016

Mom2Two

loop skriver:

Du får det til at lyde, som om han intet laver efter arbejdstid. Gør han ikke det?

Jo da, bruger tid med ungerne, og han har tit arbejde på computeren

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.